برای قطع پریودی چی بخوریم؟ روش قطع فوری پریود خانگی

قطع فوری پریود با قرص های ضد بارداری

برای قطع پریودی چی بخوریم؟

گاهی به خاطر سفر یا مراسم عروسی که در پیش است به دنبال راه قطع فوری پریود خانگی هستیم. ما در این مطلب از آلامتو می گوییم که برای قطع پریودی چی بخوریم. تا انتهای متن با ما باشید.

برای قطع پریودی چی بخوریم؟ قطع فوری پریود خانگی

به تاریخ شروع دوره ماهیانه خود نزدیک می شوید اما تعطیلات بزرگی در پیش دارید و می خواهید به سفری مهم بروید. به جای مقابله با دردهای قاعدگی، خونریزی و نفخ، فکر می کنید گزینه های شما چیست. آیا می توانید راهی برای قطع فوری پریود خانگی پیدا کنید؟ می دانید برای قطع پریودی چی بخورید؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که قطع پریودی و متوقف کردن آن، بی‌خطر نیست. اما در واقع قطع فوری پریودی بسیار ایمن است، اگر به درستی انجام شود. در ادامه به شرح آن می پردازیم.

برای قطع پریودی چی بخوریم؟

بهتر است با متخصص زنان خود در مورد راه های قطع فوری پریود صحبت کنید. پزشکان متخصص زنان معتقدند: میزان موفقیت بر اساس زمانی که شما در چرخه خود امتحان می کنید و روشی که استفاده می کنید بسیار متفاوت خواهد بود. اگر می دانید که در چند ماه آینده رویداد مهمی در راه است و قصد دارید برای قطع فوری پریودی خود کار بکنید، هر چه زودتر بتوانید با پزشک خود برنامه ریزی بازی کنید، بهتر است.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هیچ راهی برای متوقف کردن پریود پس از شروع آن وجود ندارد. و با همه این روش ها، احتمال خونریزی شدید وجود دارد. در اینجا چند گزینه برای گفتگو با پزشک وجود دارد.

همچنین بخوانید: قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع

قطع فوری پریودی

قطع فوری پریود با قرص های ضد بارداری

با مارک ها و گزینه های مختلف، قرص های ضد بارداری به طور گسترده ای برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود. قرص های ضد بارداری معمولاً در یک بسته 28 عددی عرضه می شوند. به طور معمول، شما باید سه هفته از قرص های فعال که حاوی هورمون هستند استفاده کنید. سپس، در هفته چهارم، قرص های دارونما را مصرف می کنید که هورمون ندارند.

اما اگر می خواهید پریود خود را متوقف کنید، می توانید هفته دارونما را رها کنید و یک بسته جدید را شروع کنید. این سطح استروژن و پروژسترون شما را بالا نگه می دارد، بنابراین پوشش داخلی رحم شما ریزش نمی کند و به این ترتیب در زمان مورد پریود شما متوقف می شود.

نورتیسترون (دارویی برای به تاخیر انداختن پریود)

نورتیسترون یک قرص هورمونی است که حاوی پروژسترون است. این یک قرص فقط با نسخه است، به این معنی که قبل از مصرف به توصیه پزشک خود نیاز خواهید داشت. این یک روش پیشگیری از بارداری نیست، بنابراین نباید با هدف جلوگیری از بارداری مصرف شود.

مصرف نورتیسترون سطح پروژسترون بدن را بالا نگه می دارد، چرخه را تغییر می دهد و پریود شما را به تاخیر می اندازد. از نورتیسترون می توان برای به تاخیر انداختن پریودها تا 17 روز استفاده کرد.

این معمولاً یک جایگزین بی خطر برای برخی از زنان است، اما همچنین می تواند برای بسیاری از آنها عوارض ایجاد کند. نورتیسترون به خصوص برای زنانی که سابقه شخصی یا خانوادگی ترومبوز (لخته شدن خون) دارند، ایمن نیست. نورتیسترون را می توان گاهی اوقات تحت نظارت پزشک استفاده کرد اما نباید به طور منظم مصرف شود.

همچنین بخوانید: برای درد پریودی چه قرصی بخوریم؟

قطع فوری پریودی خانگی

چه چیز دیگری می تواند در قطع فوری پریودی خانگی موثر باشد؟

حقیقت این است که روش‌های جایگزین طبیعی و گیاهی نمی‌توانند پریودهای ما را متوقف کنند، بنابراین گمراه نشوید.

با این حال، برخی از این درمان‌ها می‌توانند قاعدگی را به تعویق بیندازند و به شما کمک کنند تا در طول دوره‌های قاعدگی خود آرام‌تر شوید. آنها حتی می توانند به منحرف کردن توجه شما از تمام دردها و ناراحتی هایی که احساس می کنید کمک کنند. این روش‌ها نه تنها می‌توانند به شما در مقابله با درد، خونریزی شدید و سایر علائم مرتبط با پریود کمک کنند، بلکه تقریباً می‌توانند این احساس را در شما ایجاد کنند که گویی اصلاً هیچ مشکل مرتبط با پریود را تجربه نمی‌کنید.

