نحوه خواندن نماز پنجشنبه های ماه شعبان

یکی از اعمال ماه شعبان خواندن نمازهای پنجشنبه برای حاجت روایی است که در اداکه نحوه خواندن آن را ارائه می کنیم.

نماز پنجشنبه های ماه شعبان مخصوص حاجت

ماه شعبان یکی از ماه های هجری است و مقدم بر ماه مبارک رمضان است، مردم در این ماه مشتاق عبادت خداوند و تقرب به او هستند. دعا می‌خوانند و روزه می گیرند و نمازهای مستحبی به جا می آورند و دعای خود را زیاد می‌کنند و برای رسیدن به حاجات به خداوند متوسل می شوند. یکی از آنها نماز پنجشنبه‌های شعبان است. در این مطلب از آلامتو نحوه خواندن نماز پنجشنبه های ماه شعبان مخصوص حاجت را برای شما همراهان ارائه می‌کنیم.

همچنین بخوانید: نماز امام زمان و چگونه خواندن آن برای حاجت

نحوه خواندن نماز پنجشنبه های ماه شعبان برای حاجت

مسلمانان شیعه در روز پنج شنبه ماه شعبان به خواندن دو رکعت نماز متوسل می شوند و معتقدند که در این دعا آرزوها و دعاهایی که در نماز خوانده می شود برآورده می شود و حدیثی درباره پیامبر اسلام نقل شده است. با این اهل سنت بر این عقیده نیستند و منبع معتبری برای آن نمی بینند.

در هر یک از پنجشنبه های ماه شعبان نیت کرده دو رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت از آن پس از سوره حمد، صد مرتبه سوره توحید و پس از سلام صد مرتبه ذکر صلوات را تکرار کند تا به خواست خداوند به حاجت خود برسد.

همچنین به روزه گرفتن در این روز نیز سفارش بسیار شده است. در روایت آمده است در هر پنجشنبه از ماه شعبان آسمانها را زینت م کنند و ملائکه از خداوند می‌خواهند روزه دارای در این روز را مورد عفو قرار داده و حاجات آنها را مستجاب گرداند. همچنین از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ماه شعبان را روزه داری کنید تا خداوند بیست حاجت دنیوی و اخروی شما را برآورده سازد.

فضیلت خواندن نماز پنجشنبه های شعبان


آیا نماز پنجشنبه های شعبان نیت خاصی دارد؟

نماز پنجشنبه های ماه شعبان که برای حاجت توصیه شده است نیاز به نیت خاصی ندارد. بنابراین اگر قصد خواندن این نماز را دارید، می‌توانید آن را به نیت هر حاجتی، چه دنیوی یا حتی اخروی و دینی به جا آورید.

همچنین بخوانید: نماز استغاثه به حضرت زهرا

نماز پنجشنبه ماه شعبان برای حاجت را کی بخوانیم؟

هیچ ساعت معینی برای نماز پنجشنبه ماه شعبان مخصوص حاجت توصیه نشده است و تنها بر اهمیت خواندن آن در روزهای پنجشنبه این ماه تاکید شده است. پس تفاوتی ندارد آن را در چه وقت از روز پنجشنبه به جا آورید.


فضیلت خواندن نماز پنجشنبه های شعبان

امام علی علیه السلام درباره اهمیت خواندن نماز پنجشنبه ها در این ماه می فرمایند: خواندن نماز و روزه گرفتن و … در این ماه شاخه های نیکی می باشند.

همچنین امام علی علیه اسلام می‌فرمایند: در هر پنج شنبه آسمان‌ها آذین می‌شوند و ملائکه از خدا می‌خواهند روزه داران را مورد بخشش قرار داده و دعاهای آن را مستجاب کند و جهنم را بر بدن او حرام کند.


نماز پنجشنبه شعبان برای ازدواج

تا به اینجا گفتیم که نماز پنجشنبه شعبان از فضائل بسیاری برخوردار است. چنانچه شخصی این نماز دو رکعتی را در پنجشنبه های ماه شعبان با توجه و نیت خالص به جا آورد، هر حاجتی که داشته باشد استجابت شده از جمله حاجت ازدواج و بخت گشایی، اگر خدا بخواهد.

همچنین بخوانید: نماز حرز امام جواد برای ازدواج و دفع سحر و چشم زخم

سخن آخر

از ماه شعبان در روایات به ماه پیامبر اکرم (ص) یاد شده است و در این ماه که پیش از ماه رمضان قرار دارد، بر نماز و روزه و ذکر استغفار تاکید بسیار شده است. نماز پنجشنبه های ماه شعبان برای حاجت یکی از مهمترین اعمال مستحبی این ایام است که در این مطلب از آلامتو به نحوه خواندن آن پرداختیم. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما همراهان قرار گرفته باشد.