3 انشا در مورد عید فطر کوتاه و زیبا با مقدمه بدنه نتیجه برای تمامی مقاطع

انشا در مورد عید فطر برای تمام مقاطع با مقدمه،بدنه و نتیجه یکی از موارد مهمی است که تیم آلامتو را بر آن داشت تا برای دانش آموزان عزیز تهیه و تنظیم نموده و آنان را برای ایده گرفتند در نگارش انشا درباره عید فطر یاری نماید. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

همچنین بخوانید: انواع موضوع انشا

انشا زیبا در مورد عید فطر با مقدمه بدنه و نتیجه

مقدمه: عید فطر اول ماه شوال پس از یک ماه روزه داری خالصانه و مخصوص روزه دارانی است که به دستورات خداوند عمل نموده و یک ماه روزه داری نموده اند. صبح روز عید فطر مردم برای برپایی نماز جماعت عید فطر به مساجد رفته و در صفوف منظم می ایستند تا بار دیگر پایان یک میهمانی با شگوه و پرعظمت را جشن بگیرند. در روز عید فطر روزه گرفتن حتی به صورت مستحبی حرام است و در برخی مساجد پس از ادای نماز عید فطر به نمازگزاران صبحانه می دهند.

بدنه: در روز عید فطر که جشن اولیا خداوند است به تمامی روزه داران که سی روز از خوردن و آشامیدن امتناع ورزیده و همواره تمام لحظات را به یاد فقرا بوده اند اجازه خوردن و آشامیدن داده می شود تا ماه رمضان بعدی که فرصتی مجدد برای مومنان و روزه داران خواهد بود که خلوص نیت خود را به پروردگار عالمیان به اثبات برسانند. در روایتی آمده است که: “عید فطر مخصوص افرادی است که روزه داری آنها مورد قبول درگاه حق قرار گرفته و عبادات آنها نیز پذیرفته شده است”

نتیجه: روز عید فطر جشن نیایش مومنان بوده و همه آنها در صبح روز ماه شوال پس از سی روز روزه داری به مساجد رفته و با برپایی نماز جماعت عید فطر یک بار دیگر برای آنچه که آنها را در سپری نمودن این فرمان خداوند یاری نموده است شکرگزاری نمایند.

انشا کوتاه در مورد عید فطر و ماه رمضان برای مقطع ابتدایی

مقدمه: عیذ فطر یکی از اعیاد مهم و بزرگ ما مسلمانان است که پس از تمام شدن ماه رمضان عید فطر از راه می رسد. در روز عید فطر روزه گرفتن حرام است و بر روزه دارانی که سی روز ماه رمضان را از دستورات خداوند پیروی کرده و دهان از آشامیدنی و نوشیدنی بسته اند واجب است که زکات فطره خود را به نیازمندان بدهند و کسانی که به هر دلیلی از این فریضه واجب جا مانده و موفق به روزه دارای نبوده اند واجب است که کفاره پرداخت نمایند.

بدنه: مادربزرگم همیشه می گوید وقتی از اذان صبح تا اذان مغرب لب از هر نوشیدنی و آشامیدنی می بندی حیف است که تنها دهان تو روزه باشد باید همه اعضای بدنت روزه باشند. مثلا زبانت روزه باشد و با گفتن حرف بد دیگران را نرنجانی؛ دست تو روزه باشد و موجب آزار و اذیت دیگران نباشد و یا هیچ کار بدی با آن انجام ندهی؛ پاهاهایت روزه باشند و جایی که نروی که می دانی ممکن است مرتکب گناه شوی و همچنین چشمهایت روزه دار باشند و به هر چیزی که ممکن است تو را به گناه آلوه کند نگاه نکنی.

نتیجه: مادرم می گوید: وقتی در ماه مبارک رمضان تمام اعضای بدن تو روزه باشند یک ماه تمرین کرده ای که هیچ گناهی را مرتکب نشوی و این باعث می شود که کل سال مراقب تمام اعضای بدنت باشی و عید فطر جایزه افرادی است که این یک ماه را تمرین کرده اند تا انسانهای نمونه ای باشند.

همچنین بخوانید: انشا زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد

3 انشا در مورد عید فطر کوتاه و زیبا با مقدمه بدنه نتیجه برای تمامی مقاطع

بهترین انشا در مورد عید فطر کوتاه و زیبا برای تمامی مقاطع

مقدمه: عید فطر روز شکرگزاری برای ما مسلمان ها است. پدرم می گوید ما با نعمت هایی که خداوند در اختیارمان قرار داده است موفق به سی روز روزه داری شده ایم اگر از نعمت سلامتی برخوردار نبودیم نمی توانستیم روزه داری را که از واجبات دین ما است انجام دهیم.

بدنه: امروز روز عید فطر که روزه گرفتن در این روز حرام اعلام شده است پس از پایان ماه رمضان و در روز اول ماه شوال می باشد که مادرم صبح زود مرا بیدار کرد دیدم بر خلاف روزهای قبل که قبل از اقامه اذان بیدار می شدیم تا وعده سحری بخوریم این بار نور خورشید کاملا پیدا بود با تعجب پرسیدم: مامان! برای خوردن وعده سحر ساعت زنگ نزده است؟ ولی او گفت نه عزیزم امروز روز عید فطر است که روزه داری در آن حرام می باشد ما مسلمان ها در صبح عید فطر به مسجد می رویم تا نماز عید فطر بخوانیم. بلند شود دست و صورتت را بشوی و وضو بگیر تا برای ادای نماز به مسجد برویم. از خانه که بیرون آمدیم انگار کوچه ها و خیابان ها عطر و بوی خاصی پیدا کرده بود و خیلی شلوغ تر از همیشه بود مردم به هم تبریک می گفتند و همه از گذراندن سی روز ماه رمضان که با موفقیت روزه داری کرده بودند خوشحال بودند. به مسجد که رسیدیم با شلوغی بیشتری روبرو شدیم نماز عید فطر را خواندیم و به خانه برگشتیم و دور هم صبحانه خوردیم.

نتیجه: این تجربه اولین سال من از سی روز روزه داری و جشن عید فطر بود که به عنوان یک خاطره شیرین برای شما خواندم امیدوارم این روز برای همه روزی به یاد ماندنی شده باشد که جشن سی روز روزه دار بودن به اطاعت از فرمان خذا را با شکوه برپا کنند.

همچنین بخوانید: انشا در مورد صرفه جویی