خواص حدیث کسا برای ازدواج

حدیث کسا

خواندن حدیث کساء با فضائل و برکات بی نظیری همراه است که اهم آن هدایت مستقیم مومنان و شیعیان از راه قربت به اهل بیت می باشد. این فضائل مسیر خوشبختی و سعادت دنیوی و اخروی مومنان را هموار می سازند. حدیث کساء حدیثی است در فضیلت پیامبر (ص)، امام علی (ع)، فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که به پنج تن شهرت یافته‌ اند. واقعه حدیث کساء در منزل ام سلمه، روی داده است.


حدیث کساء چیست؟

روزی حضرت محمد (ص) در منزل ام سلمه بالا پوش خود یا همان پارچه پشمین (کساء) را بر سر خود، فاطمه زهرا (س)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) کشیده و و فرمودند : پروردگارا اینان اهل بیت من هستند هر پلیدی را از آنان بزدای و پاکشان گردان. سپس جبرئیل فرود آمده و حدیث کساء را نازل نمود.

این حدیث متبرکه پنج تن آل عبا را وارد دایره عصمت نموده و پیام اساسی آن که جنبه آسمانی و روحانی دارد بیانگر آن است که وقتی جبرائیل نزد حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) رسیده و واسطه بین آنان و پروردگار می شود، قطعا روابطی در این بین وجود دارد که پیام این حدیث را اثبات نمده و بیانگر مقام عصمت و طهارت باطنی و ذاتی پنج تن (ع) است.

دز این مطلب از سایت آلامتو با ما همراه باشید ثواب و خواص خواندن حدیث کسا برای ازدواج، حاجت و در بارداری همراه با متن عربی آن را برای شما عزیزان آماده نموده و در اختیار شما قرار داده ایم؛ امیدواریم مفید و موثر واقع گردد.

همچنین بخوانید: دعای آیت الکرسی

متن عربی حدیث کسا

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ

وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى

بَعْضِ الاَْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ

اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ

فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ

الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ

فى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ

اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى

وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ

جَدّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ

نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ

اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا

صاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَما کانَتْ

اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ

فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ

لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ

اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ

فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ

عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ

فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ

مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ

وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَا

الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ فَقالَ یا فاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً

طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ

وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ

یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ

السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ

فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ

عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ

قالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قَدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ

الْکِساَّءِ فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ

بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ

هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَ خاَّصَّتى وَ حاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى

یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنى ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ

وَسِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ

مِنّى وَاَ نَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ

وَرِضْوانَکَ عَلَىَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً

فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتى وَیا سُکّانَ سَماواتى اِنّى ما خَلَقْتُ

سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا

فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ

الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ وَمَنْ

تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَهِ

هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها فَقالَ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ

اَهْبِطَ اِلَى الاَْرْضِ لاَِکُونَ مَعَهُمْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ

فَهَبَطَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ

الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ

وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا

قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا

فُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ

فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا

اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ

الْکِساَّءِ فَقالَ لاَِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ

لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً فَقالَ عَلِىُّ لاَِبى

یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَ

اللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً

ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ

شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ

وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا

وَرَبِّ الْکَعْبَهِ فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً

وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ

اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ

وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّ

وَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ

شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه

همچنین بخوانید: خواص دعای مقاتل بن سلیمان برای کار و حاجت

خواص حدیث کسا برای بیماری


حدیث کسا صوتی


خواص حدیث کسا برای ازدواج

دختران و پسران در شرف ازدواج می توانند حدیث کسا را قرائت نموده و نیت ازدواج نمایند، قرائت حدیث کسا با نیت ازدواج به شرح ذیل می باشد:

” آیت الله بهجت فرموده اند که: بهتر است حدیث کسا را در شب جمعه در حالی که چادر روی سر انداخته و شمرده شمرده قرائت نمایید و حضور امامان معصوم را در نزدیکی خود تصور نمایید در این بین و همراه با ذکر واژه های دعا حاجاتتان را بطلبید ”

برای رسیدن به حاجت ازدواج بهتر است پنج شب جمعه قرائت حدیث کسا تکرار شود. این حدیث متبرک را برای تحصیل حاجات سخت و بزرگ می خوانند.


