تعبیر خواب سفر (مسافرت)

تعبیر دیدن سفر (مسافرت) در خواب چیست؟

سفر travel
دعا برای مسافر

سفر در خواب دگرگونی و تبدیل است در بیداری. چنانچه درخواب ببینید سفر می کنید دگرگونی و تغییری در زندگی شما پدید می آید.

سفر رفتن به روایت منوچهر مطیعی

اگر به جایی سفر می کنید که بهتر است از آنجا که می روید وضع شما بهتر می شود ولی اگر به جایی که می روید از جائی که سفر را آغاز می کنید بدتر است وضع شما بد می شود و تغییری که پدید می آید مطلوب و دلخواهتان نیست.

اگر در خواب ببینید که ساک و کیف و بونه و بسته های زیادی دارید و به سفر می روید تغییراتی در زندگی شما پدید می آید که تکالیفتان را زیاد می کند.

وظایف دشواری را به عهده می گیرید ولی اگر در خواب دیدید که از سفر بازگشته و سوغاتی ، هدیه و کیف و جامه دان و بسته زیاد همراه دارید خوب است و خبر می دهد که به دنبال دگرگونی ها سودی عاید شما می گردد که به اندازه همان بسته هاست.

اگر دیدید به سفر می روید و گریه می کنید از دیدار کسی خوشحال می شوید اگر در خواب دیدید به عزم سفر وداع و خداحافظی می کنید اما نمی دانید به کجا می روید خوب نیست ولی اگر در عالم خواب آگاه باشید و بدانید که عازم کجا هستید خوب است.

کسی را به سفر فرستادن چنین است که از دیدار کسی خوشحال می شوید یا بشارتی به شما می رسد.

تعبیر خواب مسافرت ابن سیرین

ابن سیرین خواب سفر را چنین تعبیر کرده است: «اگر کسی بیند که سفر کرد و آنجا که رفت بهتر از آنجا بود که بود، دلیل است که حالش نیکو گردد. اگر کسی آنجا که رفت بدتر از آنجا بود که بود، تاویلش به خلاف این بود.»

او معتقد است «اگر شخصی در خواب ببیند که با رفیق قدیمی و صمیمی خود آماده رفتن به سفر هستند و این فرد مجرد هم باشد دلیل بر این است که بزودی صاحب عیال می‌شود و ازدواج می‌کند و اگر متاهل بود دلیل بر این است که پایه‌های زندگی او استوار‌تر خواهد شد.»

سفر زیارتی به مکه

محمد بن سیرین گوید: اگر کسی درخواب ببیند که به حج می‌رود، دلیل که خداوند او را حج روزی دهد، اگر بیمار باشد عافیت یابد، اگر وام دارد وامش گذارده گردد، اگر بیم دارد ایمن شود، اگر در سفر است به سلامت بازآید. اگر ببیند که به حج می‌رفت و حج از وی فوت شد، دلیل که عمرش دراز شود و کارش به نظام بود.

ادامه تعبیر خواب حج رفتن

تعبیرخواب سفر شیخ طوسی

شیخ طوسی نیز نوشته است «اگر دیدی به همراه پدرت به مشهد رفته‌ای به این معناست که در این دنیا عاقبت بخیر خواهی شد و هیچ وقت در زندگی شرمنده‌ خانواده نمی‌شوی.»

☺ تعبیر خواب «سفر (مسافرت)» برای من چیست؟

اگر در خواب‌تان «سفر (مسافرت)» را دیده اید اما تعبیرخواب فوق جوابگوی شما نیست ابتدا بخش نظرات را بخوانید و در صورتی که همچنان به تعبیر خواب خود نرسیدید؛ جزئیات خواب‌تان را در بخش نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ مناسبی داده شود.

✚ کاربر گرامی نظرات تکراری پاسخ داده نخواهد شد. لطفاً بخش نظرات را با دقت مطالعه فرمایید.

