انشا در مورد الکل

موضوع انشاء و مقاله درباره مشروبات الکلی

تعبیر خواب الکل

سیگار بدتر است یا الکل؟

تحقیقات انجام شده در آلمان نشان می دهند اعتیاد به الکل عمر افراد به ویژه زنان را 20 سال کاهش می دهد. بر اساس این مطالعات عوارض اعتیاد به الکل از سیگار نیز بیشتر گزارش شده است.

برای انجام این مطالعه 4000 زن و مرد به مدت 14 سال مورد بررسی قرار گرفتند. در پایان سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار کرد که میانگین مرگ و میر سالیانه در بین زنان معتاد به الکل 4.6 برابر و مردان معتاد به الکل بیش از 1.9 برابر در مقایسه با سیگاری ها بیشتر است.

همچنین سن مرگ در زنان معتاد به الکل 60 سال و مردان معتاد به الکل 58 سال است که این سنین تقریبا 20 سال کمتر از سن مرگ طبیعی است.

در حقیقت نتایج این تحقیقات نشان داد که بین اعتیاد به الکل و مرگ زودرس ارتباط معنی داری وجود دارد.

ادامه مقاله: سیگار بدتر است یا الکل

اثرات منفی الکل بر روی بدن

در مورد مضرات الکل بارها صحبت شده است اما اگر هنوز هم قانع نشده اید بهتر است مصرف شراب را به خاطر تناسب اندام خود کنار بگذارید.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ هنگام ارزیابی سلامت عمومی‌تاان، گرایش‌های ورزشی شما تنها چیزی نیستند که باید در نظر داشته باشید. رژیم غذاییتان ــ غذاها و نوشیدنی‌ها ــ نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

رژیم غذایی نه تنها شامل یک چیزبرگر، یک نوشابه یا مقداری شیرینی پس از شام است بلکه یک یا دو لیوان شراب، آبجو یا هر نوشیدنی الکلی دیگری که می خورید را نیز در بر می‌گیرد.

الکل قطعا بر تناسب اندامتان اثر می گذارد و مهم است که بدانید چه کاری با بدنتان می‌کند. اگر همچنان تصمیم دارید نوشیدنی بخورید، باید اثرات بالقوه آن را درک کنید.

دکتر نیک کامپوس، پزشک ورزشی کایروپرکتیک می‌گوید:مهمترین چیزی که باید بدانید این است که اگر برای کاهش وزن ورزش می‌کنید، نوشیدن الکل تاثیر سوئی بر آن می‌گذارد.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، آن است که نوشیدن الکل را متوقف کنید. الکل، یک کالری اضافی است. ما نمی‌توانیم آن را فراوری کرده یا برای تولید انرژی استفاده کنیم بنابراین فقط باعث افزایش وزنمان می‌شود.

الکل به طرق مختلف می‌تواند بر شما، قبل و بعد از تمرین اثر بگذارد. اثرات آن، چیزی بیش از تمرین نکردن است و علائم آن حتی با اندکی خماری نیز خود را نشان می‌دهند.

ادامه مقاله: اثرات الکل بر روی بدن

آیا الکل باعث چاقی میشود؟

از کلیه‌ی مضرات مصرف الکل هم بگذریم باز بحث افزایش وزن و چاقی میتواند یک دلیل محکم برای دوری از مشروبات الکلی باشد.

دانشمندان دریافتند که نوشیدنی الکلی جرقه‌ی گرسنگی را در مغز ایجاد می‌کند (به مغز فرمان گرسنگی می‌دهد) و باعث افزایش اشتها و گرسنگی می‌شود. آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام‌ گرفته نشان داده است که  الکل سیگنال‌های مغز را فعال می‌کند و به بدن فرمان می‌دهد تا غذای بیشتری بخورد.

محققان بریتانیایی که یافته‌های‌شان را در مجله‌ی (پیوند با طبیعت) به چاپ رساندند بر این باورند که احتمالاً در مورد انسان‌ها هم‌ به همین صورت است. پس‌ علت می‌تواند همین باشد که بیشتر مردم بعد از کمی نوشیدن نوشیدنی الکلی بیشتر از قبل غذا می‌خورند‌. تیم مؤسسه فرانسیز کریک بیان کردند این یک زائده‌ی نورونی است تا اینکه یک عامل بازدارنده باشد.

همچنین بخوانید: آیا مشروب چاق میکند

رابطه الکل و انواع سرطان

آیا به مصرف الکل اعتیاد دارید؟ بهتر است که بدانید الکل ممکن است باعث ابتلای شما به سرطان شود.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری‌های سرطانی به دلیل افزایش شمار مصرف‌کنندگان نوشیدنی‌های الکلی در جهان هشدار داد.

به گزارش ایسنا از وستی، بر این اساس بروز حداقل هفت نوع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ (کولون و رکتوم)، سرطان پستان، سرطان مری، سرطان حنجره، سرطان کبد و سرطان دهان و گلو به طور مستقیم با مصرف الکل ارتباط دارد.

تحقیقات WHO نشان می‌دهد که اتانول مشروبات الکی مهمترین عامل سرطان زا در بدن است که به سلول‌های سالم آسیب می‌رساند و باعث ایجاد توده‌های بدخیم در بدن انسان می‌شود.

همچنین مصرف همزمان الکل و دخانیات خطر ابتلا به سرطان را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی به عنوان مثال خطر ابتلا به سرطان سینه در یک زن با مصرف تنها ۴ لیوان شراب در روز تا ۵۰ درصد و مصرف ۸ لیوان تا ۱۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

این سازمان هشدار داده که مردم جهان اطلاعات کمی نسبت به خطرات مهلک نوشیدنی‌های الکلی دارند .

کارشناسان بهداشت جهانی معتقدند، گاها اخباری به عنوان نقش موثر نوشیدنی‌های الکلی برای سلامتی انسان در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود که ریشه علمی ندارد و بیشتر روش پنهانی کمپانی‌های تولید کننده برای فروش محصولاتشان است.