3 شیرینی و دسر خوشمزه و کم کالری برای مهمانی های دوستانه

اغلب ما دسرها و شیرینی ها را دوست داریم اما کالری بالای آنها موجب می شود که از خوردن آنها صرف نظر کنیم. اما افرادی که رژیم های غذایی دارند عم می توانند از انواع دسرهای خوشمزه و شیرینی های رژیمی استفاده کنند به شرط آن که در مواد اولیه آنها از خوراکی های سالم استفاده شود. ما در ادامه به معرفی چند مورد از این شیرینی ها و دسرها می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

دسر رژیمی با هویج

3 شیرینی و دسر خوشمزه و کم کالری برای مهمانی های دوستانه

کاپ کیک، یکی از انواع شیرینی است که طرفداران زیادی دارد. این شیرینی پرطرفدار در صورت خرید و سفارش آنلاین شیرینی قیمت مناسب تری داشته و شما می توانید سفارش آن را از هر وب سایت اینترنتی معتبر انجام دهید. کاپ کیک هویجی خواص بسیاری دارد و کالری آن کم است. در این دسر رژیمی با هویج سعی شده است با استفاده از قوانین رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدرات به حداقل رسیده و تنها مقداری چربی در غذا وجود داشته باشد. این میزان چربی به جذب پیش‌ساز ویتامین A موجود در هویج که محلول در چربی است، کمک می‌کند.

برای تهیه این دسر به یک عدد تخم مرغ، نصف هویج، ۲ قاشق غذاخوری آرد بادام، نصف قاشق غذاخوری بکینگ پودر، یک قاشق چای خوری اسفرزه پودر شده، نصف قاشق غذاخوری کره آب شده، مقداری نمک و دارچین، یک قاشق زنجبیل خشک شده و مقداری گل میخک نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری خامه همزده، نصف قاشق اریتریتول، نصف قاشق پنیر خامه‌ای و نصف قاشق غذاخوری عصاره وانیل برای تهیه رویه کاپ کیک استفاده کنید. شما همچنین می ‌توانید به‌جای اریتریتول از شیرین کننده‌ های گیاهی دیگر نیز استفاده کنید.

دستور تهیه این شیرینی رژیمی به این صورت است که همه  مواد لازم در تهیه آن را در یک کاسه ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط می کنیم تا یک دست شوند. این دسر فوری رژیمی را به مدت یک دقیقه و نیم درون ماکروویو قرار دهید؛ چنانچه میخواهید از فر برقی استفاده کنید، باید با خلال دندان پخته شدن کاپ کیک را چک کنید. مواد لازم گفته شده برای رویه کاپ کیک را درون ظرفی مخلوط می‌کنیم و سپس در یک قیف ریخته و به‌صورت مخروطی بر روی کاپ کیک ‌ها میریزیم و آنها را با میوه های دلخواه تزئین می‌کنیم.

براونی رژیمی

3 شیرینی و دسر خوشمزه و کم کالری برای مهمانی های دوستانه

براونی رژیمی نیز یکی دیگر از دسرهایی است که طرفداران زیادی داشته و برای مهمانی گزینه مناسبی است. براونی ها معمولا حالت خیس و نرم داشته و باب میل اغلب افراد و به خصوص کودکان هستند.

مواد لازم

  • تخم مرغ: دو عدد
  • پودر کاکائو: یک قاشق چای خوری
  • روغن گیاهی: دو قاشق غذاخوری
  • آرد سفید: یک دوم پیمانه
  • پوره سیب: یک دوم پیمانه
  • جوش شیرین: یک چهارم قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: یک چهارم قاشق چای خوری
  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه

  • ابتدا تخم مرغ ‌ها، روغن گیاهی، عصاره وانیل و عسل را در ظرفی بریزید و به خوبی هم بزنید.
  • سپس پودر کاکائو و نمک را اضافه کنید.
  • پوره سیب را اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید.
  • در ظرفی دیگر، آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را مخلوط کنید.
  • مایع کیک را روی مخلوط آرد بریزید و آن‌ ها را ترکیب کنید.
  • مواد را در قالب بریزید و با دمای 200 درجه به مدت 25-30 دقیقه در فر قرار دهید.

دسر رژیمی با پودر ژلاتین

این روزها از پودر ژلاتین برای درست کردن انواع دسر و ژله استفاده می شود. شما به کمک پودر ژلاتین، می توانید یک بستنی ژلاتینی خوشمزه و رژیمی تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه دسر رژیمی با پودر ژلاتین سه عدد تخم مرغ، ۲ قاشق عصاره وانیل، یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک دریایی، چهار پیمانه خامه هم زده، ۴ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و دو عدد دانه وانیل است.

به غیر از دانه ‌های وانیل، همه مواد لازم را در ظرف ریخته و با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. سپس آن ‌ها را درون یک قابلمه بن ماری می کنیم تا به نقطه جوش برسند. پس از آن که شروع به جوش زدن کردند، مواد را از روی بن ماری بر داشته و سپس اجازه می ‌دهیم کمی سرد شوند. سپس درون ظرفی دیگر می‌ ریزیم و ظرف جدید را درون یخچال می‌ گذاریم. پس از ۳ تا ۴ ساعت که در یخچال استراحت کردند، می ‌توانیم این دسر رژیمی با پودر ژلاتین را به صورت اسکوپی سرو کرده و در صورت تمایل  آنها را با میوه و دانه های وانیل تزئین و سرو می کنیم. پسته یکی از مغز های سالمی است که برای تزئین می توانید از آن استفاده کنید. قیمت خرید پسته تازه و درجه یک در انواع اکبری یا رفسنجان متفاوت است و در صورت خرید آنلاین به صرفه تر خواهد بود.