طریقه مصرف قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی

چند روز بعد از قطع قرص استرومارین پریود میشویم

طریقه مصرف قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی

برای آشنایی کامل با طریقه مصرف قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی این پست از آلامتو را تا انتها دنبال کنید.

طریقه مصرف قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی

مرتب بودن قاعدگی در زنان تحت تاثیر هورمون‌های جنسی یا هورمون‌های بارداری است. یکی از این هورمون‌ها استروژن است. این هورمون نقش مهمی در سیکل قاعدگی دارد. اما بروز شرایط یا بیماری‌هایی در بدن می‌تواند روی ترشح مقدار طبیعی این هورمون تاثیر گذاشته و مشکلاتی ایجاد کند. اینجاست که هورمون درمانی توسط داروها ضروری است. قرص استرومارین یکی از این داروهای استروژنی است که بر تخمک گذاری اثر دارد. در این مطلب به طریقه مصرف قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول 500 برای عفونت واژن

فواید قرص استرومارین

استرومارین (Estromarin) دارویی است که به صورت قرص و پماد عرضه می‌شود و با نام علمی استروژن کونژوگه شناخته می‌شود. محتوای این دارو شامل ترکیب از استرون سولفات، اکلیل سولفا، 17 آلفا- دی هیدرواکیلین، 17 آلفا استرادویل و 17 بتا-دی هیدرواکیلین است.

وقتی صحبت از فواید قرص استرومارین می‌شود، رایج ترین موارد تجویز آن تنظیم قاعدگی و کاهش علائم یائسگی در زنان است که در نتیجه کاهش هورمون‌های جنسی اتفاق می‌افتد.

این دارو در شرایط کمبود استروژن، کم کاری غدد تناسلی، نارسایی اولیه تخمدان، آتروفی واژن، درمان علائم متوسط تا شدید وازوموتور در دوره یائسگی و نیز جلوگیری از استروپئوز پس از یائسگی تجویز می‌شود. همچنین قرص استرومارین به منظور کنترل و درمان خونریزی نامنظم رحم، سرطان پستان یا پروستات نیز به بیماران ارائه می‌شود.

چند روز بعد از قطع قرص استرومارین پریود میشویم

قرص استرومارین در شرایطی که فرد دچار اختلالات قاعدگی می‌شود، توسط پزشک تجویز می‌شود. این دارو باعث می‌شود که پریودی منظم شود. در واقع این قرص موجب توقف در قاعدگی نمی‌شود که قطع آن باعث پریودی شود.

در شرایطی که بیمار دچار کم کاری تخمدان است، این دارو به صورت قرص و برای دوره بیست روزه تجویر می‌شود، پس از آن دوره باید 10 روز این قرص را مصرف نکرد. پیش بینی می‌شود بعد از پایان این ده روز، پریودی اتفاق بیفتد.

همچنین بخوانید: ایا قرص ایروکاست برای سرفه خوب است

ایا قرص استرومارین باعث عقب افتادن پریود میشود

ایا قرص استرومارین باعث عقب افتادن پریود میشود

همانطور که گفتیم قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی در بانوانی که دچار بی‌نظمی شده اند، تجویز می‌شود. این قرص دارای هورمون استروژن است و چنانچه به هر دلیلی میزان ترشح این دارو در بدن زن کاهش یابد، سیکل قاعدگی نامرتب می‌شود. اینجاست که پزشک اقدام به تجویز استرومارین می‌کند تا قاعدگی را تنظیم کند. پس این قرص باعث عقب افتاد پریود نمی‌شود و تنها دوره های پریودی شما را مرتب می‌کند.

آیا قرص استرومارین از بارداری جلوگیری میکند

همانطور که گفته شد قرص استرومارین در دسته داروهای استروژن کونژوگه است که در شرایط خاص مانند خونریزی غیر طبیعی یا بروز خشکی پس از قاعدگی در دوره درمانی معین تجویز می‌شود و در جلوگیری از بارداری نقشی ندارد. این دارو ترکیبات قرص‌های ضد بارداری را ندارد و به منظور تنظیم و کمبود هورمون‌ها توسط پزشک ارائه می‌شود.

استرومارین برای افرادی توصیه می‌شود که تخمک گذاری ناقطی دارند، این قرص به پیشرفت چرخه قاعدگی کمک می‌کند. تخمک گذاری مرحله‌ای است که برای بارداری و شروع مراحل لقاح ضروری است. پس در حقیقت، استرومارین نه تنها در پیشگیری از بارداری نقشی ندارد، بلکه قرص و پماد آن شرایط را برای باردار شدن فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع

قرص استرومارین برای قطع خونریزی

قرص استرومارین برای قطع خونریزی‌های غیر عادی رحم که می‌تواند در نتیجه عدم تعادل هورمونی و اختلال عملکرد رحم رخ دهد، تجویز می‌شود.

همچنین این دارو برای کنترل و کاهش خونریزی هایی که پس از جراحی ایجاد می‌شود نیز تجویز می‌شود.

البته در شرایط این چنینی این دارو به صورت تزریق وریدی یا عضلانی تجویز می‌شود که طبق دستور پزشک در ساعات تعیین شده، تزریق می‌گردد.

عوارض جانبی قرص استرومارین

مانند هر داروی دیگری مصرف بلند مدت این قرص استروژنی عوارض دارد که باید جدی گرفته شود، از جمله:

  1. احتمال ابتلا به سرطان آندومتر در اثر مصرف بیش از حد
  2. در بیماران دارای فیبروییدهای رحمی می‌تواند موجب بزرگتر شدن اندازه فیبرویید شود.
  3. این قرص استروژنی می‌تواند علائم آندومتریوز را شدت بخشد.
  4. در افرادی که پیش از این تحت درمان سرطان آندومتر بوده اند، باید با احتیاط مصرف شود.
همچنین بخوانید: باز کننده قاعدگی قوی

سحن آخر

در این مطلب از آلامتو طریقه مصرف قرص استرومارین برای تنظیم قاعدگی را شرح دادیم. همچنین به موارد استفاده این قرص اشاره کردیم و روند تاثیر آن بر پریودی را ارائه دادیم.


نظر خود را بیان کنید