با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و همچنین پیشرفت جوامع، بسیاری از خانم ها به کسب درآمد مستقل تمایل دارند و می خواهند به عنوان بخش مهمی از جامعه، فعالیت مفید داشته باشند. برای بانوانی که در منزل هستند و می خواهند به صورت دورکار و به دور از مشکلات محیط بیرون، در خانه فعالیت کنند، راه های بسیار زیادی وجود دارد.

به عنوان مثال همکاری در فروش کیف و کفش زنانه برای خانم هایی که می خواهند بدون هیچ سرمایه ای شغلی پردرآمد داشته باشند، یکی از گزینه های ایده آل محسوب می شود. ما در این مطلب می خواهیم به معرفی مشاغل پر درآمد خانگی برای خانم ها بپردازیم تا شما بتوانید با بررسی هر کدام از آن ها شغل ایده آل خود را پیدا کنید.

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای خانمها

لیستی از مشاغل مناسب خانم های خانه دار تهیه کرده ایم. این لیست شامل موارد زیر می شود:

آشپزی و سایر کارهای هنری

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای خانمها

بسیاری از خانم ها در پخت انواع غذا، کیک یا شیرینی مهارت دارند، اما تاکنون به این فکر نکرده اند که می توانند از طریق این مهارت به درآمد بالایی برسند. شما می توانید با داشتن بستر اینترنتی مانند وبسایت یا صفحه اینستاگرام هنر خود را به نمایش بگذارید و آن را بفروشید. همچنین شما می توانید از طریق آموزش انواع آشپزی یا موضوعات مربوطه مخاطب های زیادی را به خود جذب کنید و سپس از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی به درآمد بالا برسید. سایر مشاغل در زمینه آشپزی عبارت اند از:

  • آموزش آشپزی
  • آموزش درست کردن نان و شیرینی
  • آموزش فینگر فود
  • آموزش درست کردن انواع دسر
  • آموزش درست کردن انواع کیک

خیاطی و دوخت و دوز

اگر خیاط هستید یا گل دوزی انجام می دهید، اما نمی خواهید از طریق آموزش کسب درآمد کنید، می توانید با گذاشتن نمونه کارهای خود در شبکه اجتماعی، برای خود مشتری پیدا کنید و کارهای خود را به سراسر ایران ارسال کنید. به عنوان مثال اگر به بافت کیف علاقه دارید می توانید با گذاشتن انواع نمونه، مخاطبان علاقه مند به هنرتان را جذب کنید و سپس آن ها را ترغیب به خرید محصول خود بکنید.

آموزش

آموزش

فرقی نمی کند دروس مدرسه باشد یا زبان انگلیسی؛ اگر شما در هر زمینه ای تخصص کافی دارید، می توانید آن را به کسانی که به یادگیری مهارت شما علاقه دارند، آموزش دهید. به عنوان مثال خانمی که معلم زبان انگلیسی است می تواند به صورت دورکاری کلاس آنلاین برگزار کند و دیگر محدودیت یک کلاس 20 نفره به صورت حضوری را ندارد. شما می توانید حتی برای 50 زبان آموز به صورت مجازی کلاس بگذارید و به آن ها آموزش دهید. برای سایر مهارت ها نیز می توانید با فروش دوره خود یا برگزاری کلاس به صورت آنلاین به درآمد عالی برسید.

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

آموزش

اگر تا به حال اصطلاح افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را نشنیده اید، باید بگوییم که این شغل نه تنها در ایران بلکه در جهان یکی از شغل های پردرآمد محسوب می شود. مثلاً اگر به حوزه پوشاک علاقه مند هستید و دوست دارید بدون هیچ سرمایه ای فروشگاه لباس مجازی داشته باشید، می توانید در سایت های افیلیت مارکتینگ مانند دایان افیلیت به یک فروشگاه بزرگ با انواع تنوع لباس دسترسی داشته باشید. می توانید با معرفی لباس های فروشگاه در پیجتان یا حتی وبسایت شخصیتان در ازای هر فروش سود قابل توجهی دریافت کنید. اگر به دنیای کودکان علاقه مند هستید، می توانید با همکاری در فروش لباس کودک اینستاگرام خود را تبدیل به یک فروشگاه آنلاین کنید و مثل فروشنده حرفه ای محصولات را بفروشید. مزیت این نوع کسب و کار این است که شما برای شروع نیاز به هیچ سرمایه ای ندارید و بدون هیچ هزینه ای می توانید کسب و کارتان را آغاز کنید.