38 دیدگاه

1. محسنی

سلام
    من خواب دیدم باپسرخاله ام که مرده قرا است ماموریت جنوب بروم وازمادرم خداحافظی میکنم ولی انگاردارم دیرمیرسم به پرواز

2. آمنه

با سلام
    روزی یکی از اشخاصی که همدیگر را بسیار دوست داشتیمم خواب دیده که با هم به مسافرت می رویم ما ازدواج نکرده ایم و اکنون هم هیچ رابطه ای با هم نداریم ولی گاهی که خواب ایشان به یادم می‌آید ذهنم را مشغول می‌کند. لطفا تعبیر این خواب را بگویید ممنونم .

3. زهرا

سلام خسته نباشید میشه لطفاً بگید مفهوم خواب من چیه؟
    من خواب دیدم سوار هواپیما شدم ولی نمی‌دونستم قراره کجا برم از توی پنجره هواپیما بیرون و نگاه میکردم سرسبز بود دریا بود، ولی وقتی هواپیما فرود اومد متوجه شدم که اومدم مشهد و حرم امام رضا رو دیدم.

4. فهیمه

سلام وقتتون بخیر من تواب دیدم داریم حاضر میشیم بریم اردو دوستای قدیمم هستن مال ۱۵سال پیش خواهرمن هست داره گریه میکنه منم با عجله دارم وسایلامو اماده میکنم بزارم تو ساک هی اون و میرام از پله ها بالا پایین میرم و وسایل میرام منتظر اتوبوس هستیم که بیاد خیلیم زیاد هستیم یه جا جمع شدیم

5. Azam

سلام من خواب دیدم که بلیط سفر به آمریکا دارم ولی ساعت آن به دلیل دیر آماده شدن و مشغله که پسرم بوجود آورده فکر کردم ساعتش گذشته ولی پسر دومم در خواب زنگ زد و گفت ساعت ۱ صبح است و وقت داری و من خوشحال شدم و حرکت کردم .

با سلام
      در تعبیر خواب سفر کردن به خیر امده است و نشان از ان می تواند باشد که برای شما در اینده خیری در انتظار است که نباید از ان دل بکنید.

6. نفس

سلام من مادرم فوت شده خواب دیدم که مادر و پدرم قرار است به حج بروند اما پدرم به جای خودشان من را همراه مادرم میفرستند و با هواپیما به حج میرویم من در هواپیما کفش هایم را گم میکنم

با سلام
      در تعبیر این خواب می تواند تذکری به شما باشد که خودتان و شخصه برای ایشان خیراتی دهید که به ایشان برسد و از طرفی گم شدن کفش در خواب اشاره به همسر و یا کسی که دوستش دارید دارد.

7. donya

سلام من این خواب رو دوبار در یک ماه دیدم وهربار با مکان مختلف اما در هردوی آنها یکی از اقوام که در واقعیت برای زندگی در کشور دیگه از ایران رفته بود در خواب میدیدم که به خانه برگشته و خوشحال هست اما همسرش با خود نبود
    تعبیرش چیه؟

با سلام
      در تعبیر خواب سفر به خیر امده است و اگر مقصد خیر باشد معنایی خیر خواهد داشت اما اینکه همسر ایشان به همراهشان نبوده است ممکن است به این معنا باشد که برای ایشان تغییری در زندگی زناشوییشان پیش بیاید.

8. سعید

درود بر شما. خواب دیدم که بهمراه خانواده م در یک هتل خیلی خوب و مجلل در خارج از کشور هستیم و مشغول تفریح کردن و لذت بردن بودیم و هممون شاد و خوشحال بودیم از اینکه اومدیم مسافرت و داخل هتل ساکن هستیم. میدونستم که اومدیم مسافرت و داخل هتل در یک کشور دیگه هستیم ولی اینکه چطوری اومدیم و با چی اومده بودیم اونجا رو یا ندیدم یا یادم نیست که چطوری بوده. سپاسگزارم میشم محبت کنید و تعبیر خوابم رو بهم بگید. بدرود

با سلام
      تعبیر خواب شما نشان بر نیکی دارد و این که سفر رفتن به معنی تغییر وضعیت کاری و زندگی است و اینکه مقصودتان جای خوب و خوشی بوده است به این است که این تغییر و دگرگونی برایتان نیک است.

