اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است. این یعنی خیلی اهمیت دارد که شما در این شبکه چه محتوایی را منتشر کنید؟ یک تصویر ساده که به کمک نرم افزارهای موبایل طراحی شده یا یک طرح گرافیکی خاص و متفاوت؟ یک عکس با ترکیب رنگ نامناسب یا یک تیزر تبلیغاتی که می‌تواند در سطح اینستاگرام پخش شده و حتی در اکسپلور رفته و تعداد زیادی فالوور جدید برایتان داشته باشد؟

خب، از آنجایی که احتمالا اغلب شما عزیزان مثل من دانش زیادی در مورد کار با نرم افزارهای گرافیکی فتوشاپ و ادیت فیلم و… ندارید و البته نمی‌خواهید هم به صورت جدی آنها را یاد بگیرید، این مقاله به دردتان می‌خورد!

چطور در اینستاگرام حرفه ای باشیم؟

اینستاگرام

برای حرفه ای بودن در اینستاگرام به 2 چیز نیاز داریم:

1_ محتوای باکیفیت: منظورم این است که به جای کپی کردن مطالب عادی و مبتدی در سطح وب یا حتی از پیج رقبا، محتوایی به کاربر بدهیم که واقعا باعث افزایش دانش او شود. محتوایی که بتواند یک مشکل هرچند کوچک او را حل کرده و باعث شود که دید بهتری به برند ما داشته باشد.

2_ ظاهر گرافیکی: همیشه گفته‌اند که ارائه هرچیز، می‌تواند موفقیت شدن یا نشدن آن را تعیین کند. اگر شما بهترین جملات از بهترین کتاب‌های آموزشی حیطه فعالیت خودتان را با فونت درشت و یک بک گراند نامناسب در اختیار مخاطبان اینستاگرام خودتان قرار دهید، مطمئن باشید که بازخورد خوبی در انتظارتان نیست.

خب، درباره مورد اول که همان محتوای باکیفیت است، باید همه چیز را به خودتان بسپارم! اما اگر محتوای با کیفیت دارید و الان دنبال روشی برای ارائه متفاوت آن هستید، با من همراه باشید:

1_ از موکاپ های آماده فتوشاپ استفاده کنید

احتمالا شما هم بارها به سراغ پیج‌هایی در اینستاگرام رفته‌اید که تصاویر محصولات خودشان را روی یک بک گراند به شدت جذاب و زیبا قرار داده‌اند. خب باید همین حالا به شما بگویم که 90 درصد این پست‌ها نه به کمک طراحان گرافیک حرفه‌ای، بلکه به کمک موکاپ های آماده یا همان تصاویر آماده فتوشاپی ساخته شده‌اند.

یعنی صاحب پیج با دانلود یا خرید یک موکاپ آماده -که همان بک گراند فوق العاده زیباست- به راحتی تصویر محصولش را روی آن قرار داده و به صورت حرفه‌ای به مخاطبان ارائه می‌کند.

اگر شما هم می‌خواهید در پیج اینستاگرام خودتان به خوبی محصولاتتان را در مقابل دید مشتریان قرار دهید، می‌توانید خیلی راحت از این موکاپ های فوق العاده استفاده کنید. اما از کجا آنها را گیر بیاوریم؟ خب کار سختی نیست، کافی است همین حالا به صفحه دانلود موکاپ فتوشاپ در سایت khalajfx رفته و دنیای موکاپ را در مقابل خودتان ببینید و به طور رایگان استفاده کنید.

2_ به سراغ فوتیج ویدیویی یا استوک بروید

اینستاگرام

همانطور که بهتر از من می‌دانید، اینستاگرام صرفا جایی برای انتشار تصاویر نیست. بلکه یک نوع محتوای به شدت تاثیرگذار و جذاب برای مخاطبان این شبکه اجتماعی، محتوای ویدیویی است. اما چه ویدیوی؟

نظرتان در مورد یک ویدیو تبلیغاتی از محصولتان در کنار یک میز آشپزخانه زیبا و میوه‌های قرمز رنگ برش خرده استوایی چیست؟ اگر کمی حوصله بیشتری داشته باشید می‌توانید از یک گوینده هم کمک بگیرید و روی این ویدیو شعار صوتی خودتان را اضافه کنید.

