ذکر یا کاشف الکرب برای حاجت و ازدواج

ذکر یا کاشف الکرب

یکی از مجربترین ختم‌های حضرت عباس ذکر یا کاشف الکرب است. در ادامه معجزه ذکر یا کاشف الکرب برای حاجت و ازدواج همراه با معنی آن را برای علاقمندان تهیه کرده‌ایم.


معجزه ذکر یا کاشف الکرب

برخی ذکرها وجود دارند که در عالم عرفان از درجه بالایی برخورداند، که یکی از آنها ذکر یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ است. این ذکر به عنوان یکی از آرامش بخش‌ترین ذکرها شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید: ذکر ایام هفته با معنی

ذکر یا کاشف الکرب با معنی

یا كاشِفَ الْكَرْبِ و معنی آن “ای برطرف کننده غم و اندوه” اشاره به آرامشی دارد که امام حسین علیه السلام با نگاه کردن به سیمای برادر خود حضرت عباس (ع) بدست می‌آوردند. ذکر کامل با معنای آن به این شرح است:

یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ به معنای اي برطرف کننده غم و اندوه از روي حسين بحق برادرت حسين، اندوه و مشکل من را برطرف کن.


ذکر یا کاشف الکرب برای ازدواج

از القاب حضرت ابوالفضل (ع) “باب الحوائج” و سقا است. شیعیان عقیده دارند همانطور که ایشان سیراب کننده تشنه‌گان هستند، هر مومن که برای رسیدن به حاجت خود تشنه است و به ایشان توسل کرده را نیز سیراب می‌کنند تا به حاجت خود برسد. چه تشنه فرزند صالح باشد، یا زیارت و سفر حج و هر عمل حلال دیگر. به منظور توسل به ذکر یا کاشف الکرب برای ازدواج نیز باید روزانه آن را 133 مرتبه پس از نماز حاجت تکرار کرد.


ذکر یا کاشف الکرب برای حاجت

مرحوم کشمیری در توسل به ذکر یا کاشف الکرب برای حاجت توصیه کرده است که ابتدا دو رکعت نماز حاجت به جا آورده و آن را به حضرت ابوالفضل علیه السلام هدیه نمایید. پس از آن تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها گفته شود و ثواب آن به باب الحوائج هدیه شود.

سپس ختم ذکر “یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ به تعداد 133 مرتبه خوانده شود.


ذکر یا کاشف الکرب چند مرتبه باید خوانده شود؟

این ذکر معجزه گر برای توسل به حضرت باب الحوائج توصیه شده است و باید در مکانی و در حالیکه طهارت داشته و لباس پاکیزه به تن دارید، 133 مرتبه ذکر یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ تکرار شود و سپس حاجت خود را از محضر ایشان درخواست کرده و بگویید اگر مصلحت ما در روا شدن آن حاجت است، به کرامت خود آن را برآورده نمایید.

اینکه سفارش شده است 133 مرتبه ذکر یا کاشف الکرب تکرار شود به این دلیل است که عدد نام عباس بر اساس ابجد 133 است. در این اعداد رمز و رازی نهفته است. نکته ای که در اینجا قابل توجه است این است که عدد نام مبارک اباصالح نیز به ابجد 133 می‌باشد.

همچنین بخوانید: ذکر ام البنین برای حاجت

ذکر یا کاشف الکرب صوتی


ذکر یا کاشف الکرب صوتی

 


خواص و معجزات ذکر یا کاشف الکرب

از خواص و معجزات ذکر یا کاشف الکرب می‌توان به داستانی اشاره کرد که “حجت الاسلام سید محمد تقی حشمت الواعضین طباطبائی قمی” از “آیت الله مرعشی نجات ذکر یا کاشف الکرب می‌توان به داستانی اشاره کرد که که حجت الاسلام سید محمد تقی حشمت الواعضین طباطبائی قمی از آیت الفی” روایت کردند: شخصی از علما که در قم اقامت داشت نقل کرد که به جهت برطرف شدن مشکلی به مسجد جمکران رفتم تا به حضرت ولی عصر (عج) توسل کرده و از ایشان در خواست که برای برطرف شدن مشکل مرا نزد خداوند شفاعت کنند.

به طور مکرر به مسجد جمکران رفتم اما نتیجه‌ای حاصل نشد. یک روز هنگام نماز و طلب حاجت، دل شکسته شدم و عرض کردم: مولای من، آیا شایسته است که در منزل و محضر شما نشسته باشم و برای حاجت روایی به دیگری توسل کنم؟ شما امام و آقای من هستید، آیا زشت نیست در محضر شما حتی به “حضرت ابوالفضل العباس” توسل کنم و او را شفاعت کننده نزد خداوند قرار دهم؟

از شدت غم و تاثر به حالت خواب و بیداری رفتم که ناگهان با صورت نورانی حضرت حجّت بن الحسن العسکرى (عج) مواجه شدم و حضورشان سلام کردم. ایشان با بزرگواری پاسخ گفتند و فرمودند: توسل به حضرت عباس (ع) نه تنها زشت نیست، بلکه من شما می‌گویم برای توسل به ایشان چه بگویی.

هر زمان خواستی برای حاجتی به حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسل کنی، اینطور بگو: یا ابا الغوث ادرکنى (اى آقا پناهم بده).

مرحوم آیت الله شیح محمد اصفهانی (کمپانی) ذکر صحیح توسل به ایشان را اینگونه بیان کردند: یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام.

همچنین بخوانید: ذکر روز پنجشنبه

سخن آخر

امیدواریم این مطلب با عنوان ذکر یا کاشف الکرب برای حاجت و خواص و معجزات آن مورد توجه شما واقع شده باشد. برای برآورده شدن حاجات باید اطمینان قلبی داشته انشاء الله میسر شود.