9. مهدیه

سلام من خواب دیدم با خانواده رفتم سفر شمال و فامیلها و آشناهایی که خیلی وقته ندیدمشون رو دیدم

با سلام
      تعبیر خواب شما نشان بر این امر دارد که اگر به جای که رفته اید از مبدا بهتر باشد نشان بر خیر است و دلیل بر تغییر و دگرگونی برای شما دارد و اینکه دیدار هم تعبیر بر خبر خوش و اتفاق نیک دارد.

10. محمد

سلام.
    من خواب دیدم که به همراه چند نفر فامیل ها مثل خاله و دایی به جایی سفر کردیم که الان دقیقا یادم نیست. اما قسمت مهم خواب این است که من در خواب فکر می کردم که قرار است با هواپیما به شهرمان برگردم. اما فامیل های ما بلیط هواپیما را به مقصد مکه گرفته بودن و من نمی دونستم تا زمانی که سوار هواپیما شدم.
    بعد از اون خیلی مشتاق از هواپیما خارج شدم و از رفتن به مکه خوشحال بودم.
    اما در خواب انگاری یکی از اقوام ما فوت کرده بود. انگار از اقوام دور بود. جالب اینجاست که مجلس ختم توی شهر مکه گرفته شده بود.
    در ضمن توی خواب در شهر مکه من یکبار خانواده رو گم کردم اما بعد همدیگر رو پیدا کردیم

با سلام
      تعبیر خواب شما نشان بر خیر و خوبی دارد و در تعبیر مکه امده است که نشان بر این دارد که اگر گرفتار باشید راحتی خواهید یافت و اگر قرض بار باشید ان را ادا خواهید کرد و اینکه ان فرد فوت شده در واقعیت طول عمر خواهد یافت و خوابی نیکی است.

11. Raad

سلام وقتتون بخیر
    خواب دیدم داریم میریم مسافرت فقط بابام مونده بود خونه من میخواسم طوطیم رو با خودم بیارم تو خواب دوتا طوطی داشتم داداشم گفتش ن بذارشون پیش بابا
    منم اومدم سوار ماشین شدم و حرکت کردیم انگار میخواستیم بریم شیراز زود رسیدیم ی جایی بود مثل فروشگاه بود رفتیم خرید کنیم اونجا چندتا خانمی ک همشهریمون بودن رو هم دیدم
    ممنون میشم تعبیرش کنین

با سلام
      در تعبیر خواب سفر همانگونه که قبلا امده است که مشخصات مقصد شما بسیار مهم است و از این رو در تعبیر این خواب بایدبدانید که به این صورت می تواند باشد که شما در اینده ای نزدیک تغییری بزرگ در زندگیتان رخ خواهد داد که به واسطه ی اعتماد است و این اعتماد به خانواده ی خودتان است.

12. یاسمن

سلام من خواب دیدم که عازم‌سفر هستم. آژانس صدا کردم و‌راهی فرودگاه شدم، انگار دو مسیر در راه داشتم یعنی باید یه جا میرفتم و از اونجا دوباره برای فرودگاه ماشین می گرفتم. در نتیجه فکر کردم دوباره آژانس بگیرم و راننده فکر کرد اونه و موافقت کرد. صحنه بعدی در سالن فرودگاه بودم و راننده هم داشت بلیط می گرفت تا با من بیاد. اونجا منم بلیط نداشتم. من مطمئن شدم که اون بلیط شو گرفت و بعد رفتم برای خودم بلیط بگیرم،کمی دیر شد اما لحظات آخر بلیطم چاپ شد. انگار همراهم مدارکی داشتم که به درد میخورد و کسی می خواست برشون داره که من فهمیدم و جلوشو گرفتم. صف هم بود اما وقتی همه به سمت قسمت بلیط میرفتن من همون اول قرار می گرفتم

با سلام
      در تعبیر این خواب باید بدانید که ممکن است به این صورت باشد که شما در اینده ای نه چندان دور باید برای زندگی خود تلاشی بکنید که نتیجه ی آن برای شما به این موضوع ختم خواهد شد که خواهید توانست سالها به راحتی زندگی کنید.

