انشا در مورد موسیقی

موضوع انشاء درباره موزیک

گوش دادن موسیقی listen-music

شنیدن یک موسیقی زیبا به راحتی میتواند احساسات شما را تحریک کند و خلق و خوی شما را بهتر کند.

اگر یکی از آن دست افرادی هستید که دوست دارید به موسیقی گوش دهید، باید بدانید که این کار برایتان مزایای زیادی دارد.

چارلز داروین در یکی از متون خود اظهار داشت که: اگر می توانستم یک بار دیگر زندگی کنم، حتما خودم را ملزم می کردم تا بعضی از شعرها را بخوانم و حداقل یک بار در هر هفته به بعضی موزیک ها گوش کنم.

آلبرت اینشتین نیز بیان نمود که: اگر من یک فیزیکدان نبودم، احتمالا یک موسیقیدان می شدم.

جیمی هنریکس نیز موسیقی را دین خود نامید.

من همیشه با افرادی معاشرت داشته ام که می توانند بخوانند و گیتار بزنند. به عنوان یک دختر جوان، من همواره به طور مخفیانه در اتاق خوابم به موسیقی ها و ترانه های خوانندگان روز گوش فرا می دادم و درست همانند بسیاری از نوجوانان سرکش، هر وقت که مجبور بودم کاری انجام دهم، به موسیقی راک اند رول گوش می دادم و پس از گوش دادن به این موسیقی ها همیشه احساس عالی ای داشتم و حالا می فهمم چرا؟!

تحقیقات اخیر نشان داده اند که گوش دادن به موسیقی باعث بهبود سلامت ذهنی ما می شود و سلامت جسمی ما را به طرق شگفت انگیز و حیرت آوری ارتقا می دهد.

اگر ما یک نت یا دو نت موسیقی را فرا بگیریم، این آموزش می تواند به افزایش هوش ما کمک کند و از ابتلا به آلزایمر در سنین بالا جلوگیری نماید.

ادامه مقاله: فواید گوش دادن به موسیقی

مزایای کنسرت رفتن

این مطالعه نشان می دهد که صرف 20 دقیقه در اجرای زنده می تواند احساس تندرستی و سلامتی را 21 درصد افزایش دهد.

همین مطالعه سایر فعالیت های سلامتی مانند یوگا را نیز مورد بررسی قرار داد، و نتیجه به دست آمده چیزی جز برتری با اختلاف بالای کنسرت رفتن نیست. میزان شادی و تاثیری که کنسرت رفتن دارد، با این ورزش ها قابل مقایسه نیست.

به نظر می‌ رسد که موسیقی زنده، نشانه‌ های گسترده در امتداد طیف شادی را بهبود می‌ بخشد. برخی از یافته‌ ها شامل موارد زیر هستند:

از افراد شرکت کننده خواسته شد که درباره خوشبختی، رضایت، بهره ‌وری و عزت‌ نفس شان نظر بدهند، آن ها در همه این زمینه ها بالاترین سطوح را کسب کردند.

این مطالعه توسط یک شرکت مخابرات که بلیط ‌های کنسرت را می‌ فروشد انجام شده است. اما با این وجود هم شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد موسیقی می‌ تواند به سلامتی شما کمک کند.

ادامه مقاله: مزایای کنسرت رفتن

تاثیر موسیقی در ورزش

انشا در مورد موسیقی و ورزشگوش دادن به آهنگ هنگام انجام ورزش تقریبا امری رایج است و اکثر ورزشکاران از این ترفند استفاده می‌کنند! آیا واقعا گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش تغییری ایجاد می‌کند؟

پلی لیست آهنگ‌هایتان را عاقلانه انتخاب کنید! چیزی که به آن گوش می‌دهید، ممکن است در واقع تمرین بعدی شما را بهبود ببخشد یا خراب کند!