فواید حدیث کسا برای حاجت

به نقل از آیت الله بهجت که فرموده اند: کلمات حدیث شریف کسا معجزه ای است که پیامبر قرائت آن را بسیار سفارش نموده است. پیامبر اکرم دو مرتبه سوگند یاد می کنند که چنانچه این حدیث خوانده شود رحمت فرود خواهد آمد. ملائک فرود آمده و اندوه از اندوهگین برداشته و دعای حاجتمند مستجاب خواهد شد. البته بهتر است قرائت این حدیث متبرک به صورت دسته جمعی انجام گیرد.


ثواب حدیث کسا برای اموات

شایسته است بازماندگان، به نیت اموات قرائت حدیث کسا را فراموش نکنند؛ چرا که دست اموات از دنیا و اعمال خیر کوتاه بوده و به دعاى فرزندان و دوستان و خویشاوندان مؤمن خویش، نیازمندند. آمده است که قرائت حدیث کسا برای آمرزش و مغفرت اموات بسیار موثر بوده و آنان که در مجالس حدیث کساء می خوانند اندوه و غم از دوستداران اهل‌ بیت (ع) پس از ختم جلسه دور می گردد.


خواص حدیث کسا برای بیماری

حدیث متبرک کساء، مجرب بوده و با قرائت قلبی آن و توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بیماران و دردمندان شفا و حاجات بسیاری از حاجتمندان روا گشته است. لذا بسیار سفارش شده است قرائت این حدیث شریف فراموش نگشته و حداقل روزی یک مرتبه به قرائت واژه های شگفت انگیز آن مبادرت ورزند.

همچنین بخوانید: دعای معراج با معنی و خواص آن برای حاجت

خواص حدیث کسا برای بچه دار شدن

در قسمن پایانی حدیث کساء که دخت مکرم نبی حضرت فاطمه زهرا (س) روایت می فرمایند؛ اینگونه آمده است که حضرت على (ع)، از رسول خدا (ص) سول فرمودند: چه فضیلتى براى این واقعه از سوی خداوند در نظر گرفته شده است؟ رسول خدا (ص) در پاسخ فرمودند: «سوگند به آن‌ که مرا به پیامبرى مبعوث داشت، این حدیث شریف در مجلسى نقل نمى‌شود، مگر آن‌ که از سوی پروردگار عالم بر آنان رحمت نازل شده و ملائک آنان را احاطه نموده و براى آنان طلب بخشش نمایند و چنانچه در بین آنان بی اولادی باشد بشارت دهند که صاحب اولاد صالحی گردند». امیرالمؤمنین على (ع) پس از شنیدن چنین فضائلی فرمودند: به پروردگار دو عالم سوگند با این حدیث شریف ما و شیعیانمان در دنیا و آخرت رستگار شده و سعادت یافتیم».


خواص حدیث کسا برای خانه دار شدن

حدیث کساء از جمله دعاهایی است که بسیار فضیلت داشته و از احادیث مجرب و سریع الاجاب برای خریدن ملک، زمین، خانه و خانه دار شدن می باشد. نحوه قرائت و ختم آن حدیث شریف برای خرید ملک و منزل مغازه به شرح ذیل می باشد. ابتدا اینکه حتما با وضو و رو به قبله ایستاده و با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم، فرستادن ۱۴ صلوات، ذکر استغفرالله ربی و أتوب الیه، ذکر الحمدلله کَما هُوَأهْلُه که نقل است چنان فضیلتی دارد که ملائک از نوشتن آن عاجز می مانند. در این مرحله حاجت خانه دار شدن را قلبا طلب کرده و با توجه به معنا و با خلوص نیت حدیث کسا را قرائت فرمایید.


خواص حدیث کسا در بارداری

قرائت 40 مرتبه حدیث کساء در دوران بارداری بسیار سفارش شده است و این حدیث شریف جنین را در صحت و سلامت حفظ می نماید. همچنین این حدیث متبرک کسانی را که در آرزوی داشتن فرزندی صالح می باشند را به حاجت قلبی خود می رساند.


بهترین زمان خواندن حدیث کسا

نقل است از حضرت آیت‌ الله بهجت‌ که خود هر شب به اتفاق خانواده به قرائت این حدیث شریف می پرداختند: بهتر است برای اجابت حاجات حدیث متبرک کسا بعد از نماز مغرب و عشا تلاوت شود.