هیوندای النترا هیبریدی

هیوندای النترا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شرکت هیوندای است که شهرتی جهانی دارد. هیوندای هربار با فیس‌لیفت جدید النترا، و با اضافه کردن تکنولوژی‌های مختلف به آن خریداران را راضی نگه می‌دارد.

این بار برای سال ۲۰۲۰، هیوندای النترا کاملاً دگرگون شده است. یک تغییر ساختاری در طراحی ظاهری این خودرو، ظاهر آرام النترا را تبدیل به یک تصویری تهاجمی و خاص کرده است.

در عین حال برای رقابت در بازار خودروهای هیبریدی، هیوندای این بار النترای زیبای ۲۰۲۱ را با یک پیشرانه هیبریدی به بازار عرضه می‌کند. برای آشنایی با نسل هفتم هیوندای النترا با ما همراه باشید.

هیوندای النترا؛ در رقابت با بهترین‌ها

هیوندای بعد از تولید مدل ۲۰۲۰ هیوندای سوناتا که با طراحی زیبا و متفاوت و امکانات خاص مورد توجه قرار گرفت، این بار با مدل جدید هیوندای النترا به مصاف تویوتا کرولا، هوندا سیویک و مزدا ۳ آمده است.

مردم در سراسر دنیا سلایق مختلفی برای انتخاب خودرو دارند. در بسیاری کشورها، سدان‌های بزرگ بیشتر مورد توجه است و در خیلی دیگر، کراس‌اوورها. اما هیوندای با اصرار بر ساخت سدان کامپکت، ترجیح می‌دهد که خط تولید این کلاس خودرو را حفظ کند و با انجام تغییرات خاص، نگاه بازار را به سمت خودروهای کوچک خود بکشد.

این بار هیوندای با تغییرات خیلی متفاوت بر روی النترا، یک خودروی خاص از این خانواده را معرفی کرده است. النترای جدید ظاهری شبیه کریستال دارد. خطوط زیاد شکسته و زاویه‌دار بر روی بدنه، فرم لوکس و متفاوتی به النترای 2021 داده است. این خودرو نسبت به مدل قبلی، از نظر طول و عرض بزرگتر شده، اما سقف کمی پایین‌تر آمده است. با این‌حال بازهم هیوندای النترا در گروه سدان‌های کوچک قرار می‌گیرد.

آنچه که علاوه بر خطوط شکسته زیاد روی بدنه، در طراحی ظاهری هیوندای النترا ۲۰۲۱ بیشتر به چشم می‌آید، جلوپنجره بزرگ و متفاوت این خودرو و فرم چراغ‌های عقب و جلوی این خودرو است. چراغ‌ها حالتی بومرنگ شکل دارند که کاملاً با خطوط روی بدنه و فرم صندوق عقب و خطوط زاویه‌دار روی سپرها، هم‌خوانی دارند.

هیوندای برای النترای جدید یک کابین بسیار لوکس و مدرن و فراتر از محصولات آسیایی طراحی کرده است. دو مانیتور بزرگ بر روی کنسول و پشت فرمان و اضافه کردن سیستم اپل کارپلی و اتواندروید در مدل جدید از جمله تغییرات مهم کابین است.

نکته جالب داخل کابین، فضای بسیار خوب آن است، به طوری که سرنشینان بابت کم بودن فضا هیچ مشکلی ندارند و این برای یک سدان کامپکت نکته قابل توجهی است. تمامی امکانات خودروهای لوکس برای این زیبای کره‌ای در نظر گرفته شده است تا مانند یک نگین در میان تولیدات هیوندای بدرخشد.

رقیبی جدی برای هیبریدی‌های آسیایی

و اما در قسمت پیشرانه علاه بر پیشرانه دو لیتری با قدرت ۱۴۶ اسب‌بخار، یک پیشرانه هیبریدی هم در نظر گرفته شده تا در بازار رقابت خودروهای سبز، النترا هم یک نماینده شاخص داشته باشد. توجه به بحث زیست محیطی و کمک برای کم شدن آلاینده‌های طبیعی و در واقع نجات کره زمین، مبحث مهمی است که خودروسازان بزرگ دنیا به آن توجه ویژه دارند و همین امر باعث تولید خودروهای هیبریدی با مصرف کمترین میزان سوخت است.

هیوندای النترا در مدل هیبریدی در کنار پیشرانه برقی، مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری است که قدرتی معادل ۱۳۹ اسب‌بخار دارد. وجود پیشرانه برقی باعث شده که مصرف سوخت هیوندای النترا به ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برسد که این میزان مصرف نسبت به مصرف سوخت خودروهای هیبریدی دیگر مانند تویوتا کرولا و هیوندای سوناتا، عدد بسیار خوبی است.

هیوندای النترا در ایران و جهان بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد. با مراجعه به آگهی‌های خرید هیوندا النترا در سایت دیوار متوجه علاقه مردم ما به این خودرو می‌شوید، اما شاید فعلاً نتوان خیلی به وارد شدن مدل‌های جدید این خودرو به ایران امیدوار باشیم. البته که در صورت واردات هم با توجه به کلاس خودرو احتمالا قیمتی بسیار بالا را باید برای آن انتظار داشته باشیم.