انشا در مورد شب آرزوها [لیله الرغائب]

انشا در مورد شب آرزوها [لیله الرغائب]

ماه مبارک رجب در راه است و اولین شب جمعه از آن به شب آرزوها مشهور است. چه خوب است که کودکان نیز به این روزهای خاص آشنا شوند و درباره آن بیشتر بدانند. به همین علت یکی از موضوع انشا در مدرسه به آن اختصاص داده شده است. ما در این پست از آلامتو چند نمونه انشا در مورد شب آرزوها [لیله الرغائب] زیبا و پرمعنا برای همه مقاطع گردآوری کردیم که می توانید از آن الهام گرفته و انشاهای خود را بنویسید.

همچنین بخوانید: انشا در مورد ایران

انشاء در مورد شب آرزوها (لیلة الرغائب) برای ابتدایی

مادرم می گوید اولین شب جمعه از ماه رجب، شب آرزوها است. پیامبر ما گفته اند که در این شب آرزوهای مومنان و انسان هایی که کارهای خوب انجام داده اند برآورده می شود. اگر بخواهیم در این شب آرزو کنیم باید اول نماز بخوانیم و دعا کنیم. من آرزوهای زیادی دارم که در شب آرزوها یا لیلة الرغائب دعا می کنم برخی از آنها محقق شوند. از بین تمام آرزوها، سه مورد برای من مهمتر هستند.

اولین آرزوی من این است که مدادی داشته باشم که هر چیزی را که می کشم به چیزهای واقعی تبدیل کند. اگر آن را داشته باشم با آن مداد چیزهای زیادی درست می کردم. هر وقت دلم می خواست شکلات و لباس نو درست می کردم و هر روز لباس نو می پوشیدم. یک دوچرخه و تعداد زیادی اسباب بازی درست می کردم. از دیگران هم می پرسیدم که چه می خواهند و آن چیزها را می کشیدم و به آنها می‌دادم.

آرزوی دوم من این است که مثل یک پرنده پرواز کنم. من پرنده ها را دوست دارم زیرا آنها می توانند هر زمانی که بخواهند پرواز کنند و به هر کجا که می خواهند بروند. پرندگان در پرواز آزادند و مانند هواپیما و بادبادک نیستند. این چیزها فقط برای مدتی پرواز می کنند. پرنده مورد علاقه من عقاب است که می تواند در آسمان بسیار بلند پرواز کند. ای کاش می توانستم مثل آن بشوم تا بتوانم تمام دنیا را سفر کنم. شهرم را از بالا می دیدم. من دوست دارم در ابرها پرواز کنم. هیچ سر و صدایی در آنجا وجود نخواهد داشت.

آرزوی سوم من کمک به مردم فقیر است. ای کاش می توانستم روزی در یک کیف بزرگ پول زیادی به دست بیاورم. پول را می گرفتم و به فقرایی که در جاده ها طلب پول می کنند، می دادم. برایشان لباس و غذا می خریدم. برای بچه ها اسباب بازی می خریدم و آنها با آنها بازی می کردند. آنها بسیار خوشحال خواهند شد و پدر و مادرشان دیگر غمگین نخواهند بود.

انشاء شب آرزوها زیبا و پرمعنا برای همه مقاطع

لیلة الرغائب شب آرزوهاست شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است و خداوند فرشتگانش را به زمین می فرستد تا دعای مومنان را به آسمان ها ببرند. در شب آروزها هر دعا تبدیل به ستاره ای می گردد و در پهنه آسمان جا می گیرد. پس آن شب هر ستاره ای را در آسمان نگاه کردیم به یاد بیاوریم که آرزوی کسی است و برای برآورده شدن آن آمین بگوییم.

در شب آرزوها هر کسی با هر زبان و هر عقیده در هر جایی، اگر با امید به قدرت خدا از او درخواستی کند بی نصیب نخواهد ماند. در لیلة الرغائب خداوند درهای رحمت خود را به روی آنان که آرزو دارند باز می کند و با بخشندگی خود آنها بندگانش را پاسخ می دهد.  پس چه خوب است که نه تنها بلکه برای همه افرادی که چیزی از خداوند می خواهند دعا کنیم.  خداوند در شب آرزوها بسیار بخشنده‌تر از هر شب دیگری است،  پس بهتر است که در این شب از خداوند بزرگ، چیزهای کوچک نخواهیم.

می توانیم شادی و سلامتی را برای همه مردم دنیا آرزو کنیم تا همه افراد بتوانند زندگی شاد و راحتی را داشته باشند. در این شب آرزو کنیم تا ظلم و ستم، فقر و بیماری از زندگی همه دور شود تا دنیای زیباتری داشته باشیم. آرزو کردن تنها برای خودمان شادی زیادی به همراه ندارد اما اگر اطرافیان ما هم شاد باشند، زندگیمان بهتر خواهد بود.

همچنین بخوانید: انشا در مورد دریا

انشاء شب آرزوها زیبا و پرمعنا برای همه مقاطع

انشاء برای شب آرزوها

شب لیله الرغائب یا شب آرزوها یکی مهمترین شب‌های سال است. پیامبر مهربان ما گفته اند، نام شب آرزوها را فرشته‌ها برای آن شب، انتخاب کرده‌اند. در شب آرزوها، فرشته‌ها به سمت خانه‌ی خدا که همان کعبه است می‌آیند و برای برآورده شدن آرزوهای روزه داران ماه رجب، دعا می‌کنند.

