طریقه ختم سوره واقعه برای حاجت، ازدواج و رزق و روزی

ختم سوره واقعه

سوره واقعه یکی از پرفضیلت‌ترین سوره‌های قرآن است که خواندن آن خواص زیادی دنبال دارد. طریقه ختم سوره واقعه برای حاجت، ازدواج و رزق و روزی را در ادامه این مطلب بخوانید.


طریقه ختم سوره واقعه چگونه است؟

سوره واقعه پنجاه و ششمین سوره از قرآن کریم است و از زیباترین سوره‌های این کتاب آسمانی است که از روز قیامت و اتفاقات آن خبر می‌دهد. روایات زیادی درباره اهمیت تلاوت این سوره آمده است از جمله روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: کسی که سوره واقعه را بخواند، نوشته می شود که این فرد از غافلان نیست. در نقل قولی دیگر از امام صادق (ع) آمده است: هر کس به بهشت و ویژگی های آن مشتاق است، سوره واقعه را قرائت کند.

ختم سوره واقعه برای حاجت گرفتن چه در مورد ازدواج، رزق و روزی، خانه دار شدن یا …  به چند طریق می‌باشد که مجربترین آنها ختم دوشنبه اول ماه قمری و ختم سوره واقعه روز شنبه است. در ادامه متن طریقه ختم سوره واقعه را شرح می‌دهیم.

همچنین بخوانید: خواص سوره جمعه برای حاجت، ازدواج و محبت

ختم سوره واقعه برای حاجت گرفتن

در روش ختم سوره واقعه برای حاجت گرفتن باید به مدت 40 شب هر شب یک مرتبه سوره‌های واقعه، مزمل، لیل، انشراح با توجه قلبی قرائت شود و پس از تلاوت این سوره‌ها دعای زیر خوانده شود:

“یا رازق السائلین، یا راحم المساکین، یا ولی المؤمنین، یا غیاث المستغیثین، یا ارحم الراحمین، صل علی محمد و آل محمد واکفنی حلالک عن حرامک و بطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمّن سواک، یا اله العالمین و صلی الله محمد و آله اجمعین”


ختم سوره واقعه برای رزق و روزی

طریقه ختم سوره واقعه برای رزق و روزی به این ترتیب است که باید آن را از شنبه شب شروع کرده و در هر شب 3 مرتبه سوره واقعه را تلاوت کنید و تنها در شب جمعه هشت مرتبه آن را بخوانید و این عمل را در پنج هفته ادامه دهید. لازم است پیش از تلاوت سوره واقعه این دعا خوانده شود:

«اَللَّهُمَّ ارْزُقنا رِزْقاً واسعا حَلاَلاً طَيِّباً مِنْ غَيْرِ كَدٍّو اِسْتَجِب ْ دَعْوَتَنَا مِنْ غَيْرِ رَدٍّ وَ أعُوذُبِکَ یا اللهُ مِنَ الْفَضِيحَتِين الفَقر وَالدِّينِ وَاِدْفَعْ عَنِّي هَذَيْنِ بِحَقِّ الامَامِيْن الحسن وِالحُسَين علیهما السلام بِرَحْمَتـِكَ ياارحم الراحمين  وَ صَلَّی اللهُ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاَهِریِنَ. »

نحوه دیگر ختم سوره واقعه برای رزق و روزی به این صورت است که از تلاوت آن را از شب جمعه شروع کرده و در هر شب 5 مرتبه آن را بخوانید تا به جمعه بعدی برسید. شب آخر شش مرتبه سوره واقعه را بخوانید تا در مجموع 41 مرتبه خوانده شده باشد و پس از هر بار تلاوت آن این دعا را نیز بخوانید:

«بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ یا رازِقَ الْمُقِلّینَ یا راحِمَ الْمَساکینَ وَ یا ذَاالْقُوَّۀِ الْمَتینِ یا غِیاثَ‌ الْمُستَغیثینَ وَ یا خَیرَ النّاصِرینَ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَستَعِينُ اَللّهُمّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ وَ ِانْ کانَ فِی الاَرضِ فَاَخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ وَ ِانْ کانَ یَسیراً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ حَراماً فَحَلِّلهُ وَ اِنْ کانَ حَلالاً فَبارِکْ لَنا فِیهِ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمِینَ»

همچنین بخوانید: نماز امام رضا برای ازدواج، شفای مریض و حاجت چگونه است؟

 ختم سوره واقعه برای ازدواج


 ختم سوره واقعه برای ازدواج

از ختم های مجرب سوره واقعه برای ازدواج سفارش بسیاری به ختم روز اول ماه قمری در روز دوشنبه شده است. به این صورت که قرائت آن را از روز اول شروع کرده و تا روز چهاردهم ادامه داد به صورتیکه در طی این مدت هر روز قرائت یک واقعه به آن اضافه شود، یعنی در روز آخر 14 مرتبه این سوره قرائت شود.

