طرز تهیه قرابیه گردویی تبریزی

قرابیه گردویی شیرینی سنتی و اصیل تبریزی است که می توانید برای عید نوروز آن را تهیه نموده و همراه با یک نوشیدنی گرم از میهمانان خود پذیرایی نمایید. طرز تهیه قرابیه گردویی بسیار بوده و پس از مطالعه این مطلب متوجه خواهید شد که روش تهیه آن به سادگی تهیه شیرینی های ساده می باشد. گردو در مواد اولیه قرابیه گردویی طعم آن را منحصر به فرد نموده و افراد بسیاری را جزء طرفداران این شیرینی قرار داده است. امروز در آلامتو طرز تهیه قرابیه گردویی تبریزی خانگی عالی و خوشمزه مرحله به مرحله را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه قرابیه گردویی ساده

  • آرد 600 گرم
  • پودر قند 50 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • روغن مایع 40 گرم
  • روغن مایع 40 گرم
  • وانیل 1 ق چای خوری
  • بکینگ پودر 1 ق چای خوری
  • گردوی خرد شده 1 لیوان
  • شکلات تخته ای یک تکه
  • پودر پسته یا نارگیل برای تزئین
همچنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی نعلی یا اشکی بازاری و مجلسی با پیمانه و کره

طرز تهیه قرابیه گردویی تبریزی ترد و خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله اول: ترکیب روغن و پودر قند

برای تهیه قرابیه گردویی ابتدا تمامی مواد در دمای محیط قرار داده و سپس ظرف مناسبی را برای تهیه خمیر شیرینی انتخاب می نماییم. پودر قند و روغن را در ظرف ریخته و ابتدا با لیسک مخلوط می نماییم. سپس اقدام به هم زدن با هم زن می نماییم. تا مواد به خوبی ترکیب شده و به خورد هم بروند.

مرحله دوم: الک کردن آرد

در این مرحله تخم مرغ و وانیل را به ظرف مواد افزوده و با دور تند همزن می زنیم تا مواد حجیم و کشداری بدست آید. سپس آرد را در ظرف دیگری الک نموده و بکینگ پودر را به آن بیافزایید. یک مرنبه دیگر در ظرف جداگانه الک نموده و پس از آن برای مرتبه سوم در ظرف مواد شیرینی قرابیه الک نمایید. آرد را در چند مرحله به مواد افزوده و لابه لا با لیسک هم بزنید در صورتی که خمیر به دست نچسبد افزودن آرد را متوقف نمایید زیرا بسته به کیفیت و جنس آرد ممکن است کمی کمتر یا بیشتر به آرد نیاز داشته باشد. سپس در پایان کار مواد با لیسک هم زده و خوب ترکیب نمایید.

مرحله سوم: افزودن گردو

در ادامه مغز گردوی خرد شده را به مواد افزوده و هم می زنیم تا مغز گردو در همه جای خمیر به خوبی پخش شود. اکنون فر را روشن نموده و در دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه گردویی

از خمیر شیرینی به اندازه یک گردو برداشته و با دست گرد و سپس تخت نمایید. می توانید روی خمیر را هر نقشی که دوست داشته باشید بزنید. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و شیرینی ها را در قواصل معین در سینی بچینید. سینی را در فر قرار داده و به مدت 15 الی 20 دقیقه به آن زمان پخت دهید.

مرحله پنجم: تزئین و سرو قرابیه گردویی

پس از پخت شیرینی ها فر را خاموش و سینی را از فر خارج نمایید. اجازه دهید شیرینی ها مقداری سرد شوند. در این فاصله شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب نموده و پس از سرد شدن شیرینی ها یک طرف آن ها را ابتدا در شکلات آب شده و سپس در پودر پسته یا نارگیل قرار دهید. قرابیه گردویی شما آماده است آن را در ظرف مناسبی چیده و همراه با یک نوشیدنی گرم میل نمایید. نوش جان.

همچنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی مجلسی و عالی با کره مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه گردویی خوشمزه و بی نظیر به روش تبریزی


نکات کلیدی در تهیه قرابیه گردویی تبریزی به روش قنادی

  1. از ورز دادن خمیر با کف دست خودداری نمایید زیرا خمیر روغن انداخته و شیرینی خشک خواهد شد.
  2. با افزودن مقداری پودر کاکائو به نیمی از خمیر شیرینی دو رنگ تهیه خواهید نمود.
  3. می توانید برای بهبود کیفیت شیرینی خمیر را برای مدت 15 الی 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی نرم و دلچسب با کره و پودر قند

♨ نکات مهم «طرز تهیه قرابیه گردویی تبریزی خانگی عالی و خوشمزه مرحله به مرحله»

با افزودن مقداری پودر کاکائو به نیمی از خمیر شیرینی دو رنگ تهیه خواهید نمود.


نظر خود را بیان کنید