استیک زبان با سس قارچ

استیک زبان به دلیل گوشت بسیار ترد و دلچسبی که دارد به طور کلی یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین غذا ها به حساب می آید که کالری و پروتئین و انرژی بالایی دارد. در واقع یکی از فواید خوردن این گوشت بالا بردن سطح انرژی بدن شماست. ترکیب این گوشت در کنار سس قارج طعم دلچسب این غذای لذیذ را دو چندان میکند. طبخ این استیک به روش های مختلف امکان پذیر است می توانید به صورت گریل شده و یا به صورت سرخ شده این استیک را پخت و از طعم بی نظیر آن لذت برد. امروز در آلامتو طرز تهیه استیک زبان با سس قارچ در ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه استیک زبان

  • زبان گوساله کوچک 1 عدد
  • سرکه سیب 2 ق غذا خوری
  • برگ بو 1 عدد
  • سیر 2 حپه
  • پیاز 1 عدد کوچک
  • هویج 1 عدد کوچک
  • کره به مقدار لازم
  • آب به میزان لازم
  • نمک و زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس قارچ

  • قارچ 1 بسته متوسط
  • خامه 300 گرم
  • شیر یک لیوان
  • آرد سفید 3 ق غذاخوری
  • آبلیمو 1 ق غذا خوری
  • کره یا روغن 50 گرم
  • نمک و فلفل و پودر سیر به مقدار لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه بیف استروگانف رستورانی و حرفه ای با گوشت گوساله و سس قارچ

 

استیک زبان با سس قارچ

طرز تهیه استیک زبان با سس قارچ در ماهیتابه

مرحله اول: آماده سازی مواد

در ابتدا گوشت زبان را به خوبی بشورید و بعد هویج را شسته و پوست بگیرید. سپس پیاز را شسته و پوست بگیربد و از وسط آن را نصف کنید. سیر ها را نیز به همین صورت پوست گرفته و برش دهید.

مرحله دوم: پخت زبان

در این مرحله زبان را به همراه پیاز و هویج و برگ بو و سیر با مقداری آب و زردچوبه در قابلمه گذاشته تا بپزد سپس 2 ق غذا خوری سرکه سیب جهت از بین بردن بوی ضحم زبان اضافه می کنید و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم به مدت 3 تا 4 ساعت زبان به خوبی  بپزد. در چند دقیقه ی آخر پخت به مقدار لازم به آن نمک نیز اضافه می کنید. دقت کنید که اگر نمک را از اول اضافه کنید زبان شما دیرتر می پزد.

مرحله سوم: پوست گرفتن زبان

حالا زبان شما که به طور کامل مغز پخت شده را از روی حرارت بردارید و قبل از آن که خنک شود پوست زبان را کامل جدا کنید. دقت کنید اگر زبان سرد شود و سپس پوست آن را جدا کنید پوست کامل و راحت از زبان جدا نمی شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن استیک زبان

برای سرخ کردن استیک زبان مقداری کره را به آرامی در تابه آب کرده و شعله را کم کنید. زبان های پخته و پوست گرفته شده را به اندازه ی دلخواه برش داده و روی حرارت قرار دهید و پشت روی آن را به میزان دلخواه سرخ کنید.


طرز تهیه سس قارچ

مرحله اول: آماده سازی قارچ

ابتدا قارچ ها را به خوبی بشورید و اسلایس کنید و بعد با کره به مدت 5 تا 10 دقیقه بسته به سلیقه ی خودتان که دوست دارید قارچ زنده تر یا نرم تر باشد به خوبی تف بدهید و بعد برای این که قارچ ها سیاه نشوند به آن ها آبلیمو نیز اضافه کنید.

 مرحله دوم: آماده سازی آرد

بقیه ی کره را در کف تابه به آرامی آب کرده و سپس آرد را نیز به آن آضافه کنید و به خوبی با کره هم بزنید قبل از آن که آرد رنگ بگیرد قارچ ها را به آن اضافه کنید. در ادامه شیر را آرام آرام در حالی که مواد را هم میزنید به مخلوط خود اضافه کنید. دقت کنید که اگر شیر را به یک باره به مخلوط اضافه کنید آرد در شیر حل نشده و به صورت گوله گوله باقی می ماند.

مرحله سوم: آماده سازی خامه

خامه را نیز به سس خود اضافه می کنید و به آرامی با مواد هم میزنید تا مایع سس به طور یک دست شود سپس شعله ی گاز را کم کرده و درب تابه را بگذارید و به سس اجازه دهید تا کامل جا بیفتد. دقت کنید که اگر حرارت زیاد باشد سس شما ته می گیرد بنابراین شعله را بسیار کم کنید تا سس شما بجوشد.

مرحله چهارم: آماده سازی نهایی سس

پس از آن که سس به طور کامل پخته شد می توانید نمک، فلفل و پودر سیر را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا در همه قسمت های سس به خوبی پخش شوند سپس در کنار استیک زبان خود به میزان مورد علاقه از سس بریزید و میل کنید نوش جان.

همچنین بخوانید: طرز تهیه استیک گوشت ساده و آبدار با سس پنیر خوشمزه در ماهیتابه

نکات کلیدی در تهیه استیک زبان با سس قارچ

  1. می توانید از جعفری تازه نیز برای سس قارچ خود استفاده کنید.
  2. می توانید کنار استیک زبان خود از پوره سیب زمینی نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از خود آب زبان نیز برای خوش مزه تر شدن سس استفاده کنید.
  4. در کنار استیک زبان می توانید از هر نوع سبزیجات دلخواه مانند کلم بروکلی یا ذرت و …. به جای سس یا حتی در کنار سس به صورت گریل یا آب پز شده نیز استفاده کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه مرغ کبابی رژیمی، خوشمزه و زعفرانی با سبزیجات در ماهیتابه

 

♨ نکات مهم «طرز تهیه استيک زبان با سس قارچ لذیذ و آبدار در ماهیتابه»

می توان از جعفری تازه نیز برای سس قارچ خود نیز استفاده کنید.


نظر خود را بیان کنید