انشا در مورد دوست

انشاء درباره دوستی و ویژگی های دوستان خوب

انشاء درباره دوستی و ویژگی های دوستان خوب

بهترین دوست

بهترین دوست رفیق روز های سخت و روز های خوش بهترین دوست دوستی است که همیشه و در هر حالتی کنار ما باشد و یا به عبارتی همانگونه که ما برای او خوب هستیم او هم جواب خوبی های مارا بدهد.

بهترین دوست کسی است که چه در روز های خوبی و خوشحالی و چه در روز های سخت و دشوار زندگی همیشه مانند تکیه گاهی برایمان باشد تا با او درد و دل بکنیم و از مشکلات همدیگر برای هم بگوییم و همدیگر را راهنمایی کنیم و با این اوصاف ما هم باید برای او همین کار ها را بکنیم وجوابگوی خوبی های وی باشیم.

معمولا بهترین دوست ها مدت زمان زیادی با هم دوست هستند و یا اکثرا تا همیشه با هم دوست هستند که همین دلیل میشود که بهترین دوست ها هستند و مثله کوه پشت هم هستند و هیچوقت پشت یکدیگر را خالی نمیکنند.

این ها تنها گوشه ای از صفات یک دوست خوب و همیشگی است.


یک دوست خوب چه ویژگی هایی دارد

قبلا در مقاله ای درمورد نشانه های رفتاری یک دوست بد صحبت کرده ایم اما بد نیست که روی دیگر سکه را هم بررسی کنیم یعنی خصوصیات و ویژگی های یک دوست خوب.

در عین حال ما چند دوست صمیمی داریم؟ من در موبایلم مخاطبین بسیار زیادی دارم اما تعداد کمی از این افراد هستند که می توانم به عنوان دوست واقعی از آن ها یاد کنم.

آن ها همان کسانی هستند که وقتی من همه چیزم را از دست دادم و یا در شرایط سخت زندگی ام، رابطه شان را با من قطع کردند.

من هرکسی را به عنوان دوست صمیمی یا بهترین دوست نمی شناسم، مگر اینکه معیارهای زیر را داشته باشند.

ادامه مقاله: ویژگی های یک دوست خوب

چگونه دوست واقعی خود را بشناسیم؟

اگر میخواهید در میان دوستان فعلی خود آنهایی که بیشتر از بقیه به شما اهمیت میدهند را بشناسید بهتر است در این مقاله با ما همراه شوید.

در دنیای مدرنی که در آن ما به داشتن صدها دوست فیسبوکی و اینستاگرامی مجازی عادت کرده ایم، به نظر می رسد داشتن دوستی های واقعی مبتنی بر احترام متقابل، علائق مشترک و خاطرات بی نظیر به چیزی دور از دسترس و ناپیدا تبدیل شده که از ما فاصله ی زیادی گرفته است.

ما می توانیم بلافاصله با هر کسی که بخواهیم به صورت آنلاین دوست شویم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم و آن ها را دوست خود بنامیم، اما آیا اینگونه دوستی ها یک دوستی محکم و طولانی مدت را برای ما رقم خواهند زد یا خیر؟ البته از سویی دیگر، مطالعات نشان داده اند که برخی دوستی های دنیای واقعی که تصور می کنید می توانید بر روی آن ها حساب کنید هم می توانند به اندازه ی دوستان دنیای مجازی که با آن ها در دنیای اینترنت در ارتباط هستید، غیر قابل اعتماد، ضعیف و سطحی باشند.

مطالعات نشان داده اند که حتی اگر افراد هزاران دوست فیسبوکی و اینستاگرامی هم داشته باشند، باز هم معمولا فقط با چند نفر از دوستان خود در زندگی واقعی ارتباط عمیق و نزدیکی را حفظ خواهند کرد.

بنابراین، سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چطور می توانید اطمینان حاصل کنید که دوستی هایی که از لحاظ احساسی بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده و بدان ها دل بسته اید واقعا واقعی هستند؟ در اینجا 11 نشانه ی یک دوست واقعی ذکر شده که از طریق آن ها می توانید دوستان واقعیتان را بشناسید.

ادامه مقاله: چگونه دوست واقعی خود را بشناسیم؟

بهترین راه دوستیابی و حفظ دوست خوب

گاهی اوقات مردم با یکدیگر دعوا می کنند اما یک دوستی خوب چیزی نیست که کسی بخواهد از دستش بدهد. گاهی اوقات پیدا کردن یک دوست خوب سخت است! برای پیدا کردن دوست باید در نظر آنها جذاب برسید، شروع کننده ی گفت و گو باشید، به خواسته ها و نیازهای آنها توجه کنید و خیلی چیزهای دیگر.

به نقل از آلامتو به نقل از دیجی رو؛ ملاقات با افراد جدید و دوست شدن با آنها شاید کار سختی بنطر برسد اما با کمی تلاش و خروج از پیله ی خودتان خواهید دید که آن قدرها هم کار دشواری نیست.

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا راه حل هایی را برای پیدا کردن دوست های جدید به شما معرفی کنیم.

