یکی از بیشترین مشکلاتی که خانم‌ها در خرید لوازم آرایشی دارند، تشخیص لوازم آرایشی اصلی از تقلبی است. چگونه لوازم آرایشی اصل و غیر اصل را از یکدیگر تشخیص دهیم تا با اطمینان خاطر از فروشنده، خرید کنیم؟ یادگیری روش تشخیص لوازم آرایشی اصل برای طرفداران این محصولات امری واجب و ضروری است. این موضوع با سلامت فرد مرتبط است.

راه تشخیص لوازم آرایشی برند

زمانی که لوازم آرایشی غیر اصل را به عنوان اصل خریداری می کنید، نه تنها هزینه بالاتری می پردازید، بلکه ممکن است سلامت جسمانی شما نیز به خطر بیافتد. به ویژه در افرادی که از لوازم آرایشی به صورت روزانه و دائمی استفاده می‌کنند، این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد. احتمال ابتلا به سرطان در استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل، چند برابر است و همچنین، این لوازم آرایشی، پوست صورت را تخریب می‌کنند و در فرد مصرف کننده، پیری چهره و افتادگی صورت ایجاد می‌کند. در برخی موارد نیز، لک‌های پوستی در مصرف لوازم آرایشی تقلبی، ایجاد می‌شود. در این جا با 10 نکته برای تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی، همراه ما باشید.

1. فقط از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید!

فروشگاه‌های معتبر، سال‌ها تلاش کرده‌اند تا اطمینان مصرف کننده را جلب کنند. شاید به نظر مهم نباشد اما برای خرید بهترین برندهای آرایشی و بهداشتی، تنها به فروشگاه‌هایی اطمینان کنید که در آن‌ها تمامی اجناسی که به فروش می‌رسد اورجینال است و از شرکت اصلی تهیه شده باشد. تمامی فروشگاه‌های معتبر، نمایندگی محصولات لوازم آرایشی را از شرکت اصلی دریافت کرده و همیشه بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند. برای فروش محصولات خود نیز، تضمین کیفیت بالا دارند.

2. هیچ ارزانی بی حکمت نیست!

این مثال را زیاد شنیده ایم. با این که گران بودن دلیلی بر اصلی بودن لوازم آرایشی نیست اما ارزان بودن قطعاً نشان از تقلبی بودن یک کالا است. امکان ندارد یک برند اصل، با قیمت لوازم آرایشی تقلبی به فروش برسد. همچنین در لوازم آرایشی تقلبی، تخفیف‌های بسیار بالایی را مشاهده می کنیم. این در حالی است که لوازم آرایشی اصل، معولاً بیشتر از 20 درصد تخفیف اعمال نمی‌کنند.

3. بسته بندی لوازم آرایشی

برای تشخیص لوازم آرایشی اصل و تقلبی از یک برند، حداقل باید یک بار محصول آرایشی اصل یک برند را تهیه کنید تا بتوانید از نظر ظاهری و چاپ تصاویر، لوازم آرایشی اصل و تقلبی را تشخیص دهید. راه دیگر آن هم، سر زدن به وب سایت اصلی سازنده محصول است.

در وب سایت سازنده محصول، تصویر اصلی محصول را پیدا کنید و با محصولی که خریداری کرده‌اید مقایسه کنید. معمولاً کیفیت بسته بندی لوازم آرایشی تقلبی، خیلی پایین‌تر از لوازم آرایشی اصل است. این موضوع حتی در سایز و وزن محصول هم قابل مشاهده است.

کیفیت لوازم آرایشی تقلبی هم که کاملاً عیان است. مثلاً در خرید بهترین رژ لب، رژ لب‌های تقلبی باعث پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌شوند. سایه‌های چشم تقلبی، رنگ کمی دارند و باید چندین دور روی چشم قرار بگیرند تا رنگ مورد نظر را تشکیل دهند. (استفاده از لایه‌های زیاد از کرم و سایه، باعث افتادگی پلک می‌شود)

بسته بندی لوازم آرایشی اصل به گونه‌ای است که چفت شدن درب محصول مشکلی ندارد و به خوبی انجام می شود اما برندهای تقلبی، با چند بار استفاده، در باز و بسته شدن درب محصول به مشکل می‌خورند.

راه تشخیص لوازم آرایشی برند

4. بارکد محصول را بررسی کنید!

یکی از راحت‌ترین روش‌های تشخیص برند اصل و تقلبی در لوازم آرایشی، بررسی کردن بارکدی است که بر روی لوازم آرایشی قرار گرفته است. دو یا سه رقم اول از سمت چپ، نشان دهنده کد کشور است. اگر کد کشور سازنده با نام کشوری که روی محصول درج شده است، یکی نباشد، نشان از تقلبی بودن لوازم آرایش دارد.