این شب، شب آرزوهاست که خداوند متعال به بندگان و اولیای خاص خود وعده داده که آن نعمت های خاص الهی را به آنان عطا کند. شب آرزوها فرصت دریافت هدیه ای بسیار گرانبها و باارزش از طرف پروردگار است که معمولاً در همه شب ها بدست نمی آید.

همه امیدها، رویاها و آرزوهایی دارند. مردم همیشه نمی توانند رویاهای خود را محقق کنند. اگر قرار باشد در این شب آرزوهای ما برآورده شود، می‌دانم چه آرزویی داشته باشم. اگرچه این آرزوها چندان خودخواهانه نیستند. آرزو می کنم چیزهایی که نه تنها به من کمک کند بلکه به اطرافیانم کمک کند اتفاق بیفتد. اغلب به این فکر می‌کنم که اگر این فرصت را داشتم چه آرزویی داشتم.

من دنیایی بدون جنگ و بیماری را آرزو می کنم. از خدا می خواهم فقر از زندگی همه مردم دور شود تا هیچکس در حسرت چیزهایی که می خواهد نباشد. من دوست ندارم کودکانی باشند که به جا درس خواندن و بازی کردن مجبور باشند کار کنند. پس آرزو می کنم خداوند به آنها کمک کند تا زندگی راحتتری داشته باشند. من با تمام وجود در شب آرزوها دعا می کنم که خداوند شادی و راحتی را به زندگی همه بدهد.

همچنین بخوانید: انشا در مورد آلودگی هوا

انشا در شب آرزوها برای همه پایه ها

لیله الرغائب که به شب آرزوها نیز مشهور است، اولین شب جمعه ماه رجب بوده که در روایات شب بخشش بسیار نامیده شده است. در برخی از آموزه‌های اسلامی آمده‌است که در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه نمایند.

شب آرزوهاست. اول فکر می‌کنم باید بنشینم و آرزوهای قشنگ قشنگم را لیست کنم. بعد آنها را با دوستانم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارم. یا حتی می‌توانم عکس نوشته بسازم تا لایک بخورد. دقیقاً همان کارهایی که سال‌های قبل در اولین شب جمعه ماه رجب انجام می‌دادم.

اما… امسال هرچه فکر می‌کنم، دیگر آرزویی ندارم که آنقدرها جذاب باشد تا بشود به اشتراکش گذاشت. آنقدر آرزو کردم که به بی‌آرزویی محض رسیده‌ام. آرزو کرده‌ام جنگ برداشته شود و نشده، آرزو کرده‌ام انسان‌ها با یکدیگر مهربان شوند و نشده، آنقدر آرزو… که… دیگر از آرزو کردن خسته و ناامید شده‌ام.

من آرزو دارم که پدر و مادرم همیشه سلامت و شاد باشند؛ هیچگاه ناراحتی را در چهره مادرم و خستگی را در چهره پدرم نبینم و بتوانم فرزند خوب و صالحی برای آن ها باشم.

پدر و مادرم بزرگ ترین دارایی های من هستند و بهترین آرزوی من بودن همیشگی آن ها در کنار من است؛ دوست دارم همیشه و هرلحظه در کنار آن ها باشم.

آرزو دارم تا بتوانم آن خانه ویلایی را که مادرم آرزویش را دارد روزی برایش بخرم و آن ماشینی را که پدرم همیشه در موردش در خانه صحبت می کند برای او تهیه کنم و این بزرگ ترین خواسته من از خداوند است، که بتوانم آرزوی پدر و مادرم را برآورده کنم.

آرزو دارم هیچگاه کاری نکنم که باعث شرمندگی پدر و مادر شوم و یا آن ها را ناراحت کنم؛ آرزو دارم همیشه باعث سربلندی و افتخار آن ها باشم هیچ گاه باعث نشوم که دلشان بشکند.

و آخرین آرزویی که من در زندگی دارم این است که بنده خوبی برای پروردگارم باشم، و او از من راضی باشد و هیچگاه هیچ چیزی باعث نشود تا من نسبت به پروردگار توکلم را از دست بدهم.

در شب آرزوها، دست‌هایم را برده‌ام بالا و خدایم را صدا کردم. راستش را بخواهی نمی‌دانم چه می‌خواهی! ولی امشب برای تو، برای رفع غم‌هایت، برای قلب زیبایت و برای آرزوهایت به درگاهش دعا کردم… تو هم آرزو کن؛ گوش‌های خدا پر از آرزوست و دستانش پر از معجزه… شاید کوچکترین معجزه‌اش بزرگترین آرزوی تو باشد. پس آرزویی کن

سخن آخر

امیدواریم این پست از آلامتو با موضوع انشا در مورد شب آرزوها [لیله الرغائب] زیبا و پرمعنا برای همه مقاطع برای شما همراهان مفید بوده باشد و بتوانید از آن برای نوشتن انشاهای خود ایده بگیرید.