طریقه پاک کردن کله پاچه

می خواهید در منزل کله پاچه طبخ کنید اما طرز پاک کردن موهای کله پاچه و تمیز کردن آن را نمی دانید؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طریقه پاک کردن و تمیز کردن کله پاچه و موهای آن

کله پاچه یکی از محبوبترین غذاها بین ایرانیان است. با این حال طریقه پاک کردن کله پاچه کمی دشوار است. اگر شما هم از افرادی هستید که تمایل دارید این غذای لذیذ را در منزل تهیه کنید، این مطلب از آلامتو را که در آن ساده ترین طرز پاک کردن موهای کله پاچه و تمیز کردن آن را شرح داده ایم، تا انتها دنبال کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه سیرابی خوشمزه لعاب دار با نخود و دارچین به روش ساده

طریقه پاک کردن کله پاچه

طریقه پاک کردن کله پاچه شامل چندین مرحله است، زیرا برای داشتن یک غذای بهداشتی و به دور از آلودگی، باید قسمت های مختلف کله پاچه را پاکیزه کنیم که عبارتند از:

1. پاک کردن موهای کله پاچه

با آتش، قرص، استامینوفن، جوش شیرین و آهک

2. تخلیه و تمیز کردن بینی کله

پس از کندن موها به روش های شرح داده شده نوبت تمیز کردن بینی کله گوسفند است. برای این کار یک سفره یک بار مصرف روی زمین سخت پهت کنید و سپس کله را طوری در دست بگیرید که بینی به سمت زمین باشد. حالا باید با شدت کله را به زمین بکوبید. به این ترتیب مجرای بینی تخلیه خواهد شد. برای تکمیل ایت کار بهتر است آب را با فشار زیاد وارد کله گوسفند کنید تا محتویات آن از داخل بینی خارج شوند.

3. جدا کردن گوش ها

مرحله بعد جدا کردن گوش کله گوسفند است. برای این کار باید گوش ها را از انتها ببرید و کاملاً جدا کنید زیرا این بخش ها خوراکی نیستند.

4. تمیز کردن دهان کله

برای این کار با کمک یک چاقوی تیز دو طرف دهان را برش دهید و فک بالا و پایین را با دست گرفته و با قدرت بکشید تا جدا شوند. حالا نوبت کشیدن دندان ها با انبر است. در نهایت نیز زبان را با استفاده از برس به خوبی تمیز کنید.

5. تمیز کردن پاچه ها

روش تمیز کردن پاچه ها از مو درست مثل کله است. مرحله بعد جدا کردن سم است که خیلی راحت با فرو کردن چاقو زیر سم و سپس کشیدن آن به خارج، از پاچه جدا می شوند.

همچنین بخوانید: طرز تهیه آلو بخارا خانگی عالی با پوست به روش بازاری بدون گوگرد

طرز پاك كردن موهای كله پاچه

طرز پاك كردن موهای كله پاچه

طرز پاک کردن موهای کله پاچه با آتش و آب جوش یکی از متداولترین و رایج‌ترین روش هاست که بیشتر از دیگر گزینه ها توصیه می شود زیرا نیاز به مواد افزودنی ندارد.

برای مو زدایی کله پاچه با آتش که مختص موهای درشت است، باید آن را روی آتس بگیرید و به آرامی و با دقت موها را بسوزانید.

در طریقه پاک کردن کله پاچه با آب جوش باید کله پاچه را در آب جوش بیندازید و پس از خارج کردن از آن شروع به کشیدن موها با کاردک کنید. توجه کنید که نباید برای مدت طولانی کله در آب باشد، زیرا موها سفت شده و کشیدن آن دشوار می شود.

روش کندن موی کله پاچه با قرص

روش کندن موی کله پاچه با قرص آسپرین نیز یکی از ساده ترین روش های تمیز کردن آن است. برای اینکار باید آب را به جوش آورید و با توجه به اندازه کله و حجم آب ظرف، چند قرص آسپرین را در آن حل کنید. حالا برای چند دقیقه کله را در آب جوش قرار دهید تا موی روی آن تمیز شود. اگر چیزی از موها روی کله پاچه باقی ماند می توانید با کمک یک کاردک آن را تمیز کنید.

طریقه پاک کردن کله پاچه با جوش شیرین

طریقه پاک کردن کله پاچه با جوش شیرین خیلی ساده و البته کاربردی است. به این منظور باید مقدار مناسبی جوش شیرینی را به آب اضافه کنید و آن را روی اجاق به مرحله جوشیدن برسنانید. حالا کله پاچه را در آب بیندازید، می بینید که پس از چند دقیقه موها خیلی راحت جدا می شوند.

طریقه پاک کردن کله پاچه با قرص استامینوفن

طریقه پاک کردن کله پاچه با قرص استامینوفن اگرچه آسان است اما توصیه نمی شود. با این حال اگر قصد دارید این روش را انتخاب کنید، کافی است چند قرص استامینوفن را در آب جوش حل کنید و کله پاچه را برای چند ساعت در آن قرار دهید و در نهایت با کمک یک برس موها را جدا کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی آبدار و ترش با رب انار به روش بازاری

طریقه پاک کردن کله پاچه با قرص استامینوفن

نحوه پاك كردن كله پاچه با اهک

برای پاک کردن کله پاچه با آهک باید مقدار کافی آهک درون آب جوش بریزید و سپس کله و پاچه ها را در آن بیندازید. پس از خارج کردن کله از آب، موهای آن به سهولت تمیز می شود. بهتر است برای رفع بقیه موها کله و پاچه ها را روی آتش بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو به شما طریقه پاک کردن کله پاچه و پاک کردن موهای کله پاچه با آهک، قرص، جوش شیرین و … را شرح دادیم. با وجود اینکه این روش ها می تواند به کار شما سرعت بخشد، اما توصیه می شود که از استعمال هر گونه مواد از جمله آهک، واجبی، قرص و دیگر مواد شیمیایی خودداری کنید و از روش های طبیعی مثل آتش و آب جوش برای تمیز کردن کله کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد.


نظر خود را بیان کنید