بعد از گذشت چند روز از پریود احتمال بارداری هست؟

چند روز بعد از پریود احتمال بارداری وجود دارد؟

بعد از گذشت چند روز از پریود احتمال بارداری هست؟

بعد از گذشت چند روز از پریود احتمال بارداری هست؟ آیا داشتن رابطه جنسی در این روزها پرخطر است؟ در ادامه به شرح آن می پردازیم.

بعد از گذشت چند روز از پریود احتمال بارداری هست؟

باید بدانید بعد از گذشت چند روز از پریود احتمال بارداری بعید است، اما غیرممکن نیست. یک زن ممکن است تصمیم داشته باشد و سعی کند از باردار شدن خودداری کند یا ممکن است باردار شدن را انتخاب کند. در هر صورت، لازم است چرخه قاعدگی و روزهایی که می تواند باردار شود، به خوبی بشناسد. در ادامه این مطلب از آلامتو می گوییم که آیا پس از پریودی احتمال باردار شدن وجود دارند و طی چند روز؟

همچنین بخوانید: میشه باردار بود و پریود شد؟ ممکن است در ماه های اول بارداری پریود شویم؟

چند روز بعد از پریود احتمال بارداری وجود دارد؟

وقتی در مورد پیشگیری از بارداری صحبت می کنیم، مهم است که چرخه قاعدگی خود را به خوبی درک کنید تا بدانید چه زمانی یک زن بیشتر احتمال دارد باردار شود و چه زمانی نه. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چند روز پس از پریود احتمال بارداری وجود دارد و جلوگیری از بارداری بی خطر است.

چه در تلاش برای جلوگیری از باردار شدن باشید و چه برای باردار شدن، باید چرخه قاعدگی خود را دنبال کنید. این بدان معنی است که شما باید دوره بین اولین باری که قاعدگی خود را شروع می کنید تا دوره بعدی را کنترل کنید. فرد می تواند وقتی صحبت از احتمال بارداریست باید به چرخه قاعدگی توجه کرد. یک چرخه قاعدگی می تواند منظم یا نامنظم باشد.

سیکل قاعدگی یک زن به طور کلی می تواند از 21 روز تا 35 روز ادامه یابد. با این حال، یک سیکل قاعدگی ایده آل 28 روز است. رابطه جنسی محافظت نشده در هر زمانی از چرخه قاعدگی، خطر باردار شدن را از بین نمی برد، چه در دوران پریود باشد، چه بلافاصله پس از پریود یا هر زمانی. در حالت ایده آل، هیچ اصطلاحی به عنوان “زمان امن” برای داشتن رابطه جنسی بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری در ماه وجود ندارد.

یک زن به طور متوسط ​​حدود 14 روز پس از پایان چرخه قاعدگی شروع به تخمک گذاری می کند. با این حال، بارورترین دوره ماده حدود 3-4 روز قبل و بعد از دوره تخمک گذاری او است. بنابراین، اگر نمی خواهید باردار شوید، داشتن رابطه جنسی در این 3 تا 4 روز بی خطر نیست و در صورت تمایل، داشتن رابطه جنسی در این دوره توصیه می شود.

گاهی اوقات تخمک گذاری، زمانی که یک دختر بیشتر احتمال دارد باردار شود می تواند در عرض چند روز پس از پایان دوره قاعدگی شما اتفاق بیفتد. اگر در هفت روز اولیه پس از پریود، یعنی زمانی که تخمک‌ها از تخمدان‌ها آزاد نمی‌شوند، رابطه جنسی داشته باشید، حداقل شانس بارداری را خواهید داشت.

با این وجود، اگر سیکل کوتاه تری دارید، ممکن است در این زمان تخمک گذاری کنید، بنابراین استفاده از روش های پیشگیری از بارداری مناسب ضروری است.همچنین اسپرم می تواند تا 7 روز در واژن شما زنده بماند و شما در طول دوره تخمک گذاری خود بیشترین بارور را خواهید داشت (معمولا 12-14 روز قبل از شروع دوره بعدی)

همچنین بخوانید: علت زود پریود شدن دختر و زنان چیست؟ چند روز زودتر پریود شدن طبیعی است؟

احتمال بارداری یک هفته بعد از پریود

چند روز بعد از پریودی برای بارداری اقدام کنم؟

اگر قصد بارداری دارید، باید رابطه جنسی را بدون پیشگیری از بارداری انجام دهید. احتمال بارداری زن در مرحله پنجره باروری چرخه قاعدگی، که به عنوان مرحله تخمک گذاری شناخته می شود، بیشتر است.

تخمک گذاری پدیده ای است که تخمدان ها تخمک بالغ را به سمت لوله فالوپ (بخشی از دستگاه تناسلی زنانه) رها می کنند.

اگر سیکل قاعدگی منظمی دارید، با در نظر گرفتن شروع قاعدگی به عنوان روز اول، احتمال بارداری شما در روزهای 10 تا 14 بیشتر است. با این حال، روزها در هر زن می تواند متفاوت باشد.

اسپرم ها می توانند 5-7 روز در بدن زن زنده بمانند. بنابراین اگر در طول دوره باروری چرخه قاعدگی بدون پیشگیری از بارداری آمیزش داشته باشید، احتمال بارداری شما بیشتر است.

آیا احتمال دارد یک هفته بعد از پریود باردار شوم؟

بله، یک هفته بعد از پریودی می توانید باردار شوید. در صورت داشتن رابطه جنسی بدون پیشگیری از بارداری، احتمال بارداری یک هفته بعد از پریود وجود دارد. این احتمال برای زنانی که سیکل قاعدگی کوتاه تری دارند بیشتر است زیرا پنجره باروری آنها زودتر فعال می شود.

توجه: همیشه در حین مقاربت از روش های موثر پیشگیری از بارداری استفاده کنید، مگر اینکه قصد بارداری دارید، زیرا هیچ یک از روزهای ماه در سیکل های قاعدگی را نمی توان به عنوان روزهای 100٪ ایمن معرفی کرد.

همچنین بخوانید: بهترین دمنوش برای پریود شدن

سخن آخر

به طور خلاصه اگر می‌خواهید از بارداری اجتناب کنید، مطمئن شوید که در هیچ زمانی از ماه، بدون کاندوم رابطه جنسی را انجام ندهید. علاوه بر این، از داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود در بارورترین روزهای چرخه قاعدگی، حدود 3 تا 4 روز قبل و بعد از تخمک گذاری، خودداری کنید.


نظر خود را بیان کنید