طرز تهیه سوهان پسته ای خوشمزه

چطور سوهان پسته ای درست کنیم؟

سوهان پسته ای

سوهان یک شیرینی خوشمزه است که خوردن آن برای هر کسی لذت بخش است در این آموزش آشپزی به شما طرز تهیه سوهان پسته ای را یاد میدهیم.

مواد لازم:

  • شکر =نصف لیوان
  • پسته خرد شده= به میزان لازم

طرز تهیه سوهان

  1. ابتدا کف سینی را جرب کنید و سپس شکر را روی شعله بگذارید وقتی شروع به ذوب شدن کرد زیر ظرف شعله پخش کن بگذارید و حرارت را کم کنید در غیر این صورت شکر ذوب شده (کارامل) سریع میسوزد مغز پسته خرد شده را اضافه کنید در حدی که اطراف پسته ها به کارامل آغشته شود بعد در حالیکه هنوز شعله روشن است خیلی سریع بوسیله قاشق گلوله هایی برداشته و در سینی چرب شده بگذارید وقتی که شیرینی ها سرد شد در ظرف شیرینی خوری بگذارید و شیرینی را نوش جان کنید .
  2. هر جه قدر میزان پسته در مقایسه با کارامل بیشتر باشد شیرینی ها ترد تر و خوشمزه تر میشود.
    میزان پسته ای که من اضافه کردم تقریباً یک لیوان است ولی این میزان میتواند متفاوت باشد و مقدار کمتر از این هم میتوان استفاده کرد و یک بشقاب کوچک سوهان پسته ای از این مقدار تهیه میشود.
  3. دوستان عزیزم با عرض پوزش برای اینکه سوهان پسته ای نسوزد از مرحله اضافه کردن پسته به کارامل عکس نگرفتم . اگر قصد دارید مقدار زیادتری از این سوهان را تهیه کنید بهتر است که در دو و یا سه نوبت وبا مقدار کم این کار را انجام دهید چون با مقدار بیشتر برای گذاشتن شیرینی در سینی فرصت کافی نخواهید داشت و ممکن است کارامل بسوزد .
  4. هرچه رنگ کارامل قهوه ای تر شود شکننده تر و خوشمزه تر خواهد بود ولی هر چه رنگ این سوهان روشنتر باشد کمی زیر دندان سفتر میباشد .
    این شیرینی بدون فر تهیه میشود و بسیار آسان و خوشمزه است .

♨ نکات مهم «طرز تهیه سوهان پسته ای خوشمزه»

برای عطر و طعم بهتر می توانید از گلاب استفاده کنید


نظر خود را بیان کنید