13. فاطمه

سلام.
    در خوابم قرار بود به کربلا برم. یه مقدار از راه رو نمی دونم با قطار یااتوبوس رفته بودیم و از اون به بعد وسیله نقلیه عوض می شد. توی جابجایی وسایل که البته دست خودمون نبود وسایلم روگم کردم. یعنی حتی کیف دستی هم نداشتم و مونده بودم که به سفرم ادامه بدم با وجود اینکه هیچ وسیله ای ندارم و البته خیلی مصر و مصمم بودم وسایلم رو پیدا کنم و برم. وسایل پیدا نکرده از خواب بیدار شدم.

با سلام
      در تعبیر این خواب امده است که ممکن است به این معنا باشد که شما در اینده ای نه چندان دور قصد کاری خواهید کرد که بسیار برای شما خوب است ودر تعبیر خواب زیارت امده است که اگر بینید که برای زیارت اقدام کرده اید نشان از تصمیمی درست دارد که در خواب شما اشاره شده است که به هر قیمتی این تصمیم را خواهید گرفت.
      بسیار خیراست

14. سمانه

سلام
    من خواب دیدم با مامانم رفتم یه جای دوتا از همکاران منم بودن بعد یه مسافر خونه رفتیم یه اتاق دم در بود میخواست بده به ما من سر پله نشسسته بودم یه ادم کثیف امد دست اش رو روی شونه من گذاشت رفتم به صاحب مسافرخونه گفتند بعد اون گفت پس به شما اتاق بالی رو میدیم تو هوای باز بود از هر طرف خونه بود اما راه به خونه ها اهنی بود که من میترسیدم بعد به مامانم گفتم که پس کلید اتاق بده قفل اش کنیم بعد به این فکر شدیم که این بالا خدای نکرده اتفاقی بی افته نمیتونیم فرار کنیم اتاق پایین اگه خدای نکرده اتفاقی بی افته میشهه فرار کرد د همین صحبت با مامانم بودم که از خواب بیدار شدم

با سلام
      در تعبیر این خواب باید عرض کنم که اشاره ای به اینده ی شما دارد و انتخاب هایی که بر سر مسیر زندگی شما قرار خواهد گرفت و از این رو باید بدانید که در اینده برای شما ممکن است انتخابی وجود داشته باشد که در ظاهر بهتر است اما اینده نگری که در خواب هم به ان اشاره شده است باید در نظر گرفته شود و از این رو بسیار در این انتخاب ها باید دقیق باشید که مسیری خیر برای شما پیش بیاید.
      حضور آن فرد هم در خواب شما نشان از ترس های درونی شماست

15. نرگس

سلام من خواب دیدم تو یه ماشین با یه پسر غریبه هستم که انگار نمیشناختمش ولی انگار باهاش دوست بودم میخواست منو ببره شمال که من نزاشتم و برگشتیم و به همراه خانواده به مسافرت رفتم اون پسره هم حال خوبی نداشت ادم هیزی بود

با سلام
      تعبیر خواب شما میتواند خیر باشد برای شما و اینکه نشان بر این دارد که افرادی غریبه به دوستی به شما نزدیک خواهند شد که باطن خیری برای شما ندارند و شما فردی اگاه هستید و از نیت پلید این افراد اگاه خواهید شد . ارتباطتان را قطع خواهید کرد .
      سربلند و پیروز باشید .

16. فریبا

سلام
    من خواب دیدم قراره با دوستم به استانبول سفر کنیم. بلیطمون برا روز یکشنبه ساعت 5 عصر بود، دوستم رفته بود فرودگاه ولی من هنوز توی خونه داشتم وسایلامو جمع میکردم و دیدم دیر شده دیگه، بعد دوستم زنگ زد گفت هواپیما تاخیر داره و زود بیا و من خوشحال شدم
    ممنون میشم جواب بدید

با سلام
      در تعبیر این خواب امده است که به این معنا خواهد بود که شما تغییری در زندگیتان خواهید داشت و اگر فرصتی را از دست دهید باز هم برای شما این موقعیت وجود دارد به این موضوع دست یابید و این برای شما خیر است.