ادامه مقاله: بهترین راه دوستیابی

داشتن دوست خوب چه مزایایی دارد؟

دوستان همیشه در کنار ما هستند، آنها در ناامیدی ها دست ما را می گیرند و در شادی موفقیت هایمان سهیم می شوند، آنها همچون خانواده برای ما هستند. روابط دوستانه بر سلامت جسمی و روحی ما تاثیر مثبتی دارد.

اگر شما دنبال دلایل بیشتری برای سپاسگذاری از دوستان خود هستید در زیر پنج دلیلی که دوستی بر سلامت و شادی شما اثر دارد را می آوریم.

ادامه مقاله: فواید داشتن دوست خوب

چگونه دوستی را محکم کنیم؟

آیا راهی وجود دارد که بتوانیم رابطه های دوست خود را تقویت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه شوید:

به گزارش آلامتو و به نقل از دیجی رو؛ دوستی‌ها فوق‌العاده مهم هستند. در برخی مراحل خاص زندگی، دوستی‌ها رسماً برای ما همه چیز هستند.

دوستی‌ها به توصیف و بیان ویژگی‌های ما کمک می‌کند. دوستان ما می‌توانند بر انتخاب‌های ما تأثیرگذار باشند، چه می‌خریم، چه می‌پوشیم، کجا زندگی می‌کنیم؛ به همین دلیل هم توجه به دوستی‌ها و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است، البته دوستی‌های واقعی و ارزشمند!

در ادامه ۲۴ راهکار برای حفظ و قوی‌تر کردن روابط دوستانه به شما معرفی شده‌اند، پس در ادامه با ما را همراهی کنید.

ادامه مقاله: چگونه دوستی را محکم کنیم؟

چگونه یک دوست خوب داشته باشیم؟

اجتناب از دوستی های مضر + 3 راهکار

دوست خوب

بودن در یک رابطه دوستی مضر بیشتر از آنچه که فکرش را میکنید میتواند برای شما مضر باشد، سعی کنید در انتخاب دوستان‌تان هوشیار باشید.

همچنان که زمستان سرد و یخی سپری می‌شد، در محیطی گرم می‌نشتم و به سیاست‌هایی برای راهنمایی نوجوانان در دوست‌یابی می‌اندیشیدم. ما اغلب به نوجوانان توصیه می‌کنیم دوستانی را برگزینند که مثبت اندیش‌اند و دارای اعتماد به نفس واقعی هستند.

اما آیا خود ما نباید آن‌چه را که توصیه می‌کنیم، تمرین کنیم؟ بهار شده و زمان مناسبیست تا عواطف و احساسات خود را بازیابی کنیم و از گرفتاری‌هایی که همانند تار عنکبوت در اطرافمان تنیده‌ شده، رها شویم.

حرف زدن درباره‌ی‌ آن بسیار ساده‌تر از عمل به آن است، می‌دانم. گرچه همه‌ی ما قبلا بارها این را شنیده‌ایم، اما گاهی شنیدن دوباره‌ی آن البته با یک دیدگاه تازه، موثر واقع می‌شود. در زندگی خوش شانس بودم زیرا همواره زنانی استثنایی در کنارم بودند، (کمی بیش از سه دهه) دوستی‌های عمیقی را با هم سهیم شدیم.

اما گاهی یک رابطه جدید یا حتی قدیمی می‌تواند از حد، خارج شود. در این‌جا به سه مورد از مواردی اشاره می‌کنیم که می‌تواند به شناسایی دوستی‌های مضر کمک شایانی کند.

  1. خودتان را از شر خون‌آشام‌های عاطفی خلاص کنید.

به‌تازگی چند مقاله درباره‌ی خون‌آشام‌های عاطفی خواندم، که مثل یک لامپ ذهنم را روشن و زیرو رو کرد. متوجه شدم بسیار خوشبختم که دوستانی چنین صمیمی و باورنکردنی دارم.

(من مسئولیت کامل نوشته‌ام را می‌پذیرم و آن‌چه را که اتفاق افتاده است قبول می‌کنم.) دوستانی که خون‌آشام‌های عاطفی‌اند با حرف‌هایشان، ایمیل‌ها و نوشته‌های پی در پی در مورد مشکلات دائمیشان، شیره‌ی جان را می‌کشند و ما را به حال غرق شده رها می‌کنند.

خون‌آشام‌های عاطفی هوشمندانه خود را به زندگی روزانه ما وارد می‌کنند، ناگهان با تکیه بر ما، در یک رابطه‌ی دو طرفه‌ی طبیعی از ما پیشی می‌گیرند. بین یک خون‌آشام عاطفی و یک دوست که روز بدی را داشته، تفاوت فراوانی وجود دارد. خون‌آشام عاطفی به‌طور مداوم برایمان غم و ناراحتی به ارمغان می‌آورد و نقش قربانی را بازی می‌کند.

