نصب کولر گازی

با تغییر هر فصل، انجام تغییراتی در خانه نیز لازم است. دیگر چیزی به تابستان نمانده است و با توجه به اینکه کولرهای آبی از پس گرمای تابستان برنمی‌آیند، نیاز به نصب کولر گازی و راه‌اندازی آن بیش از پیش احساس می‌شود. انواع کولر گازی از پرطرفدارترین و متداول‌ترین تجهیزات تهویه مطبوع هستند که برای تامین سرمایش در محیط‌های مسکونی، اداری و… مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. نصب و راه اندازی کولر گازی و کارایی بالای آن همان چیزیست که می‌تواند خیال شما را در مورد گرمای تابستان کاملا راحت کند.

اگر در حال حاضر صاحب این دستگاه هستید و به نصب کولر گازی نیازی ندارید، توصیه می‌شود پیش از راه‌اندازی دستگاه آن را سرویس کنید. با سرویس کولر گازی، عملکرد دستگاه بهبود یافته و تعمیر کولر گازی نیز در صورت نیاز انجام می‌شود. تعمیر کولر گازی در زمان مناسب از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کرده، و موجب کاهش هزینه نیز می‌شود.

درست مانند نصب کولر گازی، کمک گرفتن از نیروی متخصص برای تعمیر کولر گازی نیز بسیار مهم است. در غیر این صورت، علاوه بر افزایش هزینه، کارایی دستگاه نیز در آینده تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چه قصد نصب کولر گازی را داشته باشید چه تعمیر کولر گازی، خدمت از ما، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین متخصصان این خدمات را در کوتاه‌زمان و مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید. با ما همراه باشید تا با خدمات نصب کولر گازی و تعمیر کولر گازی در این پلتفرم بیشتر آشنا شوید، و ببینید خدمت از ما چگونه روند دریافت و استفاده از آنها را ارتقا داده است.

نصب کولر گازی

نصب کولر گازی

نصب کولر گازی یکی از خدماتی است که بهتر است همیشه توسط متخصصان انجام شود. این مسئله تنها به دلیل نیاز به تجهیزات خاص برای نصب کولر گازی نیست؛ بلکه باید به نکات ریز و درشتی در این فرآیند نیز توجه شود. آشنایی دقیق با قطعات دستگاه و وظیفه هر یک از آنها نیز از پیش‌نیازهای نصب کولر گازی است. در ادامه مراحل نصب کولر گازی را به-طور خلاصه مشاهده می‌کنید:

1. نصب یونیت داخلی در نصب کولر گازی

در مرحله اول از نصب کولر گازی، متخصص بهترین مکان برای نصب یونیت داخلی کولر گازی در منزل را مشخص می‌کند. این محل بایستی ویژگی‌های خاصی داشته باشد؛ برای مثال از منابع گرما، آنتن، و یا مکان‌هایی که احتمال نشت گاز وجود دارد، دور باشد. محل نصب یونیت باید از سقف و زمین نیز فاصله مشخصی داشته باشد. پس از مشخص کردن مکانی با این مشخصات و استحکام کافی، متخصص یونیت را روی دیوار محکم می‌کند.

در مرحله بعد از نصب کولر گازی، متخصص بهترین نقطه را برای ایجاد سوراخ به بیرون را (با توجه به طول لوله و فاصله‌ای را که برای طی کردن به واحد خارجی لازم است) پیدا می‌کند. پس از بررسی اتصال‌های الکتریکی، متخصص کار لوله کشی مسی را از واحد داخلی به سمت سوراخ داخل دیوار انجام می‌دهد.

2. نصب یونیت خارجی در نصب کولر گازی

در این مرحله نیز مانند بخش قبل، متخصص بهترین مکان برای نصب یونیت خارجی یا کندانسور را مشخص می‌کند؛ مکانی کم تردد، دور از گرما و گرد و خاک، و با فضای آزاد لازم در اطراف خود. در صورتی که محل نصب روی زمین باشد، متخصص کف زمین را با بتن می‌پوشاند. در ادامه نصب کولر گازی، مراحل سیم کشی انجام شده و سیم‌های برق وصل می‌شوند.

