چگونه گوشت را مزه دار کنیم؟

6 اشتباه در هنگام مزه دار کردن گوشت

چطوری گوشت رو خوشمزه و طعم دار کنیم

ما معمولا قبل از پخت گوشت آن را مزه دار می کنیم تا طعم نهایی پس از پخت طعمی دلپذیر و خوشمزه باشد، همه ما از ترکیب برخی ادویه ها و چاشنی ها برای مزه دار کردن گوشت و مرغ استفاده می کنیم و گمان می کنیم کار درست همین است، اما لازم است بدانید که در این روند اشتباهات رایجی وجود دارد که کمتر کسی به آن توجه می کند.

در این مطلب از مجله آشپزی آلامتو؛ 6 اشتباه رایج در هنگام مزه دار کردن گوشت یا مرغ را با هم بررسی می کنیم، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


  1. طعم و مزه کافی ندارید

برخی از افراد زمانی را صرف مزه دار کردن گوشت می کنند اما چون از مزه ها و چاشنی های مناسب استفاده نمی کنند آن مزه نهایی دلخواه عایدشان نمی شود. برای اینکه طعم دلپذیر غذای شما بعد از پخت همه را مجذوب خود کند لازم است قبل طعم دار کردن، ادویه ها را کمی برشته کنید، گیاهان مورد استفاده را بکوبید و سیر خود را خرد کنید!


  1. به تعامل طعم ها توجه نمی کنید

حتما تا به حال تجربه کرده اید که ترکیب طعم های مختلف با هم چه نتیجه ای می تواند داشته باشد. برای طعم و مزه ای خاص نیازی به چاشنی های خاص ندارید، فقط کافیست به ترکیب ادویه ها و گیاهان و سایر چاشنی ها و تعامل آن ها هنگام پخت و پز توجه کنید و ببینید که ترکیب کدام چاشنی ها با هم همان طعم نهایی موردنظر شما را به دست می آورد.


  1. به اندازه کافی صبر نمی کنید

پروتئین شما به بیش از پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا همه طعم ها را به درستی جذب کند. منظور ما این است که نیازی نیست که 24 ساعت صبر کنید تا گوشت شما کاملا مزه دار شود، اما خواباندن گوشت در طعم ها به مدت سی دقیقه الزامی است و کمتر از این مدت زمان، آن طور که باید گوشت شما را مزه دار نمی کند. برخی از افراد از شب قبل مرغ یا گوشت شان را در طعم دهنده می خوابانند و آن را در یخچال می گذارند.


  1. طعم دهنده شما خیلی شور است

درست است که نمک یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده طعم دهنده شماست اما به یاد داشته باشید که اگر این نمک بیش از حد باشد می تواند گوشت شما را خیلی خشک کند چرا که نمک زیادی، رطوبت گوشت را به خود می کشد. اغلب این خشکی گوشت چیزی است که مشکل خیلی از افراد است و آن ها نمی دانند منشأ این خشکی نمک زیادی است که برای طعم دار کردن استفاده کرده اند.


  1. همه چیز ایمن نیست

سالمونلا یک باکتری مربوط به گوشت خام و عامل بسیاری از مسمومیت های غذایی نیز محسوب می شود! بنابراین باید از اینکه از طعم هایی برای مزه دار کردن گوشت استفاده کرده اید که از انتقال آلودگی جلوگیری می کند، مطمئن شوید.


  1. ماریناد کافی وجود ندارد

برخی اوقات گوشت یا مرغ به گونه ای مزه دار می شوند که بعدا می بینیم قسمت هایی از آن اصلا به مواد طعم دهنده آغشته نشده است. به همیت دلیل لازم است که تمام سطوح گوشت را آغشته به مواد طعم دهنده کنید و با دقت بررسی کنید که تمام سطح آن پوشیده شده باشد. آغشته شدن تمام سطح گوشت با مواد طعم دهنده نتایج به مراتب بهتری را ارائه خواهد داد.


نظر خود را بیان کنید