نصاب پرده انواع پرده‌های ساده زبرا و شید باید علاوه بر مهارت لازم در کم‌ترین زمان ممکن به سفارش مشتری‌ها رسیدگی کند. این نوع پرده‌های باب روز امکان باز و بسته شدن به دو روش دستی و کنترل از راه دور را دارند و به همین دلیل در مورد آن‌ها استفاده از خدمات تخصصی نصاب پرده اهمیت دارد. نصب پرده فرآیندی است که اگر توسط افراد متبحر انجام شود وقت‌گیر نیست و مشکلات مربوط به نصب نامناسب یا نیاز به تعمیرات پرده را هم از بین می‌برد. پرده کاران یکی از مرکز خدماتی شناخته شده در زمینه نصب پرده در تهران است که علاوه بر انجام تمامی کار‌های مربوط به نصب پرده، خدمات تعمیرات و دوخت پرده، جابه‌جایی پرده و خشکشویی پرده را هم انجام می‌دهد و به‌این‌ترتیب تمامی نیاز‌ها با این موضوع را برطرف می‌کند.

نصاب انواع پرده‌های زبرا و شید توسط پرده کاران

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا یک نوع پرده تقریباً به‌روز است که از تلفیق پرده‌های سنتی و پرده کرکره‌ای ساخته شده است. زبرا معادل کلمه گورخر در زبان انگلیسی است و به این دلیل برای این نوع پرده استفاده می‌شود که طرح‌های ساده و ساختار فرمی آن شباهت زیادی به طرح پوست این حیوان و راه‌راه‌های سیاه و سفید دارد. انواع مختلف پرده زبرا از جنس پارچه، کتان، پلی‌استر یا سایر پارچه‌های معمول در دوخت پرده‌های سنتی است که به شکل افقی و کرکره‌ای در کنار هم اتصال پیدا می‌کنند. طرح‌های واحد‌های افقی انواع پرده ساده زبرا معمولاً به‌صورت یکی در میان متفاوت است اما برخلاف این روال کلی، طراحی‌های متنوع یا یکدست هم دارد. پرده زبرا به سیاق مکانیسم پرده کرکره‌ای قابلیت تنظیم نور دارد و مانند پرده‌های سنتی قابل جمع شدن (به‌طورکلی به سمت بالا) است. از این نوع پرده در مکان‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد، اما نصب آن به دلیل پیچیدگی ساختار نیازمند به‌کارگیری نصاب پرده و تجربه و دانش افراد متبحر دارد.

پرده شید چیست؟

برای معرفی پرده شید شاید اشاره به ساختار طراحی یک‌تکه و مکانیسم جمع شدن آن به بالا بهترین آغاز باشد. به‌غیراز ساختار یک تکه، پرده شید شباهت زیادی به انواع مختلف پرده زبرا دارد و احتمالاً گونه قدیمی‌تر یا ساده‌تر آن است. چاپ نقوش و عکس‌های مختلف مهم‌ترین دلیل جذابیت این نوع پرده است که به دکوراسیون داخلی انواع محیط‌های داخلی جذابیت‌های خاص و حساب‌شده‌ای می‌دهد. به‌عبارت دیگر انواع پرده شید مانند یک رول پارچه‌ای می‌مانند که با مکانیسم دستی یا کنترل از راه دور به بالا جمع شده و برای پوشاندن پنجره‌های یا تفکیک فضا‌های مختلف کاربرد دارند. نصب پرده شید تا اندازه زیادی مانند پرده زبرا است و نصاب پرده آشنا با نصب هر کدام از این پوشش‌های پنجره، توانایی نصب پرده نوع دیگر را دارد. تفاوت اصلی پرده زبرا با پرده شید در امکان تنظیم نور است که در پرده شید میسر نیست و تنها برای جلوگیری از ورود نور یا دید بیرونی تعریف شده است. انواع پرده موسوم به پرده روز و شب هم یک نوع پرده شید به شمار می‌آید که به‌صورت دولایه (یکی طرح‌دار و یکی ساده) برای ایجاد تنوع کاربرد و طرح  طی شب و روز طراحی شده است.