5. توضیحات درج شده محصول

بر روی بدنه محصولات معتبر، مواد تشکیل دهنده و سازنده آن درج شده است. حتی این محصولات اغلب به چندین زبان درباره کالای خود اطلاعات مناسبی را ارائه داده اند. اما در محصولات فیک، معمولاً فقط با یک زبان روی جلد کالا اطلاعات مربوط به محصول درج شده است. اگر اطلاعات کمی درباره یک محصول روی جلد آن نوشته شده است، شک نکنید که کالایی که قصد خرید آن را دارید تقلبی است. در جلد لوازم آرایشی تقلبی، از فونت های ریز و در هم رفته استفاده می شود. حتی غلط املایی هم در بسیاری از آن‌ها وجود دارد.

6. مقایسه رنگ لوازم آرایشی

شرکت‌های تقلبی در تولید کرم پودر، سایه چشم، رژلب، رژگونه، پنکک و دیگر وسایل آرایشی، رنگ محصول اصلی شرکت را نمی توانند تولید کنند. نه تنها پوشانندگی این محصولات بر روی پوست بسیار نامناسب است بلکه اصلاً در طیف رنگی برند اصلی هم قرار ندارند. کافی است به وب سایت شرکت سازنده لوازم آرایشی مد نظر مراجعه کنید تا هم ظاهر آن را بررسی کنید و هم رنگ محصول را مقایسه کنید.

7. تاریخ مصرف محصولات را بررسی کنید!

اجناس با کیفیت و اصل معمولا برای وارد شدن به کشور، دچار مشکل نمی شوند اما لوازم آرایشی تقلبی ممکن است ماه‌ها در گمرک بمانند و زمانی که به بازار وارد می‌شوند، تاریخ مصرفشان گذشته باشد یا چند ماه از تاریخ مصرف آنها باقی مانده باشد. معمولاً این کالاها تاریخ صحیحی از مصرف لوازم آرایشی هم روی بدنه‌شان درج نشده است.

البته این بدین معنا نیست که لوازم آرایشی که تاریخ مصرف کمی دارند حتماً تقلبی هستند. اما لوازم آرایشی تقلبی با گذشت زمان، کیفیت خود را از دست می‌دهند. مثلاً ریمل‌های تقلبی، زودتر از موعد تاریخ مصرف خود، خشک می‌شوند. سایه‌های چشم و پنکک‌های تقلبی، بعد از گذشت یک مدت کوتاه، چسبندگی لازم را ندارند و بر روی پوست نمی‌نشینند.

8. بوی بد و زننده لوازم آرایشی

یکی دیگر از راه های تشخیص لوازم آرایشی مارک و غیر مارک، بوی بد و زننده‌ای است که از محصولات تقلبی به مشام می‌رسد. اگر رژ لب شما بوی ناخوشایندی دارد، اگر ریمل و کرم پودری که مصرف می‌کنید بوی زننده‌ای دارد، شک نکنید که محصول تقلبی است. احتمال ابتلا به سردرد در افرادی که از این نوع وسایل آرایشی استفاده می‌کنند، بسیار بالا است.

9. کد شبنم در محصولات آرایشی اصل

راه تشخیص لوازم آرایشی برند که چند سالی است در ایران آمده است، کد شبنمی است که بر روی محصولات اصل قرار می‌گیرد. کافی است برنامه اسکن بارکد را داشته باشید و بعد از اسکن کردن کد شبنم، منتظر پیامک باشید. نرم افزار شبنم به شما از تقلبی بودن و یا اصل بودن لوازم آرایشی، اطلاعات کافی ارائه خواهد داد. همین موضوع باعث می‌شود شما به راحتی خرید کنید و از کیفیت جنس خریداری شده اطمینان کافی کسب کنید.

راه تشخیص لوازم آرایشی برند

10. از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید کنید!

چرا از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی (https://rojashop.com/) خرید کنیم؟ هنوز هم بسیاری از افراد، به خرید حضوری از فروشگاه‌ها و تست لوازم آرایشی از تسترهایی که فروشنده‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند عادت دارند.

تسترهایی که بعضی از آن‌ها از برند واقعی آمده اما محصولی که به شما تحویل داده می‌شود، یک محصول تقلبی است. برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید، به فروشگاه‌های اینترنتی خرید لوازم آرایشی معتبر بروید. در این فروشگاه‌ها، خبری از جنس‌های تقلبی نیست. همچنین در بخش نظرات کاربران، می توانید نظراتی که هر کاربر نسبت به خرید لوازم آرایشی داشته است را بدون اغراق و در کمال صداقت بخوانید. از جمله این فروشگاه‌ها می‌توان به فروشگاه اینترنتی روژا اشاره کرد.