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید قاعدگی خود را با درمان های خانگی به تعویق بیندازید، مطمئن شوید که آنها را حداقل از 15 روز قبل از تاریخ مورد انتظار قاعدگی خود دنبال کنید.

  1. برای جلوگیری از خونریزی قاعدگی ورزش کنید
  2. از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید و خونریزی بیش از حد را متوقف کنید.
  3. ماساژ همچنین ممکن است به توقف خونریزی قاعدگی کمک کند.
  4. ژلاتین می تواند قاعدگی را به تاخیر بیندازد
  5. پرهیز از استرس و تاخیر در دوره

چه روش هایی در قطع فوری پریودی موثر نیست؟

اینترنت پر از ایده ها و راه هایی است که می توانید عادت ماهانه خود را متوقف کنید. اما بسیاری از آنها نادرست هستند. روش های زیر در متوقف کردن پریود شما موثر نیستند:

  • نوشیدن آب لیمو
  • نوشیدن آب نمک
  • نوشیدن آب با سرکه
  • مصرف قرص صبحگاهی
  • مصرف ایبوپروفن
  • نوشیدن چای برگ تمشک
  • نوشیدن آب آناناس

هیچ علمی پشت این نیست که چرا این روش ها برای متوقف کردن پریود شما کار می کنند. هیچ یک از این ایده ها نقشی در تنظیم هورمونی برای متوقف کردن پریود شما را فراهم نمی کند. شما به طور بالقوه می توانید با استفاده از روش های تصادفی به خود آسیب برسانید و آنها می توانند باعث خونریزی نامنظم شوند.

همچنین بخوانید: علت سیاه بودن خون پریودی چیست؟

بهترین راه قطع فوری پریودی

بهترین راه قطع فوری پریودی چیست؟

در مورد بهترین راه برای توقف پریود با پزشک خود مشورت کنید. اگر فشار خون بالا دارید یا میگرن را تجربه می کنید، توصیه نمی شود استروژن مصرف کنید، که در بسیاری از اشکال پیشگیری از بارداری یافت می شود.

برای اکثر افراد، استفاده از نوعی روش پیشگیری از بارداری برای کمک به توقف پریود یک گزینه است. با این وجود پزشکان توصیه می کنند اگر می خواهید با موفقیت پریود خود را متوقف کنید، با پزشک خود صحبت کنید. حتی در طی یک ویزیت مجازی، پزشکان می توانند یک مشاوره سریع 15 دقیقه ای برای یافتن عوامل خطر پزشکی شما و بهترین راه برای متوقف کردن پریود با مدت زمانی که به آن نگاه می کنید، ارائه دهند.

آیا قطع پریودی بی خطر است؟

چه برای یک هفته، یک ماه یا حتی طولانی مدت، ممکن است پریود شما متوقف شود . برخی از افراد به دلیل رویدادهای خاص مانند عروسی یا ماه عسل می خواهند پریود خود را متوقف یا به تعویق بیاندازند. برای دیگران، تمایل به توقف پریود ناشی از یک دلیل پزشکی مانند:

  • خونریزی شدید.
  • درد شدید.
  • میگرن .
  • اندومتریوز
  • اختلالات خونریزی.
  • کم خونی.
  • فیبروم رحم.

در حالی که توقف قاعدگی بی خطر است، به یاد داشته باشید که بدن شما به طور معمول در یک چرخه است که از 21 تا 35 روز متغیر است. و همه اینها به هورمون ها مربوط می شود.

پزشکان متخصص می گویند: «استروژن هورمونی است که باعث ایجاد بافت در رحم شما می شود، که پوششی مناسب برای لانه گزینی بارداری ایجاد می کند. اگر باردار نشوید، این بافت باید ریزش کند و این دوره پریود شماست. پس از تخمک گذاری، هورمون دیگری به نام پروژسترون ترشح می شود و به بارداری کمک می کند. اما اگر در آن چرخه باردار نشوید، پروژسترون از بین می رود و در آن زمان پریود می شود.

این کاهش پروژسترون باعث می شود که رحم شما پوشش خود را از بین ببرد که منجر به پریود می شود. در واقع اگر می‌توانید پروژسترون را طولانی‌تر کنید، این مؤثرترین راه برای توقف پریود است. “شما بدن خود را گمراه می کنید که باردار هستید.”

همچنین بخوانید: لکه بینی دارم اما پریود نمیشم چیکار کنم و چی بخورم؟

سخن آخر

امیدواریم نکات ارائه شده برای قطع فوری پریودی خانگی برای شما مفید بوده باشد. همانطور که گفته شد خوردن برخی از گیاهان دارویی تاثیر قابل توجهی در متوقف کردن پریودی شما ندارد و تنها می تواند در کاهش درد موثر عمل کند و بهترین و مطمئن ترین روش برای قطع پریودی مصرف قرص های توصیه شده توسط پزشک است.


نظر خود را بیان کنید