اما هنگامی که نوبت ما می‌رسد، هیچ عمل متقابلی وجود ندارد. در مقابل، قصد دارد تا از طریق یک راه ناخوشایند وارد رابطه‌ایی شود که تلاشی برای آن نکرده و از شما می‌خواهد دائم به او کمک کنید.

در این‌جا یک آزمون ساده آورده‌ام، اگر همواره احساس می‌کنید هیچ گونه انرژیی ندارید، در رابطه‌تان هم هیچ انرژیی دریافت نمی‌کنید و تقویت نمی‌شوید، محدودیت‌هایی ایجاد کرده و عقب نشینی کنید.

  1. افرادی را بیابید که اجازه می‌دهند، خودتان باشید.

اخیرا دوستی به من گفت که، او به دختر نوجوانش توصیه می‌کند تا خود را تنها با دوستانی مشغول کند که او را خوشحال می‌کنند. با این طرز فکر تا حدی موافقم، اما فکر می‌کنم این ایده دوامی ندارد. هیچکس همواره شاد نیست و دوستان واقعی شریک لحظات خوب و بد یکدیگرند.

تصور من این است که اطرافمان را با دوستانی مثبت اندیش و افرادی که اجازه می‌دهند تا خودمان باشیم، پر کنیم.

افراد بدبین دائما اندیشه‌های منفی دارند و موجب می‌شوند تا ما نیز به ناچار اظهار تاسف کنیم و منفی‌گرا شویم. این بدان معناست که ما اغلب خود واقعی‌مان را تغییر می‌دهیم. آیا باید دوستی را که درگیر کشمکش‌های عاطفیست و چون قادر به شاد کردن ما نیست، کنار بگذاریم؟

بدیهی است که نه. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی دوستی همواره ما را غمگین می‌سازد؟

به‌تازگی دریافتم که هیچ‌گاه اتفاقات خوب زندگیم را با دوستانم تقسیم نکرده‌ام و می‌خواهم روش‌های برقراری ارتباط و رفتارم را تغییر می‌دهم تا از غمیگن کردن دوستان همیشگی‌ام اجتناب کنم.

هنگامی که درباره اساس رابطه پرس و جو کردم و متوجه شدم خود واقعی من در خطر افتاده، دریافتم که زمان تغییر است. من با حس غریزی و ملموس تسکین و آسودگی به جای تاسف غرق شده بودم، گرچه عملی کردن این تصمیم برایم بسیار دشوار بود.

  1. از تبدیل شدن به یک درمانگر برای دوستتان اجتناب کنید.

توازنی ظریف بین یک دوست حمایتگر و بدل شدن به درمانگر وجود دارد. در عین حال تبدیل شدن به درمانگر برای دوستان از دو جهت نادرست است. رابطه‌ی در همه حال حاضر بودن برای دیگران این تصور را پدید می‌آورد که یک رابطه‌ی بده بستان سالم در جریان است.

اجتناب از دوستی‌هایی که به‌راحتی در آن بی‌وفایی می‌شود و اجتناب از یکی شدن با دوستان از درس‌هایست که ما امیدواریم در راه برگشت از زمین بازی یاد گرفته باشید. اغلب، در زمان‌های سخت زندگی دوستان خوب از بد متمایز می‌شوند. دوستان واقعی به ما اجازه می‌دهند گاهی گریه کنیم، گاهی به مشکلاتمان بخندیم.

قطعا بین اینکه به ما بگویند “بیا این کار را با هم انجام دهیم” و وحشت از هر تماس تلفنی از سوی دوستمان، تفاوت وجود دارد، زیرا می‌دانیم که این مکالمه مانند یک جلسه درمانی به پایان خواهد رسید.

سال‌ها پیش اشتباهی مرتکب شدم (و یا درخواستی از صمیم قلب، بسته به نوع نگاه شما) به یک دوست پیشنهاد کردم که یک مشاور حرفه‌ای برای مشکلات عمیق و پی در پی‌اش بیابد.

عکس‌العملش چه بود؟به من گفت: “من فقط می‌خواستم با تو درددل کنم.” من یک درمانگر حرفه‌ای نیستم، و حتی درمانگران هم، دوستانشان را درمان نمی‌کنند.

امیدوارم که این علائم بتواند به ما کمک کند تا حداقل کمی از بار عاطفی روابط مسمومان را کم کنیم و آن‌را به جایی که به آن تعلق دارد، محدود کنیم. به‌تازگی در سخنرانی مدیر سابق مدرسه‌ی راهنمایی دخترانه حضور داشتم.

پیامش واضح بود و به اندازه دانش آموزان، برای بزرگسالان هم طنین انداز شد: اطرافتان را با تایگرها(یک شخصیت کارتونی) به جای ایورها پر کنید. من در این موضوع متخصص نیستم و آرزو داشتم یک پرچم هشدار قرمز روشن وجود داشت تا به ما کمک کند که از دوستی‌های سمی در همان وهله اول اجتناب کنیم.

اما من گمان می‌کنم اگر احساس کردیم در چنین رابطه‌ایی هستیم، دوستی چندان سازنده‌ایی نداریم. علایم هشدار دهنده شما چیست؟