مرحوم علامه مجلسی رحمه الله از امام سجاد (ع) روایت کرده است که بهتر است روزهای پنجشنبه این 14 روز پس از قرائت سوره واقعه دعای زیر خوانده شود:

یا واجِدُ یا ماجِدُ یا جوادُ یا حلیمُ و یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا کریمُ اسئلُک تُحفَهً مِن تُحفاتِکَ تَلُمَّ بِها شَعَثی و تُقضی بِها دَینی و تُصلِحُ بِها شَأنی برحمتِک یا سیِدیاللهم اِن کان رِزقی فِی السَّماءِ فَاَنزِلهُ و اِن کان فِی الارضِ فاَخرِجهُ و اِن کان بَعیداً فَقَرِّبهُ و اِن کانَ قَریبا فَیَسِّرهُ و اِن کان قَلیلاً فَکثِرهُ و اِن کان کَثیراً فَبارِک لی فیهُ فاَرسِلهُ عَلی اَیدی خِیارِ خَلقِک وَ لا تَحوَجنَ اِلی شُرِارِ خَلقِکَ و اِن لَم تَکُن فَکَونِهِ بکَینُونِیَّتِکَ و وحدانِیّتِکَ اللهم اِنقَلب اِلی حَیثُ اکُونُ و لا تنقُلُنی اِلیه حَیثُ یَکُونُ اِنَّک علی کلِّ شَی ءٍ قدیرٍ یا رَحیمُ یا غِنِیٌ و صل علی محمدٍ اَتمِم عَلَینا نِعمَتِکَ و هنِئنا کَرامتِکَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ یا ارحَمَ الراحمینَ.


 ختم سوره واقعه برای خانه دار شدن

ختم سوره واقعه برای خانه دار شدن از شب جمعه شروع می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد. به این ترتیب که هر شب پنج مرتبه سوره واقعه قرائت شود و در شب آخر که جمعه می‌باشد باید شش مرتبه این سوره را خواند تا در مجموع 41 مرتبه قرائت شده باشد. در پایان نیز دعای زیر خوانده تا رزق و توانگری به خواست خدا افزایش یابد:

بسم الله الرحمن الرحیم یا رازق المقلین یا راحم المساکین و یا ذالقوه المتین یا غیاث المستغیثین و یا خیر الناصرین ایاک نعبد و ایاک نستعین اللهم ان کان رزقى فى السماء فانزله و ان کان فى الارض فاخرجه و ان کان بعیدا فقربه و ان کان قریبا فیسره و ان کان یسیرا فکثره و ان کان حراما فحلله و ان کان حلالا فبارک لنا فیه برحمتک یا ارحم الراحمین وَ صَلَّی اللهُ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاَهِریِنَ.


 ختم سوره واقعه در شب جمعه

خواندن سوره واقعه در شب جمعه فضیلت بسیاری دارد به طوریکه در روایات آمده است هر کس در هر شب جمعه سوره واقعه را قرائت کند خداوند وی را دوست بدارد. همچنین ختم سوره واقعه در شب جمعه باعث افزایش روزی و جاری شدن برکت در زندگی می شود.

همچنین بخوانید: نماز نفل حاجت چیست و طرز خواندن آن چگونه است؟

 ختم سوره واقعه از شب شنبه

ختم سوره واقعه از شب شنبه از ختم‌هایی است که برای افزایش رزق و روزی و بهبود معیشت سفارش شده است و تاثیرات شگفت آور آن بسیار دیده شده است. همانطور که گفته شد در این ختم باید قرائت سوره واقعه را از شنبه شروع کرد و به مدت یک هفته هر شب سه مرتبه و شب جمعه هشت مرتبه این سوره را قرائت کرد و هر شب قبل از شروع سوره این دعا را خواند:

“اَللّهُمَّ ارزُقنا حَلالاً واسِعاً طَیِّباً مِن غَیرِ کَدٍّ وَ اسْتَجِبْ دَعوَتی مِنْ غَیرِ رَدٍّ وَ اَعُوذُ بِکَ مِنْ فَضیحَتَیِ الفَقْرِ وَ الدَّیْنِ وَ ادْفَعْ عَنّی هذَینِ بِحَقِّ الإمامَینَ اَلسِّبطَینِ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ(ع) بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمِینَ”


 ختم سوره واقعه آیت الله بهجت

ختم سوره واقعه آیت الله بهجت به منظور برآورده شدن حاجات مهم از طرف ایشان سفارش شده است. توصیه ایشان برای ختم سوره واقعه به همان ترتیب چهارده روزه از روز دوشنبه است که در ادامه شرح داده می‌شود.


 ختم سوره واقعه دوشنبه اول ماه

در روش ختم سوره واقعه دوشنبه اول ماه، لازم است در این روز ختم را شروع کرده و تا چهاردهم این ماه خواندن آن را ادامه دهید. توجه کنید که در روز اول یک مرتبه، در روز دوم دو مرتبه و به همین ترتیب ادامه دهید تا در روز چهاردهم روزی چهارده مرتبه سوره واقعه را خوانده باشید. همچنین در هر روز پس از اتمام دفعات تلاوت شده این دعا خوانده شود:

“يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ”.

همچنین بخوانید: نماز امام جواد روز چهارشنبه برای رزق، حاجت

سخن آخر

در پست از آلامتو به طریقه ختم سوره واقعه برای حاجت اشاره کردیم. همانطور که گفته شد سوره واقعه فضائل بسیاری دارد و به خواندن آن از طرف پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و دیگر ائمه معصوم سفارش زیادی شده است. امیدواریم این متن مورد پسند شما واقع شده باشد.