انشا در مورد روز دختر

انشا در مورد روز دختر کوتاه و قشنگ برای تمامی مقاطع

دختر و روز نامگذاری شده برای دختر به قدری با ارزش است که نوشتن در مورد آن نیز لذت داشته و ارزشمند است. در این مطلب از آلامتو انشا در مورد روز دختر را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم نموده ایم. انشا در مورد روز دختر کوتاه و زیبا را در این مطلب از آلامتو بیابید و با ما همراه باشید.

انشا در مورد روز دختر کوتاه و زیبا با مقدمه و نتیجه

مقدمه: روز دختر در ایران با ولادت با سعادت حضرت معصومه (ع) مصادف است. برای دختران ایران چه سعادتی از این بالاتر که روز ولادت حضرت معصومه خواهر امام هشتم امام رضا (ع) به نام روز دختر نامگذاری شده است.

بدنه: ما دختران ایران بر خود می بالیم که چنین روزی را به نام ما نامگذاری نموده اند. در تمام نقاط شهر جشن میلاد حضرت معصومه و روز دختر است. شیرینی و شکلات پخش می کنند و روز دختر را گرامی می دارند. اگر کمی بیاندیشیم در می یابیم که علت نامگذاری روز دختر در روز تولد حضرت معصومه این است که آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم و در مورد کارها و اعمال ایشان بیشتر به تحقیق بپردازیم. دختر روشنایی خانه و نور چشم پدر و مادر است. دختر عزیز پدر و قلب مادر است. روز دختر را در همه نقاط جهان گرامی می دارند. روز جهانی دختر 11 اکتبر است. ما ایرانیان هم 11 اکتبر را جشن می گیریم و هم روز ولادت حضرت معصومه را به جشن می نشینیم. اگر شهر قم بدون حضرت معصومه صفایی ندارد. هیچ خانه ای هم بدون دختر صفا نخواهد داشت.

نتیجه: روز دختر را به خاطر دختران و به خاطر ولادت خواهر امام هشتم حضرت معصومه (ع) جشن می گیریم. این روز روز عزیزی است که به دختران ثابت می شود که دارای ارزش و مقام و منزلت هستند و باید به خود ببالند.

همچنین بخوانید: موضوع انشا آزاد

انشا با موضوع روز دختر

انشا در موررد روز دختر زیبا و جالب با مقدمه و نتیجه

مقدمه: روز دختر زیباست و دختر از آن زیباتر. اگر دختر نبود هیچ گلی نمی رویید و هیچ عروسکی مادر نداشت. دختر آمده است که مهربانی کند که مهر بورزد. چنان برای عروسکش مادری می کند که گویی هزار سال است که مادر است.

بدنه: خانه بدون دختر سوت و کور است. تاریک و خاموش است. دختر چشم و چراغ خانه است. گل خوشبوی خانه است. با او مثل گل رفتار کنید. خانه بوی بهشت می دهد و درهای رحمت برای ساکنین خانه گشوده می شود؛ اگر دختری در آن پرورش یابد. پس دختر را قدر بدانید و آنان را در روز دختر که به نام دختران نامگذاری شده است بیشتر گرامی بدارید. برای آنها هدیه ارزنده ای تهیه نمایید و با این گل زیبا و خندان با ملایمت رفتار کنید. روز دختر روزی یاداوری برای آنهایی است که خانه شان مزین به مقام دختر است.

نتیجه: مقام دختر به قدری بالاست که سوره کوثر بر حضرت محمد وحی شده است. ای محمد بگو چه کسی ابتر است. چه کسی تنها مانده است. حضرت محمد با داشتن یک دختر به نام حضرت فاطمه تنها نماند. دردانه پیامبر مقام دختر را شکوفا نمود و پس از آن دخترانش و سپس حضزت معصومه دختر را ارزشمند نمود که روز دختر با ولادت آن حضرت مصادف گشت.

همچنین بخوانید: انشا در مورد هدف زندگی

انشا راجع به روز دختر

انشا در مورد روز دختر جانبخشی با مقدمه، بدنه و نتیجه

مقدمه: روز دختر از آن روزهای است که تقویم خانه را راست قامت نگه داشته است. اصلا تنها یک روز در تقویم روشن و نورانی است و آن روز دختر است.

بدنه: آن روز تقویم کنار ساعت رومیزی پدر روی میز نشسته بود و زیر لب می خندید. تا اینکه برای اولین بار موزیک پخش کرد و تمام اتاق متعجبانه محو تماشای او شدند. ساعت رومیزی نگاه مغرورانه ای به او انداخت و گفت: چرا امروز آهنگ می نوازی؟ مگر فراموش کرده ای کار تو چیست؟ تو ساکت می مانی تا اگر کسی بخواهد در مورد تاریخ چیزی بداند شاید به تو نگاهی بیندازد. این منم که مامورم بعضی از ساعات شبانه روز را یادآوری کنم.

اما تقویم پشت چشمی نازک کرد و گفت: هیچ کدام از ساعات شبانه روز بر دیگری ارجحیت ندارد. اما این روزهای من هستند که یکی از یکی زیباتر و ارزشمندترند. گلدان که در کناری نشسته بود و به حرف های آن دو گوش می کرد گفت: مگر امروز چه روزی است؟ تقویم با ناز و ادا گفت امروز روز دختر است. همان که روشن ترین روز از روزهای من است.

نتیجه: تقویم صدای موزیک را بالا برد و گلدان دست می زد. تمام اتاق می خندیدند و شادی می کردند. حتی ساعت هم عقربه هایش را بالا انداخت و زیر موزیک تقویم آهنگی آرام پخش کرد.

همچنین بخوانید: انشا زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد