به جای کاغذ روغنی از چی استفاده کنیم

به جای کاغذ روغنی از چی استفاده کنیم تا کیک و شیرینی نچسبند؟

گزینه‌های زیادی به جای کاغذ روغنی از چی استفاده کنیم تا کیک و شیرینی نچسبند وجود دارد، چه بخواهید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و چه به دنبال راه‌حلی سازگار با محیط زیست باشید. روش های مختلفی برای تهیه قالب کیک یا ورقه پخت بدون استفاده از کاغذ روغنی وجود دارد. همه این روش ها از چسبیدن خمیر کیک و دسر به تابه جلوگیری می کند. پس تا پایان مطلب با ما باشید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

اسپری پخت به جای کاغذ روغنی

اسپری های پخت روشی سریع و آسان برای اعمال یک لایه روغن یکنواخت روی قالب های کیک بدون برس یا با استفاده از دست هستند. آنها حاوی مواد اضافی همراه با روغن برای کمک به تشکیل یک پوشش نچسب هستند. این اجازه می دهد تا کیک ها بدون اینکه بچسبند درست از قالب خارج شوند.

تعدادی برند در بازار موجود است. آنها ممکن است بسیار گران باشند، به خصوص اگر پختن کیک در به طور روال در برنامه‌های شما نیست یا از آن درآمد کسب نمی‌کنید.

اغلب این اسپری های پخت شامل روغن‌های گیاهی هستند. با این حال، برای اطمینان باید برچسب را بخوانید. برای استفاده، به خوبی روی هر طرف و شکاف قالب کیک اسپری کنید. هر نقطه ای که به روغن آغشته نشده باشد باعث چسبیدن کیک و شیرینی می‌شود!

اسپری پخت به جای کاغذ روغنی

چرب کردن و آرد پاشیدن به جای کاغذ روغنی

این یک جایگزین کلاسیک برای کاغذ روغنی است. وقتی به درستی انجام شود، روغن کاری و آردپاشی خوب عمل می کند. از روغن گیاهی یا کره گیاهی استفاده کنید. سخاوتمندانه آن را با یک برس شیرینی پزی، حوله کاغذی یا انگشتان خود روی قالب کیک بمالید.

یک یا دو قاشق غذاخوری آرد را برای کیک سفید یا وانیلی به قالب کیک اضافه کنید . برای کیک شکلاتی ، به جای آن پودر کاکائو را به تابه اضافه کنید. آرد یا پودر کاکائو را به آرامی تکان دهید تا به ظرف چرب شده بچسبد. باید کف و دو طرف تابه را بپوشاند. آرد یا پودر کاکائو اضافی را حذف کنید. مایه کیک را در قالب آماده شده بریزید و طبق دستور بپزید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک بدون شیر

فویل آلومینیومی به جای کاغذ روغنی برای کیک و شیرینی

فویل آلومینیومی به عنوان جایگزینی برای کاغذ روغنی عمل می‌کند، اما برای خمیرهای ضخیم‌تر مانند براونی مناسب است. کیک‌هایی که با خمیر نازک تر درست می شوند ممکن است جدا کردن آنها از فویل دشوار باشد.

فویل نچسب نیست، اما اگر همه گزینه‌های دیگر در دسترس نباشند، همچنان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برای جلوگیری از چسبیدن براونی، حتما آن را زیاد چرب کنید.

با اندازه گیری و برش یک تکه مستطیلی شروع کنید تا کف و کناره های پهن تابه را بپوشاند. در تابه قرار دهید و فشار دهید تا شکل بگیرد. سپس یک تکه به اندازه طول تابه برش دهید. فشار دهید و در تابه فرم دهید.

اگر از یک قالب کوچک مربعی برای کیک استفاده می کنید، آن را وارونه کنید و فویل را در کف آن قالب بزنید. قالب را بردارید و داخل تابه بگذارید. خمیر خود را اضافه کنید و طبق دستور بپزید.

فویل آلومینیومی به جای کاغذ روغنی

پد/حصیر پخت سیلیکونی به جای کاغذ روغنی و کاغذ مومی

اگر تمایل دارید کاغذ روغنی را کنار بگذارید، پدهای پخت سیلیکونی را امتحان کنید تا همیشه در دسترس باشند. آنها سازگارتر با محیط زیست و فوق العاده راحت هستند. همچنین انعطاف پذیر، بادوام و به راحتی تمیز می شوند. پد‌های پخت سیلیکونی نیز قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی هستند که به این معنی است که تمیز کردن بسیار راحت است. آنها طعم های عجیب و غریب را منتقل نمی کنند و در اندازه های مختلف موجود هستند.

اگر قصد استفاده از پد سیلیکونی دارید تا کیک و شیرینی نچسبد، کافی است آن را در کف قالب قرار دهید. خمیر را درست روی آن بریزید، به طور یکنواخت پخش کنید و بپزید. هنگامی که کیک درست شد، درست بیرون می‌آید. بدون بهم ریختگی و نسبتاً آسان است، البته تا زمانی که پد پخت به خوبی در تابه شما قرار بگیرد.

البته پد سیلیکونی نچسب ممکن است کمی گران باشد، بنابراین آنها قطعا یک سرمایه گذاری هستند. با این حال، این سرمایه گذاری ممکن است برای افرادی که به طور حرفه‌ای کیک و شیرینی درست می‌کنند، ارزشمند باشد. بسته به اینکه چه مدت طول می کشد تا هر رول کاغذ روغنی را استفاده کنید، ممکن است نسبتاً سریع در هزینه صرفه جویی شود!

همچنین بخوانید: طرز تهیه مربای هویج رنده شده

پد/حصیر پخت سیلیکونی

تابه های نچسب به جای کاغذ روغنی برای کیک و شیرینی

یک تابه با ورق نچسب با کیفیت بالا جایگزین مناسب دیگری برای کاغذ روغنی است. اگر تابه ورق واقعا نچسب باشد، تمیز کردن آن نیز سخت نخواهد بود. برخی از تابه های ورقه ای نچسب نیاز به روکش روغن اضافی دارند اما همچنان عملکرد بهتری نسبت به سایر تابه‌ها دارند. ممکن است لازم باشد هر چند سال یکبار آنها را تعویض کنید زیرا پوشش نچسب از بین می رود.

خرید یک تابه نچسب برای صرفه جویی در هزینه‌ها خوب است، به خصوص برای مواقعی که کاغذ روغنی تمام می‌شود.

سخن آخر

در این پست از آلامتو به بهترین گزینه های قابل انتخاب به جای کاغذ روغنی تا کیک و شیرینی نچسبد را ارائه دادیم. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و میزان هزینه‌ای که قرار است صرف کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید.


نظر خود را بیان کنید