مراحل آخر نصب کولر گازی مربوط به تکمیل نصب اسپلیت است. متخصص نصب کولر گازی دستگاه را وکیوم کرده و نهایتا آن را تست می‌کند تا از عدم وجود نشتی مطمئن شود. وکیوم کولر گازی به معنای ایجاد خلا در لوله‌های رفت و برگشت و پنل آن است. پس از لوله کشی و نصب پنل، هوا وارد لوله‌ها و پنل می‌شود که پس از اتمام نصب باید از داخل آنها تخلیه شود. متخصص نصب کولر گازی این کار را توسط یک دستگاه پمپ هوا (پمپ وکیوم ساکشن) انجام می‌دهد.

نصب کولر گازی

تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی در صورت استفاده طولانی مدت از این دستگاه اجتناب‌ناپذیر است. هر چقدر هم نصب کولر گازی اصولی انجام شده باشد، ممکن است در شرایطی به تعمیر کولر گازی نیاز پیدا کنیم. توجه داشته باشید که با سرویس به موقع و منظم کولر گازی، دیگر نیازی به تعمیر کولر گازی در میانه گرمای طاقت‌فرسا نخواهید داشت. در ادامه برخی از خدمات پرطرفدار خدمت از ما در تعمیر کولر گازی را می‌بینید.

1. تعمیر کولر گازی به دلیل کاهش سرمای

یکی از شایع‌ترین مشکلات کولر گازی باد گرم زدن کولر گازیست. بد نیست بدانید که یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر گازی باعث تولید هوای خنک می‌شود. اگر کولر گازی باد گرم بزند، یعنی مشکلی برای این سیستم به وجود آمده است. در ۹۰% موارد، وجود ضعف در خنک‌کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی است.

2. خراب شدن برد الکتریکی کولر گازی

یکی دیگر از دلایل رایج نیز افراد به تعمیر کولر گازی، خرابی برد فرمان یا مدار الکتریکی دستگاه است. در صورت بروز مشکل برای این قسمت، امکان بروز مشکلات زیادی در دستگاه وجود دارد؛ از جمله خاموش شدن کولر گازی، طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه، و غیره. تاخیر در تعمیر کولر گازی در این حالت اصلا توصیه نمی‌شود.

3. تعمیر کولر گازی به دلیل آبریزی

سرریز شدن آب از پنل داخلی کولر گازی نیز از مشکلات رایجی است که می‌تواند گریبان انواع کولر گازی را بگیرد. این مشکل نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر گازیست که معمولا با سرویس کولر گازی رفع می‌شود. البته متخصص دلایل دیگر را هم بررسی می‌کند.
مواردی مانند وجود برفک روی لوله‌ها، صداهای غیرمعمول، لرزش غیرعادی کولر گازی، کار نکردن فن و… نیز از دلایل پرتکرار افراد برای کمک گرفتن از متخصص و تعمیر کولر گازی است.

خدمات بدون مرز خدمت از ما

هر مدل کولر گازی را خریداری کرده، و یا با هر مشکلی مواجه شده باشید، خدمت از ما به شما کمک می‌کند تا متخصص مناسب برای نصب کولر گازی و تعمیر کولر گازی خود را پیدا کنید. بازار آنلاین خدمت از ما واسط میان شما و متخصصان نصب و راه اندازی کولر گازی در شهر شماست. کافیست درخواست خود را در اپلیکیشن خدمت از ما ثبت کنید.

از متخصصان کولر گازی و تعمیر کولر گازی قیمت بگیرید. و نهایتا بهترین فرد را برای انجام کار انتخاب کنید. برای گزینش بهتر می‌توانید از پروفایل متخصصان و نظرات کاربران نیز استفاده کنید.