تصمیم گیری برای آینده میتواند مشکل به نظر برسد اما آینده نگری نباید زندگی حال شما را دچار اختلال کند چراکه زندگی در لحظه حال جریان دارد و آینده ممکن است آنطور که فکر میکنیم پیش نیاید!

با توجه به اهمیت موضوع آینده و آینده نگری در این بخش قصد داریم مقالاتی در مورد آینده نگری را بررسی کنیم که میتواند اطلاعات مناسبی در این باره به شما بدهد.


آینده نگری چیست؟ چگونه آینده نگری کنیم؟

مبنای تصمیمات روزانه شما چیست؟ آیا فقط مختص آن روز تصمیم خود را میگیرید یا در تصمیم گیری برای آینده ای نزدیک (دور) هم برنامه ریزی میکنید؟

Providence

آینده نگری

چند نفر را می‌شناسید که گفته‌اند «این کار را کردم ولی بعدش پشیمان شدم»، «تصمیم من بد بود»، «نباید آن کار را می‌کردم»، «نباید این عمل را انجام می‌دادم»، «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی»، «مرد هنرمند فرد پیشه را عمر دو باید در این روزگار»، «به فکر فردا هم باش»، «فردایی هم هست».

این‌ها و ده‌ها نمونه دیگر بر جنبه‌ای از جنبه‌های پیچیده آدمی دلالت دارند که در ۱۰سال گذشته در روانشناسی به آن پرداخته شده است و به عنوان یکی از توانایی‌های مثبت افراد از آن یاد می‌کنند؛ «آینده‌نگری یا دوراندیشی.»

به دوروبر خودمان که نگاه می‌کنیم، حتی نه به دیگران، به خودمان، تصمیم‌های‌مان و رفتار و کردارمان، می‌بینیم که بسیاری از ما ایرانی‌ها به این صفت حسنه، نیاز جدی داریم و ضرورت دارد تا درباره‌اش بیشتر بدانیم.

ادامه مقاله: آینده نگری چیست

چگونه آینده خود را بسازیم؟

نقشه کشیدن برای آینده یک قدم مهم است تا از خوشحالی و موفقیت خود در آینده مطمئن باشید. قبول کردن مسئولیت خودتان و رفتارهایتان مسالۀ بسیار مهمی است.

 

  • آیندۀ مالی خود را تضمین کنید
  • آیندۀ حرفه ای خود را تضمین کنید
  • آیندۀ اجتماعی خود را تضمین کنید
  • آیندۀ شخصی خود را تضمین کنید
ادامه مقاله: چگونه آینده خود را بسازیم

چگونه نگران آینده نباشیم؟

آیا تا به حال در مورد چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است نگران شده‌اید؟ آیا نگرانی در مورد آینده مانع رشد و پیشرفت شما است وجریان زندگی تان را تحت تاثیر قرار داده است؟ اگر جوابتان مثبت است، باید بدانید که تنها نیستید.

متوقف کردن نگرانی درمورد آیندهنگرانی برای همه ما اتفاق می‌ افتد، به خصوص زمانی که این موضوع مربوط به رویدادها، افراد و چیزهایی است که مهم هستند. مشکل نگرانی این است که زمان و انرژی ارزشمند ما را به طور کامل هدر می دهد. همه ما می‌ دانیم که در یک سطح منطقی، هنوز هم نگران هستیم.

خبر خوب این است که در حالی که ممکن است هرگز یاد نگیریم که چطور نگران آینده خود باشیم، راه‌ هایی برای کمک به مدیریت بهتر این نگرانی وجود دارد تا بتوانیم مدتی خود را نجات دهیم.

ادامه مقاله: چگونه نگران آینده نباشیم