طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری

آیا درباره خواص و طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری چیزی می‌دانید؟ ما در این مطلب از آلامتو به تاثیر سیر سیاه در کاهش وزن می پردازیم.

طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری و بهترین زمان مصرف آن

سیر سیاه یکی از اصلی‌ترین غذاهای آسیایی است و طی یک فرآیند تخمیر یک ماهه درست می‌شود. هنگامی که برای مدت طولانی در معرض گرما قرار می گیرند، حبه های سیر سفید داخل پوستشان سیاه می شود. سیر سیاه طعم شیرین‌تر، بافت نرم‌تر و لطیف‌تری نسبت به سیر سفید دارد، اما می‌توانید آن را به جای هم در بیشتر دستور غذاها استفاده کنید. در طول فرآیند تخمیر، دما و رطوبت به شدت کنترل می شود، بنابراین سعی نکنید خودتان آن را درست کنید!

به دلیل مزایای فراوان سیر سیاه، که شامل آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای حفظ وزن و همچنین فوایدی برای پوست سالم تر و بدون چین و چروک است، سیر سیاه در بین کسانی که می خواهند وزن کم کنند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه این مطلب طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری و بهترین زمان مصرف سیر سیاه را برای شما همراهان ارائه می کنیم.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف زنیان برای لاغری شکمی

خواص سیر سیاه برای لاغری

1. کالری و چربی پایین

خواص سیر سیاه برای لاغری چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. این غذای فوق‌العاده، کالری و چربی کمی دارد و در عین حال یک ماده مغذی قدرتمند نیز دارد. شیرینی طبیعی آن می تواند بدون اتکا به مواد پرکالری، به عطر و طعم بیافزاید. با اضافه کردن سیر سیاه در وعده های غذایی، می توانید هر وعده را خوش طعم و لذت بخش‌تر کنید و در عین حال میزان کالری دریافتی خود را کنترل کنید.

2. تقویت متابولسیم

دیگر خواص سیر سیاه برای لاغری به علت ویژگی تقویت کنندگی متابولیسم است که می‌تواند کاهش وزن را چالش برانگیزتر کند. خوشبختانه سیر سیاه فواید متابولیکی بالقوه ای را ارائه می دهد. سیر سیاه مانند همتای سفید خود حاوی آلیسین است، ترکیبی که به دلیل خواص ترموژنیک شناخته شده است. آلیسین ممکن است از ترموژنز پشتیبانی کند، که فرآیند تولید گرما در بدن است که می تواند چربی سوزی را افزایش دهد. علاوه بر این، سیر سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند و از سرعت سوخت و ساز سالم حمایت کند.

3. کاهش اشتها

سیر سیاه دارای خاصیت کاهش اشتنها و افزایش احساس سیری است. به این ترتیب مصرف آن در کنار غذا باعث کاهش میل به پرخوری شده و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.

4. بهبود سلامت روده

همچنین خواص سیر برای لاغری به دلیل تاثیر آن در بهبود سلامت روده است که بر لاغری شکم و کنترل وزن، حیاتی است. سیر سیاه حاوی پری بیوتیک است که برای تغذیه و حمایت از رشد باکتری های سالم روده مفید است. یک میکروبیوم روده متعادل با بهبود هضم، افزایش جذب مواد مغذی و حتی تنظیم وزن مرتبط است. با گنجاندن سیر سیاه در وعده های غذایی خود، می توانید یک محیط سالم روده را ارتقا دهید و از سلامت گوارش خود حمایت کنید.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف سرکه سیب برای لاغری و بهترین زمان مصرف آن

سیر سیاه برای لاغری شکم

سیر سیاه برای لاغری شکم

طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه و علوم غذایی منتشر شده است ، سیر سیاه چربی احشایی را کاهش می دهد. تحقیقات روی جانوران آزمایشگاهی که به مدت چهار هفته به سه دوز مختلف سیر سیاه مصرف کردن نشان داد که این ماده خوراکی، چربی احشایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

همچنین از آنجاییکه سیر سیاه حاوی مقادیر بالایی ویتامین B6، C، فیبر، منگنز و کلسیم است، نقش قابل توجهی در کاهش وزن و چربی سوزی در ناحیه شکمی دارد. به علاوه سیر سیاه می تواند باعث کاهش سطح بالای تری گلیسیریدها و کلسترول در خون شود.

فراموش نکنیم که سیر به خودی خود گیاهی ادرار آور است که این خاصیت با سم زدایی و دفع ادرار در کاهش وزن نیز نقش دارد.

طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری

بهترین طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری، مصرف یک حبه از آن پیش از صبحانه یا همراه با آن است. با مصرف سیر سیاه در ساعات ابتدایی روز پروسه کاهش چربی‌های مضر در شریان ها، کبد و دیگر قسمت‌های بدن، در طی روز و در طول فعالیت‌های روزمره رخ می دهد. بهتر است این کار را برای سه تا چهار ماه ادامه دهید تا به نتایج مطلوب برسید.

همچنین می توانید آن را روی سالاد، نان تست، پیتزا و … نیز مصرف کنید. اضافه کردن آن به سس ها و سوپ ها نیز از روش های محبوب مصرف سیر سیاه است.

همچنین بخوانید: بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو و چربی سوزی

بهترین زمان مصرف سیر سیاه برای لاغری

بهترین زمان مصرف سیر سیاه برای لاغری، به صورت ناشتا و با معده خالی است. این کار به جذب بهتر آن کمک می کند.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو درباره خواص سیر سیاه برای لاغری و طریقه مصرف آن برای شما همراهان سایت مفید بوده باشد. شما می توانید تجربیات خود درباره مصرف سیر سیاه برای لاغری شکم را در بخش نظرات با دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.


نظر خود را بیان کنید