طرز تهیه شربت تخمه شربتی رنگی مجلسی و تابستانی مخصوص مهمانی

دستور تهیه شربت تخمه شربتی رنگی با زعفران و پنیرک

طرز تهیه شربت تخمه شربتی رنگی

شربت تخمه شربتی رنگی یک نوع شربت مجلسی است. این مدل شربت چون دارای رنگ های متنوعی است میز سرو شما را زیباتر نموده و خلاقیت و کدبانویی شما زبانزد و خاص و عام خواهد نمود. تخم شربتی حاوی مقادیر زیادی امگا 3 و فلاونوئیدها است و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. این دانه های پرخاصیت می تواند به آب یا شربت اضافه شود و از آن یک نوشیدنی قوی و ضد عطش بسازد. امروز در آلامتو طرز تهیه شربت تخمه شربتی رنگی مجلسی و تابستانی مخصوص مهمانی با زعفران، پنیرک و پودر لبو را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه شربت تخمه شربتی رنگی

  • آب 4 پیمانه
  • شکر 2 پیمانه
  • تخم شربتی 3 ق غذا خوری
  • آب لیمو ترش تازه 2 ق چای خوری
  • زعفران دم کرده 2 ق غذا خوری
  • پنیرک 1 ق غذا خوری
  • پودر لبو 1 ق چای خوری
همچنین بخوانید: طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار بسیار خوشمزه و گوارا

طرز تهیه شربت تخمه شربتی رنگی مجلسی و تابستانی برای مهمانی

مرحله اول: افزودن شکر به آب

برای تهیه شربت تخمه شربتی رنگی با رنگ های گیاهی بهتر است ابتدا شربت را طبق دستور ذیل آماده نمایید. سپس به چند قسمت تقسیم نمایید و در هر کدام رنگ جداگانه ای را اضافه نمایید. برای این منظور ابتدا شکر و آب را در قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی شعله قرار دهید.

مرحله دوم: شستن تخمه شربتی

اکنون تخمه شربتی ها را در یک ظرف بریزید و روی آن را آب پر کنید. پس از حجیم شدن تخمه شربتی ها، آنها را در صافی بریزید و روی آنها آب بگیرید تا گرد و غبار تخم شربتی ها خارج گردد.

مرحله سوم: به قوام رساندن شربت

پس از جوش آمدن آب و شکر، آب لیمو ترش را به آن بیافزایید. اجازه دهید شربت به اندازه ای بجوشد که به قوام لازم برای شربت برسد. برای اطمینان از رسیدن شربت به قوام لازم، مقداری از آن را در ظرف کوچکی بریزید. ظرف را در یخچال قرار دهید. پس از خنک شدن شربت، یک قطره از آن را بین دو انگشت قرار دهید و انگشتان خود را از هم دور کنید. در صورت کش آمدن شربت، به قوام لازم رسیده است. در غیر اینصورت شربت را برای مدت بیشتری بجوشانید. پس از آنکه شربت به قوام لازم رسید. شعله را خاموش نمایید.

مرحله چهارم: تهیه شربت زعفران

سپس شربت را به سه قسمت تقسیم نمایید. در شربت ظرف اول زعفران را اضافه نمایید. یک قاشق تخم شربتی را نیز افزوده و شربت را هم بزنید.

مرحله پنجم: تهیه شربت گل پنیرک آبی

برای ظرف دوم گل پنیرک را در صافی در بسته قرار دهید و در ظرف بگذارید تا گل پنیرک به شربت رنگ آبی بدهد. سپس یک قاشق تخمه شربتی به آن بیافزایید.

مرحله ششم: تهیه شربت پودر لبو صورتی

در ظرف سوم نیز پودر لبو را اضافه نمایید تا شربت رنگ صورتی بگیرد. یک قاشق تخم شربتی نیز به آن بیافزایید. در صورتی که دسترسی به پودر لبو نداشته باشید. می توانید در ظرف سوم نیز گل پنیرک اضافه نمایید. پس از رنگ دادن گل پنیرک و آبی شدن شربت، چند قطره آب لیمو ترش در آن بچکانید تا رنگ صورتی خوشرنگی بدست آید.

مرحله هفتم: تهیه شربت تخمه شربتی سه رنگ

به این ترتیب شربت تخمه شربتی رنگی شما آماده است. می توانید لیوان های شربت را با شربت های رنگی پر کرده و از میهمانان خود پذیرایی نمایید. در صورتی که تمایل دارید از سه نوع شربت در یک لیوان به صورت لایه های رنگی استفاده کنید؛ بایستی میزان غلظت هر لایه را اضافه نمایید. لایه غلیظ و سنگین تر در ته لیوان و به ترتیب تا لایه ای که سبکتر و روان تر است در بالای لیوان قرار گیرد. سپس روی آنها آب بریزید. در این صورت شربت تخمه شربتی سه رنگ تهیه خواهید نمود.

مرحله هشتم: سرو شربت تخمه شربتی رنگی

برای سرو این نوع شربت ابتدا مقداری از شربت را در لیوان بریزید. سپس چند تکه یخ در لیوان قرار دهید. پس از آن آب را به آرامی روی تکه های یخ بریزید بطوریکه شربت با آب مخلوط نگردد. گوارای وجود.

همچنین بخوانید: طرز تهیه شربت زعفران و آبلیمو با گلاب خوش طعم، مجلسی و غلیظ

طرز تهیه شربت تخمه شربتی مجلسی


نکات کلیدی در تهیه شربت تخمه شربتی رنگی خوشرنگ و مجلسی

  1. با افزودن عرق نعنا، گلاب و یا بیدمشک به شربت ها، نوشیدنی با طعم دلخواه خود را تهیه نمایید.
  2. می توانید شیرین کننده های دیگر مانند عسل یا نبات را جایگزین شکر نمایید.
  3. چون طبع تخمه شربتی سرد است استفاده از عرقیات با طبع گرم در این شربت گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
همچنین بخوانید: طرز تهیه شربت توت سیاه خانگی بدون مربا مجلسی و خوشرنگ

♨ نکات مهم «طرز تهیه شربت تخمه شربتی رنگی مجلسی و تابستانی مخصوص مهمانی»

چون طبع تخمه شربتی سرد است استفاده از عرقیات با طبع گرم در این شربت گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.


نظر خود را بیان کنید