اما یک سوال: در این شرایط میوه‌های استوایی از کجا گیر بیاوریم؟ اصلا عکاس و فیلمبردار قرار است چقدر هزینه از ما برای ساخت یک تیزر 10 ثانیه‌ای بگیرند؟

خب باز هم باید بگویم که قرار نیست از طریق این راهکارها به هدفمان برسیم. بلکه ساخت چنین ویدیویی به کمک یک فوتیج ویدیوی یا استوک امکان پذیر است. شما می‌توانید با دانلود یک فوتیج ویدیویی با جزئیاتی که در بالا گفتم، به راحتی تصاویر محصولات خودتان را در میان ویدیو قرار داده و تیزر مورد نظرتان را بسازید. به نظر شما کل این پروژه چقدر هزینه نیاز دارد؟ شاید تعجب کنید اگر بفهمید که می‌توانید با کمتر از 30 هزار تومان چنین ویدیویی را بسازید!

3_ دانلود پروژه آماده افترافکت

یک سوال، در انتهای ویدیوهای آموزشی یا غیر آموزشی که در پیج اینستاگرامتان منتشر می‌کنید، لوگو برند خودتان را قرار می‌دهید؟ در مورد متن چطور؟ چه متنی و به چه صورتی روی ویدیوهای کوتاه و بلند اینستاگرامی خودتان می‌نویسید؟ یک متن خشک که فقط لحظه‌ای چشم مخاطب را به خودش جلب می‌کند؟

خب اگر علاقه دارید بتوانید مثل برندهای بزرگ مانند دیجی کالا، تخفیفان و… یک ویدیو چند ثانیه‌ای فوق العاده زیبا از تصویر برندتان در آخر همه ویدیوهای خودتان داشته باشید، می‌توانید به راحتی از پروژه های آماده افترافکت کمک بگیرید.

این پروژه های آماده که در انواع مختلفی تولید شده‌اند، به شما کمک می‌کنند که در کمترین زمان، تصویر برند و شعار متنی خودتان را با حالت‌های مختلفی بسازید. برای مشاهده نمونه‌ها و البته دانلود پروژه رایگان آماده افترافکت، به سایت خلج اف ایکس مراجعه کنید.

4_ سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

اینستاگرام

با توجه به اینکه من همیشه سعی می‌کنم برای مدیریت کردن پیج اینستاگرامی خودم تا جای ممکن هزینه‌های کمی صرف کنم، تمامی این مقاله با تمرکز بر تولید محتوای خارق العاده و البته با هزینه کم نوشته شد. اما مطمئنا هستند خیلی از برندهایی که دوست دارند تولید محتوای حرفه ای داشته باشند ولی زمان و انرژی لازم برای این کار را ندارند. این برندها اغلب ترجیح می‌دهند به جای صرف زمان، به کارشناسان اعتماد کنند.

اگر شما هم از آنهایی هستید که می‌خواهید یک سری محتوای باکیفیت و حرفه‌ای داشته باشید و برای ساخت آنها زمانی صرف نکنید، بهتر است به سراغ سفارش خدمات ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و طراحی تیزر بروید.

سایت خلج اف ایکس علاوه بر ارائه انواع فایل های آماده فتوشاپ و افترافکت و… در زمینه ارائه خدمات طراحی تیزر و انواع کارهای گرافیکی دیگر هم فعالیت می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای مشاهده نمونه‌کارهای این مجموعه بزرگ در زمینه طراحی، به صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام مراجعه کنید.

امیدوارم از مطالعه  مقاله “چطور در اینستاگرام مثل حرفه ای ها عمل کنیم” لذت برده و بتوانید به کمک آن، تولید محتوای حرفه ای را آغاز کنید. با آرزوی موفقیت.