آیا تا بحال اتفاق افتاده که در وسط یک پرس سینه‌ی سنگین، در حالیکه هدفون در گوش دارید، آهنگ تند و شادتان تمام شود و بجایش آهنگی آرام و عاشقانه پخش شود؟ اگر اینطور است، پس حتما می‌دانید که موسیقی می‌تواند تا حدی بر عملکرد شما در باشگاه تاثیر بگذارد. آن لیفت سنگین که شما با ذوق شروع کرده بودید، بدون آهنگهای مناسب می‌تواند به یک جدال مرگ و زندگی تبدیل شود!

اما دقیقا چه آهنگهایی مناسب بلند کردن وزنه هستند؟ همه‌ی ما علایقی داریم و افراد مختلف از آهنگهای متفاوتی انگیزه می‌گیرند. مانند راک، پاپ، هیپ‌هاپ یا متال. اما شاید علم بتواند در این باره نظری دهد.

گرگ چرتورک، متخصص فیزیولوژی ورزشی می‌گوید: محققان در دانشگاه برونل لندن دریافته اند که آهنگ‌های تندتر و موسیقی با شدت بیشتر قبل از تمرین، بر ساختارهای مغزی خاصی تاثیر می‌گذارد که ممکن است ادراک بصری، و توجه و کنترل بر حرکات ورزشکار در طول عملکرد ورزشی‌اش را افزایش دهد. به عبارت دیگر، دوره‌های کوتاه از موسیقی تند و با شدت بالا ممکن است به زمان‌هایی که به واکنش سریعتر احتیاج دارید، کمکتان کند.

ادامه مقاله: تاثیر موسیقی در ورزش

شخصیت و موسیقی

معمولا، ما انتخاب می کنیم که به موسیقی شاد گوش بدهیم یا غمگین؛ نکته ی جالب توجه این است که مغز ما به انواع مختلف موسیقی واکنش های متفاوتی نشان می دهد.

انشا در مورد موسیقیحتی قطعات کوتاهی از موسیقی شاد یا غمگین می تواند بر روی ما تاثیر داشته باشد. تحقیقات نشان داده است بعد از شنیدن یک قطعه ی کوتاه موسیقی، شنوندگان تمایل بیشتری به نشان دادن یکی از دو حالت شاد یا غمگین داشتند تا خود را با آهنگ موسیقی تطبیق دهند.

نکته ی جالب دیگری که درباره ی چگونگی تاثیر موسیقی بر احساسات ما وجود دارد، این است که دو نوع عواطف مرتبط با موسیقی وجود دارد: عواطف ادراکی و عواطف احساسی. این بدان معنی است که گاهی اوقات ما می توانیم عواطف موجود در یک قطعه ی موسیقی را درک کنیم بدون اینکه آن را لزوما در آن لحظه احساس کنیم. مثلا برخی از ما شنیدن موسیقی غمگین را لذت بخش می دانند تا اینکه آن را غمگین و افسرده کننده بدانند.

سر و صداهای پیرامون ما نیز می تواند موجب افزایش خلاقیت انسان شود. بهترین نقطه ی خلاقیت، زمانی به وجود می آید که صدای ملایمی (با شدت متوسط) وجود داشته باشد.

نحوه ی کارکرد آن به این صورت است که سر و صدای ملایم، باعث سخت تر شدن پردازش مغز می شود و همین در نهایت موجب افزایش خلاقیت خواهد شد.

اما در سر و صدای بیش از حد زیاد، تفکر خلاق ما مختل می شود؛ چرا که مغز ما در حال اشباع شدن از سر و صدا و همچنین کشمکش برای پردازش اطلاعات به طور موثر است. این موضوع، بسیار شبیه به تاثیر دما و نور بر میزان بهره وری ماست. در اینجا بحث شد که یک محیط با شلوغی اندک، می تواند دارای فایده ی بیشتری باشد.

ادامه مقاله: شخصیت و موسیقی