آیا با دوست دخترت ازدواج میکنی؟

رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

friendدو هفته پیش که با قطار داشتم میومدم مشهد،توی کوپه ما یه پسر دانشجویی به اسم آرش بود که از همون اول سفر من بیقراری ایشون رو می دیدم و برام جای سوال بود که  چرا اینقدر آشفته هست!؟ کمی که گذشت من بهش میوه تعارف کردم و این باعث آشنایی ما با همدیگه شد یه کم که گذشت من ازش علت این همه بیقراریش رو پرسیدم؟ و آرش سفره دلش رو اینطور پهن کرد:

آشفتگی و اضطراب من از ترم دوم دانشگاه شروع شد،زمانی که با دختری به اسم سمانه توی یکی از کلاس های عمومی آشنا شدم،از همون اول ترم من و سمانه به همدیگه نگاه های خاصی داشتیم و این نگاه ها رفته رفته به یه رابطه صمیمانه و عاطفی تبدیل شد،طوری که بعد از مدتی همه فکر و ذهنم شده بود سمانه! و بدجوری عاشقش شده بودم و اون هم منو خیلی دوست داشت؛ اصلا توی دانشکده دانشجوها من و سمانه رو با انگشت نشون میدادن و همه میدونستن که ما عاشق همدیگه هستیم! اما یه اتفاقی افتاد که نباید می افتاد و اون همرابطه نا مشروع” ما باهمدیگه بود!!! از اون روز به بعد احساسم نسبت به سمانه عوض شد و دیگه مثل قبل دوستش ندارم! و الآن به این نتیجه رسیدم که من به هیچ وجه نمیتونم با سمانه زندگی مشترک داشته باشم! همش این سوال برام مطرحه که اگه اون دختر پاکی بود چرا به این رابطه کثیف با من تن داد؟؟؟؟ از کجا معلوم که اون بعد از ازدواج به من خیانت نکنه؟!!!!! از طرفی هم من بهش قول دادم که باهمدیگه ازدواج میکنیم!!!!! الآن نمیدونم چه خاکی به سرم بریزم!!!!؟؟

نتیجه تحقیق یکی از آسیب شناس های اجتماعی به نام آقای دکتر قرائی مقدم که روی ۵۰ پسر که “رابطه نامشروع” با دوست دخترشان داشتند این بود:

“”این پسران عنوان کردند که اگر تا آخر عمر هم مجرد باقی بمانند حاضر به ازدواج با این دختران نیستند چون خیانت توسط این افراد دور از انتظار نیست!”

دوستان گلم نتیجه ای که می خوام از این مباحث بگیرم اینه که روابط قبل از ازدواج در قالب دوست دختر و دوست پسر  عاقبت خوشی نداره!!!! اگه ازدواج هم صورت بگیره در زندگی دچار مشکلاتی میشن، که مهمترین مشکل وجود بدبینی بین زوج ها هست(مخصوصا بدبینی شوهر به زنش) و الآن خیلی از زوج هایی که تازه زندگی مشترکشون رو شروع کردن،مشکلشون همینه و در خیلی از مواقع تا مرز طلاق هم کشیده شدن !!!!

همچنین بخوانید: نشانه های دوست داشتن واقعی پسران


20 دیدگاه

  1. مریم عسگرافشاری

    من و وحید مه پیما که مکانیکه توی پارک مهرشهر کرج دوست شدیم. با هم رابطه داشتیم و بخاطر بچه مجبور شدیم صیغه کنیم. از بهمن ۹۷ اسم آرشا توی شناسنامه وحید هست ولی اسم من نیست. از قبل صیغه و دوره دوستی و حتی الان هم باهم توی یه خونه ایم. چی کار کنم اسم منو توی شناسنامش بزنه؟

  2. جبار

    الان که همه ی دختر پسرا به فکر عشق و حالن.. حتی دخترا هم دیگه به فکر ازدواج نیستن و فقط میخوان یکی رو خر کنن تا مخارجشونو تامین کنه و خودشونم عشق و حالشونو بکنن هم فاله هم تماشا…. الان باز یه هدف از ازدواج تو ذهن دخترا وجود داره ده سال بعد همین حرف ازدواج هم پیش نمیاد و همین سکس و عشق و حال فقط هدف رابطه میشه چون روز به روز وضع اقتصادی خراب تر میشه، آدما بی اخلاق تر میشن و جامعه کثیف تر….

