خواص ختم ذکر یا لطیف

ذکرهای بسیاری به منظور برطرف شدن حاجات سفارش شده اند که ختم ذکر یا لطیف یکی از آنهاست. در این مطلب خواص ختم ذکر یا لطیف برای ازدواج و گشایش بخت و حاجت و طریقه ختم ذکر یا لطیف را ارائه می‌کنیم.

ذکر یا لطیف

در این مطلب از آلامتو قصد داریم به خواص ختم ذکر یا لطیف برای ازدواج و گشایش بخت و حاجت بپردازیم. اما پیش از آن به اهمیت و فضیلت آن اشاره می‌کنیم.

لطیف یکی از صفات خداوند است که به معنای مهربان است و در قرآن مکرراً از آن یاد شده است و امام رضا علیه السلام در خصوص فضیلت تکرار این ذکر فرمودند: هر که در روز هشتاد مرتبه این ذکر را تکرار کند، از هیچ مقصودی محروم نخواهد شد و خواسته او مستجاب گردد. توسل به آن توسط بسیاری از بزرگان و علمای دینی سفارش شده است. از جمله در بسیاری از دعاهای ماثور موجود است که عبارتند  از:

  1. اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَنِّکَ الْکَرِیمِ وَ فَضْلِکَ الْعَظِیمِ أَنْ تَغْفِرَ لِی وَ تَرْحَمَنِی یَا لَطِیفُ‏ الْطُفْ لِی فِی کُلِّ مَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى …».
  2. وَ لَوْ لَا رَأْفَتُکَ لَمَا عَطَفَا عَلَیَّ فَتَمِّمْ نِعْمَتَکَ عَلَیَّ وَ لَا تُنَغِّصْنِی مَا أَعْطَیْتَنِی یَا لَطِیفُ‏ الْطُفْ‏ لِی بِلُطْفِکَ الْخَفِیِّ مِنْ حَیْثُ أَعْلَم‏.
  3. أَصْلِحْ لِی مَا فَسَدَ یَا لَطِیفُ‏ یَا لَطِیفُ‏ یَا لَطِیفُ‏ أَسْتَلْطِفُ اللَّهَ اللَّطِیفَ لِمَا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ تَعْسِیرَهُ أَنْ تُیَسِّرَ یَا مَنِ الْعَسِیرُ عَلَیْهِ سَهْلٌ یَسِیرٌ …»
همچنین بخوانید: خواص خواندن ذکر یا ودود

ذکر یا لطیف برای چی خوبه؟

برای ذکر یا لطیف خواص بی شماری آمده است. از جمله:

  • طریقه ختم ذکر یا لطیف آنطور که امام صادق (ع) فرمودند روزی 800 مرتبه ذکر یا لطیف را تکرار کنید تا به خواسته دل خود برسید.
  • ختم یک دور تسبیح “ذکر یا لطیف” پس از نماز از ختم های مجرب برای حاجت است.  به این منظور غسل کرده یا وضو بگیرید و رو به قبله بنشینید.
  • ختم ذکر یا لطیف برای ایمنی در سفر به طوری که دو رکعت نماز به جا آورده و در مقابل قبله 100 مرتبه ذکر “یالطیف” را تکرار کنید.
  • ختم ذکر یا لطیف برای وسعت رزق و روزی و رفع تنگی معاش 80 مرتبه تکرار شود.
  • اگر دچار غم و ناراحتی درونی هستید ختم ذکر یا لطیف را 80 مرتبه تکرار کنید تا انشاء الله برطرف گردد.
  • در مورد ختم ذکر یا لطیف برای شفای بیماری که دچار مرض لاعلاج است، سفارش شده است که دو رکعت نماز در نزدیکی بستر بیمار به جا آورده و 100 مرتبه ذکر یالطیف را تکرار کنید.
  • یکی دیگر از خواص ختم ذکر یا لطیف و مداومت بر تکرار آن برطرف کردن توهمات و رفع خیالات است.

ذکر یا لطیف در روز دوشنبه

ذکر یا لطیف در روز دوشنبه 129 مرتبه تکرار کنید تا غمها و ناراحتی‌های درونی شما برطرف شده و حاجات نهان شما برآورده گردد.


خواص ذکر یا لطیف برای ازدواج و گشایش بخت

  • در مورد خواص ذکر یا لطیف برای ازدواج و گشایش بخت توصیه شده است که دختران دم بخت یا آنهایی که دچار تاخیر در ازدواج شده اند، 129 مرتبه ذکر یا لطیف را یکجا و پشت سر هم تکرار کنند. بهتر است به مدت 40 شب این ختم را تکرار کنید.
  • دیگی دیگر از ختم‌های ذکر یا لطیف برای ازدواج به این ترتیب است که پس از تمام نمازهایی که به جا می‌آورید 14 مرتبه ذکر صلوات را گفته، و129 مرتبه ذکر “یا االه به حق یا لطیف” و سپس دوباره 14 مرتبه ذکر صلوات را تکرار کنید.
همچنین بخوانید: ذکر ایام هفته با معنی

خواص یا لطیف برای ازدواج


ذکر یا لطیف برای آشتی

ذکر یا لطیف برای آشتی یا هر حاجت شرعی حل نشده توصیه شده است. به این ترتیب که دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخوانید و پس از نماز 100 مرتبه ذکر “یا لطیف” را تکرار کنید.


ذکر یا لطیف برای حاجت

ذکر یا لطیف برای حاجت را باید پس از نماز حاجت بخوانید. به این ترتیب که دو رکعت نماز بخوانید و پس از حمد 3 مرتبه آیه “اللَّهُ لَطِیفٌ بِعِبَادِهِ یَرْزُقُ مَن یَشَاء وَهُوَ الْقَوِیُّ العَزِیزُ” را بخوانید و پس از پایان نماز و سلام دادن، بایستید و 129 مرتبه “ذکر یا لطیف” را تکرار کنید و سپس به سجده بروید و حاجت خود را بخواهید. اگر حاجت روا نشدید. مجدداً دو رکعت نماز را به همان روش بخوانید و اسم مذکور را 903 بار تکرار کنید.

همچنین بخوانید: ذکر یونسیه برای گشایش کار

طریقه ختم ذکر یا لطیف


ذکر یا لطیف برای بازگشت معشوق

اگر ذکر “یا لطیف” برای بازگشت معشوق را 110 مرتبه تکرار کنید، اطمینان داشته باشید که معشوق شما برمی‌گردد.


طریقه ختم ذکر یا لطیف

طریقه ختم ذکر یا لطیف به جهت برآورده شدن حاجات مختلف متفاوت است. در برخی از کتب دیمی این طور آمده است که برای ثواب بیشتر بهتر است در طریقه ختم ذکر یا لطیف اعداد خاص مثل 129 مرتبه پس از نماز صبح، 1000، 500، 100 و 29 مرتبه را دنبال کنید و بهتر است در هنگام تعداد ذکر نیت شده صحبتی انجام نشود.


سخن آخر

در این مطلب از آلامتو به خواص ذکر یا لطیف پرداختیم. ذکر یا لطیف که یادآوری کننده لطف و مهربانی خداوند است به جهت بخت گشایی از دختران، شفای مریض، مستجاب شدن حاجات، وسعت روزی و … سفارش شده است. باید به قدرت این ذکر ایمان داشته باشید و تنها به تکرار عبارت بسنده نکنید تا انشاءالله مستجاب الدعا شوید.