بازدید از بازار ماهی فروشان در تور کیش

کیش منظره دریای آبی و لذت تنفس کنار آب را به همه به‌صورت رایگان اهدا می‌کند. بااین‌حال تفریح‌ها و لذت‌هایی هستند که در این جزیره رویایی کمی هزینه دارند و البته مشهور و معروف نیز هستند. جزیره کیش به‌دلیل جنبه توریستی و وجود دریا از قدیم به‌عنوان محلی مهم در صنعت توریسم کشور شناخته شده است. همیشه از کیش به‌عنوان محل مناسبی برای سرمایه گذاری یاد می‌شد و به‌همین دلیل این شهر از قدیم بازارهای زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا چند بازار قدیمی، چند مجتمع جدید، هتل‌ها و کلا امکانات نزدیک به آن‌ها را بیشتر بشناسید. مطمئنا در تور کیش نوروز 1400 یا تور کیش عادی که می‌خرید، این اطلاعات نیازتان می‌شود.

بازارهای کیش

همان‌طورکه اشاره شد کیش از گذشته تاکنون جنبه توریستی دارد و درواقع مرکزی برای آن منطقه و جزیره‌های اطراف داشته است. مردم بومی کیش در گذشته از راه صیادی درآمد داشتند و بازارهای ماهی فروشی برای کل مردم منطقه درست شده بود. بسیاری از همان بازارها هم اکنون نیز محلی برای خرید و فروش ماهی و آبزی‌ها هستند که در ادامه معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

علاوه‌بر بازارهای مربوط به خریدوفروش ماهی، بازارهای گوناگون زیادی ساخته شده که در هر کدام انواع اجناس ایرانی و خارجی به‌‌فروش می‌رسند. تعداد زیادی از اجناس خارجی که در شهرهای مرکزی ایران یافت نمی‌شوند، به‌دلیل قانون تجارت آزاد در کیش هستند. پس در بیشتر بازارهای جدید این جزیره وسایلی مثل پوشاک خارجی، خوراکی‌های خارجی و… فروخته می‌شوند.

بازار ماهی فروشان کیش

بازار ماهی فروشان مهم‌ترین و تنها مرکز عرضه عمده انواع ماهی و آبزیان در جزیره زیبای کیش است. این بازار که سال‌های سال درحال فعالیت بود، با مشکلاتی مواجه شد و به‌همین دلیل موردبازسازی قرار گرفت. در طرح بازسازی بخش مدیریت و ناظر بهداشتی، واحد تولید یخ، سردخانه، واحد مجهز و مجزای تمیزکردن ماهی بزرگ و کوچک و اتاق پسماند به کل بازار اضافه شد. چیدمان درون سالن عرضه ماهی پس از طراحی جدید به‌صورت جزیره مرکزی انجام شد و 16 غرفه مجهز تمام استیل با سیستم جمع‌آوری فاضلاب برای ارائه خدمات به کاربران طراحی و مورداستفاده قرار گرفتند.

همچنین سالن مخصوص پاکسازی ماهی با سه میز مخصوص تهویه کامل، محیطی بهداشتی و شفاف را برای نظارت بر فرایند تمیز کردن ماهی فراهم کرده است. کنار بخش داخلی بازار، محلی فرهنگی به‌عنوان موزه برای نشان دادن تاریخچه عظیم صنعت ماهیگیری و… ساخته شده که تماشای آن خالی از لطف نیست. همه ماهی‌هایی که در بازار ماهی فروشان کیش عرضه می‌شوند، به‌صورت صید روزانه دراختیار بازار قرار می‌گیرند که این مساله در نوع خود بی‌نظیر است.

موقعیت مکانی بازار ماهی فروشان

بازار ماهی فروشان کیش نزدیک‌ترین بازار به ساحل جزیره کیش است. این بازار در محله قدیمی میر مهنا قرار گرفته که میان بخش‌های مختلف شهر قدمت بسیار زیادی دارد. در این بخش از کیش عموما بومیان زندگی می‌کنند و قیمت امکاناتی مثل هتل و مراکز تفریحی و تجاری بسیار کم‌تر از مناطق دیگر است. به نوعی می‌توان منطقه میرمهنا را ارزان‌تر از دیگر محله‌ها دانست. همین مساله می‌تواند دلیل خوبی برای بعضی افراد باشد تا برای رزرو هتل در تور کیش لحظه آخری شرکت کنند که هتل‌های ارزان قیمتی در این محله دارد.

هتل‌های نزدیک به بازار ماهی فروشان

همان‌طورکه گفته شد این محله ارزان قیمت‌تر از محله‌های دیگر کیش است و در نتیجه هتل‌های پنج ستاره و لوکس ندارد. در این منطقه بیشتر هتل‌ها سه و دو ستاره هستند.

بازدید از بازار ماهی فروشان در تور کیش

·         هتل خاتم

هتل خاتم هتل سه ستاره با اتاق‌های متنوع و ساده است که رزرو آن هزینه زیادی روی دست شما نمی‌گذارد. این هتل با محیط ویلایی و اتاق‌های جداگانه که هرکدام نمایی روبه فضای سبز هتل را به شما نمایش می‌دهند، محل آرام و ساکتی در دل جزیره کیش است. امکانات در هتل خاتم درحد متوسط روبه بالا هستند و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم اگر به هتل‌های پرامکانات علاقه‌مند هستید، سری به هتل ترنج بزنید. درست است که کمی دورتر از بازار قرار گرفته، اما می‌توانید در تور کیش هتل داریوش یا هتل ترنج شرکت و بهترین مسافرت عمرتان را تجربه کنید.

·         هتل ترنج

بازدید از بازار ماهی فروشان در تور کیش

اگر تجربه زندگی در هتلی پنج ستاره و ویژه را ندارید، پیشنهاد ما این است که اولین تجربه خود را با بهترین گزینه ممکن به‌دست آورید. هتلی دوست‌داشتنی با انواع امکانات و خدمات که در نوع خود بی‌نظیر است. این محل تنها هتل پنج ستاره ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود که روی آب ساخته شده است. اتاق‌های هتل ترنج همه روی آب هستند و حتی در بعضی اتاق‌ها شیشه‌هایی هم برای تماشای دریا قرار دارد.

برای رزرو این هتل که البته در تور کیش لحظه آخری و تور ارزان نیست، بهتر است سری به سایت علی بابا بزنید و تور کیش هتل ترنج را انتخاب کنید. مطمئنا هزینه آن بیشتر از گزینه‌های دیگر است؛ اما تجربه متفاوتی هم برای شما رقم می‌زند.