  3. سارا

    وا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عهد بوقیم؟خجالت آوره این بحث ها.متاسفم واسه پسری که افکارش اینه

  4. رامین

    واقعا” بی جدوانیه که پسری به خودش اجازه بده با احساسات و عواطب یه دختر ایجوری بلزی کنه فقط می تونم بگم متاسفم برای جامعه امروز خودمون که اینقدر درش نامردی اتفاق میفته

  5. پرویز

    به نظر من اون دختره کار اشتباهی نکرده چون عاشق اون پسر بوده و به قول اونم اعتماد کرده اون پسره خیلی بی معرفت و نفهم بوده

  6. yalda

    واقعا این بی فرهنگی پسرارو میرسونه.آخه بی عقل دختره عاشقت بوده.کار تو بد نیس کار اون بدهوهمش ناشی از فرهگ غلطی که تو جامعه جا افتاده.کافر همه را به کیش خود پندارد.

  7. آیدین

    تا بوده از دختر خیانت دیدم … الان همش دختر اینجا نظر گذاشته جالبه

    • امرالله رزاقـــــی

      بسم الله پس چرا شما که نمیخواستی باهاش ازدواج کنی حیسیت دختر را بردی

  8. رز

    پسرا واسه رسیدن به خواسته شون همه کار میکنن و آخر سر بهونه میارن و زیر قولشون میزنن..بنظر من پستن واقعا پست

  9. نازنين

    بنظرم ي واقعيته
    هم براي پسرا آموزندست هم دخترا
    ي دختر عاقل بايد و اين جامعه بيشتر حواسشو جمع كنه وتن به اين رابطه نده حالا هرچقد ك عاشق باشه
    هيچ پسري هم نبايد ب خودش اجازه بده ك زير قول وقرارش بزنه
    اگه بگه سمانه نااكه بايد بدونه كار خودش خيلي كثيف تر بوده

    • najla

      منم مواقم نازنین جون، کار هردوشون نادرست بوده اما پسر هم نادرستر بوده اکا اگه دختر بازهم این کار رو نمیکرد پسر بهش میگفت تو به من اعتماد نداری. بهرحال پسر باید اول خودشو اصلاح کنه.

  10. زهرا

    این از بی فرهنگی مردم ماست

  11. زهرا

    موافقم

  12. nazanin969

    اون پسر لیاقتش ی دختره … نه یه دختره عاشق ک خودشو دراختیار گذاشته تاعشقشو ثابت کنه

  13. سارا

    اون پسر خيلي عوضي هست كه به دختر پيشنهاد س.. ميده .همه شون هوس بازن.پس خودش چي؟خودش كه بدتره چنين كاري كرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آيا يك دختر عاقل حاضر ميشه با چنين پسر بي مسعوليتي ازدواج كنه؟هرگز؟؟پسرها همه چي و براي خودشون آزاد ميدونن در حاليكه اون دختر فقط اونو دوست داشت و به وعده اش اعتماد كرده.
    خدايي وجدانتون هم همين و ميگه
    يه پست بزارين و به اقايون ياد بدين هوس بازي شان را كم كنند و هوس تازه نكنند
    چون واقعا بي فرهنگند .و واقعا زبون نفهم
    البته اينچنين مردان

  14. ونوس

    خیلی راحت میگین واقعیت ها ی جامعه،اما به این فکر می کنین که اون دختر عاشق شما بوده که به این رابطه تن داده،دوستی قبل از ازدواج یه قفس برای دخترا ست چون دخترا اگه به دوستشون به چشم یک خواستگار نگاه کنن هیچ وقت با همچین فردی ازدواج نمی کنند.

  15. سحر

    منم کاملاً موافقم.

  16. Mahnaz

    با سلام واقعا درسته این فرهنگ جامعه ماست و باید بپذیریم.ممنون از شما

  17. ali

    خیلی عالی بود. روی من خیلی تاثیر گذاشت. ممنون

  18. hannaneh

    خیلی عالی بود واقعیت های جامعست و باید قبول کرد.

نظر خود را بیان کنید