نویسنده محتوا

نویسنده محتوا

اگر دست به قلم هستید و می توانید با جمع آوری اطلاعات مختلف، محتوای یونیک و جذاب بنویسید، محتوا نویسی می تواند برگ برنده شما برای رسیدن به یک درآمد بالا باشد. تنها چیزی که هیچ گاه تمام نمی شود، نیاز کسب و کارها به محتوای متنی است. شما می توانید محتوای خاص خودتان را در صفحه اجتماعی خودتان تولید کنید و یا به صورت پروژه ای با کسب و کارهای متفاوت همکاری کنید.

داشتن مهارت نویسندگی می تواند به شما در مشاغل مرتبط به بازاریابی مانند همکاری در فروش لباس بسیار کمک کند؛ زیرا با داشتن این مهارت علاوه بر داشتن فروشگاه آنلاین و کسب سود از فروش لباس، می توانید با نوشتن انواع محتواهای مربوط به حوزه پوشاک و لباس مخاطب را نسبت به برند خود ترغیب کنید و فروش خود را افزایش دهید.

وب دیزاینر

در دنیای مدرن ارتباطات، داشتن مهارتی مانند وب دیزاین می تواند بسیار سودمند و پردرآمد باشد. با یادگیری مهارت طراحی سایت می توانید در سراسر دنیا مشتری داشته باشید و درآمد بالایی کسب کنید.

گرافیک دیزاینر

اگر به نقاشی و گرافیک علاقه مند هستید، می توانید با ورود به دنیای گرافیک دیزاین به صورت آنلاین درآمد بالا داشته باشید. این روزها گرافیک دیزاین در دسته پرطرفدارترین مشاغل دنیا قرار می گیرد و بسیار سودهی بالایی دارد. اگر تازه این مهارت را شروع کرده اید، می توانید با انجام پروژه های کوچک رزومه خود را قوی تر کرده و وارد دنیای کسب و کارهای بزرگ شوید.

ترجمه

اگر به جز زبان مادری، به زبان دیگری تسلط دارید، یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد خانگی ترجمه است. با ترجمه برای شرکت های مختلف می توانید درآمد همیشگی داشته باشید. همچنین با ترجمه محتواهای خارجی زبان می توانید آن ها را در شبکه های اجتماعی یا وبسایت خود به اشتراک گذاشته و از طریق فروش محتوا یا تبلیغات کسب درآمد کنید.

ساخت دست سازها

یکی از مشاغلی که با روحیه خانم ها بسیار سازگاری دارد، ساخت کالاهای دست ساز و هنرهای دستی است. این حوزه دارای تنوع بسیار زیادی است و بانوان زیادی در سراسر کشور در حال فروش محصولات دست ساز خود به صورت آنلاین هستند. از دست سازهای چوبی گرفته تا دست سازهای سرامیکی، سفالی و ساخت جواهرات همگی می توانند یک انتخاب ایده آل برای شروع کسب و کار آنلاین باشند. اگر تا به حال تجربه ساخت دست سازه ها را داشته اید، بهتر است از حالا به بعد به چشم کسب و کار به آن نگاه کنید.

مربی فیتنس

اگر ورزشکار هستید و می خواهید به صورت آنلاین به افراد مختلف مشاوره دهید، می توانید در اینستاگرام یا وبسایت خود با آموزش اصولی فیتنس، افراد را برای آموزش خصوصی جذب کنید. از آنجایی که ورزش یکی از موضوعات جذاب و قابل توجه برای بانوان است، این شغل می تواند درآمد زیادی را برای شما ایجاد کند.

کلام پایانی

در این مطلب، سعی کردیم به طور خلاصه به محبوب ترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان اشاره کنیم. تنوع مشاغل خانگی بسیار زیاد است و شما حتی اگر کوچک ترین مهارتی داشته باشید، می توانید آن را تبدیل به کسب و کار پردرآمد کنید. مسئله مهم این است که هرگز ناامیدی به دل خود راه ندهید و اولین قدم را محکم بردارید.