عقب افتادن پریود چند روز طبیعی است

اگر می خواهید بدانید عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است و دیر شدن عادت ماهانه تا چند روز نگرانی ندارد، تا انتهای متن با ما باشید.

عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است؟

پریودت دیر شده اگر نگران هستید، قابل درک است. سعی کنید وحشت نکنید. در حالی که بارداری یکی از دلایلی است که ممکن است پریود شما دیر شود، دلایل دیگری نیز وجود دارد. اغلب سبک زندگی و عوامل پزشکی می تواند علت تاخیر در قاعدگی باشد. در این مطلب از آلامتو عقب افتادن پریود (دیر شدن عادت ماهانه) تا چند روز طبیعی است؟ و چه عللی موجب آن می‌شود.

همچنین بخوانید: قطع فوری پریود خانگی

چه چیزی عقب افتادن پریود محسوب می شود؟

متوسط چرخه قاعدگی حدود 28 روز طول می کشد. اما برای زنان عادی است که چرخه کمی کوتاهتر یا طولانی تر از این داشته باشند. این بدان معنی است که چرخه قاعدگی یک زن می تواند در هر نقطه ای از 21 تا 28 روز کاهش یابد. قاعدگی شما می تواند 3 تا 8 روز طول بکشد و خونریزی در 2 روز اول شدیدترین است.

زمانی که برای اولین بار پریود می شوید، ایجاد یک چرخه منظم ممکن است چند ماه تا چند سال طول بکشد. برخی از زنان همیشه پریودهای نامنظمی دارند، که در آن چرخه قاعدگی آنها از ماه به ماه متفاوت است. این افراد دیر شدن عادت ماهانه را تجربه می‌کنند.

پیگیری پریودها می‌تواند به شما کمک کند تا طول چرخه خود را تعیین کنید و به شما در شناسایی هر گونه بی نظمی کمک کند. دانستن اینکه چه زمانی باید در انتظار پریود باشید به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا پریودتان دیر شده است یا خیر. اغلب پریودها 2 تا 3 روز دیرتر همراه با نوسانات سیکل است.

بسیاری از زنان اگر 5 روز یا بیشتر از تاریخ شروع مورد انتظارشان شروع نشده باشد، آن را دیر شدن عادت ماهانه در نظر می گیرند. ارائه یک بازه زمانی قطعی به عنوان یک دوره دیررس در نظر گرفته می‌شود دشوار است، زیرا چرخه ها در بین زنان متفاوت است. به عنوان مثال، اگر عادت ماهانه شما همیشه سر وقت باشد، دوره ای که 2-3 روز از زمان مورد انتظار نرسیده باشد، برای آن فرد دیر در نظر گرفته می شود. اگر قاعدگی شما کمی نامنظم است و اغلب 2-3 روز زودتر یا دیرتر می شوید، پس چند روز تاخیر نه اینجاست و نه آنجا. نظر عمومی این است که اگر پریود شما تا 5 روز تاخیر داشته باشد، معمولاً همچنان دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

بنابراین، اگر پریود شما قبل از این بازه زمانی شروع نکرده باشید، به عنوان “تأخیر” در نظر گرفته نمی شود. با این حال، باید از عادت ماهانه خود آگاه باشید، زیرا فقط شما می‌دانید که چه چیزی طبیعی نیست.

همچنین بخوانید: لکه بینی دارم اما پریود نمیشم

دیر شدن عادت ماهانه تا چند روز طبیعی است

دیر شدن عادت ماهانه تا چند روز طبیعی است؟

اینکه عقب افتادن پریود چند روز طبیعی است، بدون اینکه باردار باشید بستگی به منظم بودن دوره های شما دارد.

به طور کلی، دیر شدن عادت ماهانه 1 تا 2 روز طبیعی است، و معمولاً جای نگرانی نیست. اگر 3 روز تاخیر داشته باشد و این طبیعی نیست، احتمالاً شروع به نگرانی خواهید کرد. با 5 روز عقب افتادن پریود، احتمالاً متقاعد شده اید که باردار هستید – احتمالاً انجام آزمایش بارداری در این مرحله ایده خوبی است. اگر 7 روز تاخیر داشته باشید و علائم بارداری نداشته باشید، باز هم لزوماً به این معنی نیست که باردار هستید (می‌تواند، اما همیشه اینطور نیست… یک آزمایش بدهید، یک آزمایش دیگر).

با این حال، اگر عقب افتادن پریود یا دیر شدن عادت ماهانه با علائم اولیه بارداری دارید، این نشانه قوی بارداری است. ترازو بیشتر به نفع «باردار» است تا «باردار نشدن». علائم اوایل بارداری عبارتند از: گرفتگی عضلات، خستگی عمیق، سینه های حساس، نیاز به بیشتر گریه کردن، احساس تهوع و/یا بیماری، نوسانات خلقی، طعم فلزی در دهان و هوس غذا. اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید، باید آزمایش بارداری بدهید.

همچنین بخوانید: برای قطع لکه بینی بعد از پریود چه بخوریم

دلایل عقب افتادن پریود

شایع ترین فرض برای عقب افتادن پریود بارداری است. اما اگر هیچ راهی برای باردار شدن شما وجود ندارد یا تست بارداری شما منفی است، دلیل دیگر دیر شدن عادت ماهانه شما چیست؟ چندین دلیل دیگر وجود دارد که می تواند توضیح دهد که چرا پریود خود را از دست داده اید.

دلایل دیگر تاخیر در پریود در صورت عدم بارداری عبارتند از:

استرس

استرس شایع ترین علت پریودهای نامنظم است و حتی می تواند باعث عقب افتادن قاعدگی شود.

کاهش وزن

کاهش وزن قابل توجه یا ناگهانی می تواند با چرخه قاعدگی منظم شما تداخل داشته باشد و باعث عقب افتادن قاعدگی یا حتی قاعدگی شما شود.

افزایش وزن

همانطور که کاهش وزن قابل توجه می تواند باعث عقب افتادن قاعدگی شود، افزایش وزن بیش از حد و اضافه وزن نیز می تواند بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد.

دارو

داروهای هورمونی از جمله برخی از انواع قرص های ضد بارداری و تاخیر در پریود می توانند باعث دیر یا عقب افتادن قاعدگی شوند.

مشکلات تیروئید

مشکلات تیروئید نسبتاً شایع است. اگر غده تیروئید پرکار یا کم کار دارید، ممکن است باعث دیر یا عقب افتادن قاعدگی شود.

یائسگی یا قبل از یائسگی

یائسگی زمانی است که یک زن حداقل 12 ماه پریود نشده باشد. شروع یائسگی برای اکثر زنان بین 45 تا 55 سالگی است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک بیماری بسیار شایع است که موجب نامنظم شدن پریودن می شود.

همچنین بخوانید: باز کننده قاعدگی قوی خانگی

سخن آخر

بسیاری از خانم ها در سن قاعدگی، تقویم پریودی خود را زیر نظر دارند. این پایش می‌تواند تاخیرات در پریودی را نمایان کند. بررسی وضعیت پریودی می تواند اطلاعاتی را از دستگاه تولید مثل در اختیار فرد بگذارد. در این مطلب از آلامتو شرح دادیم عقب افتادن پریود یا دیر شدن عادت ماهانه تا چند روز طبیعی است و چه عللی دارد. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما همراهان واقع شده باشد.


نظر خود را بیان کنید