17. ali

سلام . من خواب دیدم میخواستم با هوا پیما به مسافرت برم . اما مقصد برایم مهم نبود . تا اینکه یه بلیط هواپیما گرفتم که مقصدو زده بود عربستان. اما نمیدونستم چرا دارم میرم. لطفا خواب منم کمک کنید که تعبیرشو بفهمم . ممنون

با سلام
      تعبیر خواب شما نشان بر مسیر زندگی شما است که اگر مبدا و مقصد در آن مشخص باشد بسیار نیک است و نشان از رسیدن به هدف دارد که مشخص است برای شما.

18. مرضیه

سلام من خواب دیدم به همراه نامزد خود از سفری برمیگردیم وفقط راه بازگشت ورسیدن به شهرخودرادیدم ولی نمیدونم به کجا سفرکرده بودیم

با سلام
      در تعبیر این خواب معبران گفته اند که به این معناست که شما را خیری خواهد رسید و در تعبیر خواب سفر هم به معنای دگرگونی است و این دگرگونی هم در زندگی شما وجود دارد و نباید از بابت ان نگران باشید و ممکن است نشان از زندگی ایندیتان با ایشان باشد و بسیار برای شما خیر است.

19. Ooooooo

سلام همسرم خواب دیده که یکی از اقوام که مرده به خاباش اومده و به اون گفته که من زنده هستم و بعد اون و چند نفر دیگه قبرشو باز کردن و دیدن داخل قبره و هیچ کس جرات نمیکرده از قبر بیرون بیاره و شوهر من رفته از قبر بیرون آوردش و دیده یه پارچه سفید توی صورتشه پارچه رو که داده کنار دیده زنده هست و با خودش گفته این تو این چند سال چطور زیر خاک زنده مونده اگه میشه تعبیرش رو بگین منتظرم

با سلام
      تعبیر این خواب ممکن است که به این معنا باشد که بر دو وجه است و بخش اول ان به این شکل است که ان مرحوم دینی در این دنیا دارند که باید ادا شود و بخش دوم ان که همسر شما هم ممکن است در اینده عملی انجام دهد که کاری خیر نیست اما برای کسی دیگر منفعتی دارد.

20. زهرا

من خواب دیدم با دوتا ار فامیلامون داریم تو فرودگاه کارامون رو میکنیم که با هواپیما بریم سفر خارج فکر میکنم یکی از کشورهای آسیایی، بعد اون دو نفر آماده بودن، فرودگاه شلوغ بود، من همش کار پیش میومد برام تو فرودگاه و دیرتر از اون دو نفر رفتم سوار هواپیما بشم. یبار هم چند ساعت بعداز این خوابم خواب دیدم که اون دو نفر رفتن مالزی، بعد من جا مونده بودم ازشون و میخواستم بعدش خودم تنها با هواپیما برم مالزی پیششون ولی میترسیدم از سوار هواپیما شدن چون بار اولم بود، داشتم وسایل هامو که کم هم بودن آماده میکردم برم تنها با هواپیما، پیش اون دو نفر ک در خواب دومم رفته بودن مالزی.. ممنون میشم تعییر این دو خوابم رو بهم بگید، منتظر جواب هستم، مرسی..

با سلام
      تعبیر خواب هواپیما به این معنی است که شما در مسیر بسیار خوب قرار گرفته اید و اینکه نشان بر جابه جایی کاری و یا سکونت شما دارد و اینکه در این مسیر اگر جا مانده اید نشان بر این است شما برای این هدف و یا مسیر زندگی که برایتان پیش آمده عمیقا تلاش نخواهید کرد ولی بسیار هوشیار باشد که فرصت ها را به ایده و هدف تبدیل کنید.

21. علي

سلام من در خواب ديدم سوار هواپيما شدم در لحظه اخر از هواپيما پياده شدم در حالي كه ساكي داشتم كه خالي بود يعني از اول هم خالي بود.

22. سید موسوی فرد

سلام
    من در خواب دیدم که به سفر کربلا رفته ام و در آنجا بودم.