اصول نصب پرده زبرا ساده

اصول نصب پرده زبرا با سازوکار جمع شدن دستی یا کنترل از راه دور متفاوت است. برای نصب پرده زبرا ساده و دستی، نصاب پرده باید با اصول کلی نصب پرده و امکانات و قابلیت‌های ساختاری و ترکیبی این نوع پرده آشنا باشد. برای نصب پرده زبرا با مکانیسم کنترل از راه دور هم نصاب پرده باید با اسمبل کردن و راه‌اندازی موتور‌های مورد استفاده آشنایی کافی داشته باشد.
استفاده از این نوع پرده به سه روش کلی تکی، زیر پرده سنتی و در ترکیبی با والان‌ها و تزئینات الحاقی ممکن است. در حالت اول که مرسوم‌ترین نوع استفاده از پرده زبرا است، طراحی و ساختار پرده در دکوراسیون داخلی تعریف شده است و به همین دلیل نصاب پرده باید کار‌های نصب را با توجه به مرکز ثقل بودن این جزء از طراحی داخلی، انجام دهد.
در حالت دوم از پرده زبرا و معمولاً طرح‌های ساده و جنس مقاوم آن در برابر تابش نور خورشید، برای کنترل نور پنجره‌هایی استفاده می‌شود که طراحی اصلی آن‌ها طبق سایر انواع پرده صورت گرفته است. در این حالت خاصیت کرکره‌ای و تنظیم نور پرده زبرا مورد نظر است و نصاب پرده باید بدون ایجاد تغییر در ساختار پرده اصلی، کار‌های مربوط به نصب پرده را انجام دهد.
در حالت سوم هم برای تزئین پرده زبرا به‌صورت ترجیحی از انواع والان و عناصر تزئینی استفاده می‌شود و نصاب پرده باید به اصول و مسائل مربوط به نصب والان و ترتیب صحیح این عناصر هم آشنایی داشته باشد.

نصاب انواع پرده‌های زبرا و شید توسط پرده کاران

اصول نصب پرده شید

پرده شید معمولاً با اشکال و عکس‌های چاپی یا ساده تهیه می‌شوند و تنظیمات نصب و راه‌اندازی مکانیسم جمع شدن آن که به‌صورت افقی است، باید به‌طور دقیق انجام شود، وگرنه وجود هرگونه بالا و پایینی لبه‌ها در تضاد با پس‌زمینه  لو می‌رود.
در مورد دیگر اصول نصب پرده شید می‌توان گفت که شباهت زیادی به نصب پرده زبرا دارد، با این تفاوت که کار کمی سریع‌تر است و نصاب پرده با تنظیم ساختار کرکره‌ای پرده سروکار ندارد. رعایت اصول دوخت پرده شید هم در فرآیند نصب آن تأثیر بسزایی می‌گذارد، چون کیفیت دوخت ربط مستقیمی با طرز قرارگیری پارچه بر روی رول‌های جمع‌کننده دستی یا ماشینی دارد. برای اطمینان از کیفیت این مورد، استفاده از خدمات مراکز تخصصی پرده ضروری است تا مشکل خاصی در مرحله نصب پرده ایجاد نشود.

مزیت‌های استفاده از خدمات نصاب انواع پرده ساده زبرا و شید توسط مراکز حرفه‌ای

صرفهجویی در زمان با نصاب پرده

مراکز حرفه‌ای ارائه دهنده خدمت نصب پرده مانند پرده کاران با برخورداری از تیم مجرب خدمات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهند و فرآیند تجهیز مکان‌های مختلف به پرده و تکمیل دکوراسیون داخلی را کوتاه می‌کنند.

بهرهمندی از تمامی قابلیتها و امکانات پرده زبرا و شید با نصب پرده حرفهای

یکی تیم نصاب پرده کارآزموده با نصب اصولی پرده تمامی قابلیت‌های اصلی این عناصر طراحی را اجرایی می‌کنند و در مورد سایر قابلیت‌ها هم اطلاعات مفیدی در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهند.

خدمات نصاب پرده و صرفهجویی در هزینهها در طولانیمدت

نصب اصولی پرده زبرا یا هر نوع پرده دیگری توسط پرده کاران از طریق عدم آسیب به پرده در حین نصب، احتمال نیاز به خدمات تعمیرات پرده را کاهش می‌دهد و به‌این‌ترتیب از هزینه‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند. ‌

برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

آدرس شعبات : تهران، پایین تر از چهار راه فرمانیه، نارنجستان 2 تهران، اقدسیه نبش کوچه یاسمن

تهران، اقدسیه شهرک نقت شماره تماس ها

02122491276

09125269235

09123116138

09375749157

09058269235