آشنایی با مفهوم خوشبختی و راه های رسیدن به خوشبختی میتواند یک موضوع عالی برای انشاء در تمام مقاطع تحصیلی باشد.

با مطالعه مقالات زیر در مورد خوشبختی میتوانید انشایی عالی و با کیفیت را آماده کنید.

همچنین بخوانید: انشاء در مورد رضایتمندی

خوشبختی چیست؟

خوشبختی چیست؟

خوشبختی چیست؟

خوشبختی چیزی است که همه دوست دارند داشته باشند. ممکن است فردی موفق باشید یا پول بسیاری داشته باشید، اما بدون خوشبختی بی‌معنا و مفهوم خواهد بود.

به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم کمی به معنای خوشبختی بپردازیم.

ابتدا با تعریف لغوی آن شروع می‌کنیم.

در لغت‌نامه دهخدا، خوشبختی، سعادت، نیک‌اختری و مقابل شقاوت یا بدبختی تعریف شده است. در لغت‌نامه مریام وبستر انگلیسی، خوشبختی به این دو معنی آمده است:

وضعیت سلامت و شادی یک تجربه لذت‌بخش و راضی‌کننده

این تعریف نقطه شروع بسیار خوبی است که می‌توانیم استفاده‌های بیشتری از آن بکنیم. بهترین راه برای این کار این است که نظر اندیشمندان بزرگ تاریخ را بدانیم. به همین دلیل گفته‌های ۱۰ نفر از بزرگترین فلاسفه و اندیشمندان تاریخ درمورد خوشبختی را برایتان گرد آورده‌ایم. هرکدام از این تعاریف معانی عمیقی دارند که برای جذب بهتر آنها وقت بگذارید.

ادامه مقاله: خوشبختی چیست؟

چگونه خوشبخت شویم؟

به طور قطع می توان گفت که همه ی ما می توانیم در زندگیمان شادتر باشیم.

خوشبختی Happiness

چگونه خوشبخت باشیم؟

ما زمان زیادی را صرف جستجوی این احساس به ظاهر بی معنی می کنیم، اما معمولا دست خالی باز می گردیم و به جایی نمی رسیم. بنابراین، سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توانیم این روند تکراری خسته کننده را که غالبا ما را به جایی نمی رساند پشت سر گذاشته و به خوشحالی و شادی دست یابیم.؟

چطور می توانیم چرخه ی ناامیدی و سرخوردگی را کنار گذاشته و به سوی سعادت و کامیابی حرکت کنیم؟ خوب، قطعا نمی توان به تمام این سوالات در این مقاله پاسخ داد، اما به نظر می رسد که ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی می تواند دنیایی متفاوت را برای ما ایجاد کند.

ما توانایی های ذهنی زیادی داریم که می توانیم از آن ها برای ایجاد شادی استفاده کنیم، بنابراین باید از این هدیه ی خدادادی برای رسیدن به کمال و دستیابی به سعادت و شادی بهره جوییم.

در این مقاله، ما در مورد چند راه کار مفید بحث که به شاد بودنمان کمک خواهند کرد بحث خواهیم نمود.

ادامه مقاله: چگونه خوشبخت شویم؟

چرا احساس خوشبختی نمیکنم؟

همه آدمها در سرتاسر جهان یک میل مشترک دارند و آن تمایل به شاد زیستن است.

Habits-That-Can-Steal-Your-Happiness

چرا احساس خوشبختی نداریم؟

مفهوم مشخصی از شادی وجود ندارد به همین دلیل است که مردم به روشهای مختلف به دنبال آن می روند. هر شخصی از دید خود به شادی نگاه می کند و آنرا تعریف می کند.

به نظر من همه افراد دارای عادتهایی هستند که می تواند باعث شاد شدنشان شود و یا شادی را از آنها دور کند. بدبختانه بسیاری از مردم دارای عادتهایی هستند که شادی را از انها دور کرده و باعث می شود احساس بدبختی به آنها دست بدهد.

اگر هیچ کاری برای درست کردن این عادتها و رفتارها انجام ندهید آنها بر روی احساساتتان تاثیر می گذارند.

ادامه مقاله: چرا شاد نیستم؟

راه راضی بودن از زندگی و خوشبختی چیست؟

در ابتدا پیشنهاد میکنیم مقاله رضایت از زندگی چیست را با دقت بخوانید و سپس اگر به دنبال راضی بودن از خودتان و زندگی‌تان هستید این مقاله را مطالعه کنید.

خوشبخت بودن در زندگی

خوشبخت بودن در زندگی

اگر از بینی بزرگ، ظاهر نامرتب همسرتان، طعنه های مادرشوهر، دوست حسود و کلا از ساز ناکوک روزگار خسته شده اید، با مطلب امروز ما همراه باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از روزنامه خراسان، بسیاری از روانشناسان و مشاوران خانواده، معتقدند که ریشه تمام مشکلات ما در «رضایت نداشتن» نهفته است و رضایت یعنی شاد بودن از آنچه هستیم و آنچه داریم.

شاید شما نیز درگیر مشکلات مختلفی در حوزه شخصی، خانوادگی و همچنین در زمینه ارتباط با همکار، همسر، فرزند و دیگران هستید. به نظر می رسد که گمشده اصلی در زندگی امروزه، نحوه برخورد و روبه رو شدن مان با مشکلات و ناملایمات است. در ادامه با اقتباس از کتاب کوچک رضایت نوشته «لئو بابوتا» با چهار گام اساسی برای کسب رضایت در زندگی آشنا می شویم.

ادامه مقاله: راه راضی بودن از زندگی