راهنمای مشهد گردی با تور ارزان پنج روزه

سفر به مشهد می تواند یک سفر عالی باشد که هم روح و هم جسم شما را جلا می دهد. در این سفر می توانید با مشاهده قیمت هتل های مشهد و شرایط تورهای مشهد با هواپیما یا تور مشهد با قطار یک سفر ارزان و در عین حال با کیفیت داشته باشید. از آن جا که تورهای برگزار شده مشهد معمولا 4 تا 7 روزه هستند، شما باید با یک برنامه ریزی مناسب بتوانید از بیشتر جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید. در این محتوا قصد داریم کمی بیشتر با جاذبه های توریستی مشهد آشنا شویم.

حرم مطهر امام رضا

با وجود جاذبه های گردشگری بسیار در مشهد، دلیل اصلی سفر اغلب افراد به این شهر، زیارت حرم مطهر امام رضا است. اغلب مسافران اولین روز و اولین ساعت حضور خود در مشهد را به زیارت اختصاص می دهند و یا در طول هر روز ساعاتی را به گذراندن در حرم مطهر اختصاص می دهند.

موزه آستان قدس

بعد از آن که یک دل سیر با امام خوبی ها رازونیاز کردید، می توانید در همین حرم سری به موزه آستان قدس بزنید. این موزه دارای بخش های مختلفی مانند بخش فرش، سکه، موزه آبزیان، مردم شناسی، نجوم، هنرهای تجسمی، تمبر و هدایای رهبری است و یکی از بزرگ ترین و بهترین موزه های ایران به شمار می رود.

بوستان کوه سنگی

برنامه تور و سفر شما به مشهد هر چند روزی که باشد، بدون شک بازدید از بوستان و پارک کوه سنگی جز برنامه های شما خواهد بود. این پارک زیبا در جنوبی ترین نقطه شهر و در میدان جمهوری اسلامی واقع شده است. این پارک یکیاز قدیمی ترین پارک های مشهد بوده که قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد.

راهنمای مشهد گردی با تور ارزان پنج روزه

کنار بازدید از این پارک زیبا می توانید طعم واقعی دیزی را در ظرف های سنگی خاص در مغازه های اطراف این پارک تجربه کنید. در داخل این پارک یک ساختمان بزرگ 12 طبقه خواهید دید که موزه بزرگ مشهد نام دارد. این موزه در سال 1393 تاسیس شده و آثار ارزشمندی از دوره های مختلف تاریخی در آن نگه داری می شود.

این مطلب را هم بخوانید: زیارتگاه های دوست داشتنی قشم

پارک ملت

اگر دوست دارید مشهد را از یکی از بلندترین ارتفاع های ممکن ببینید، پارک ملت یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. در این پارک و شهربازی بلندترین چرخ و فلک خاورمیانه وجود دارد و شما می توانید از بالای آن مشهد را زیرپای خود ببینید. در این پارک در کنار محیطی زیبا ارام، وسایل بازی متنوعی برای بالا بردن ضربان قلب شما نیز وجود دارد.

پارک و باغ وحش وکیل آباد

یک پارک طبیعی و زیبا که از دل آن یک رودخانه نیز عبور می کند. اگر برای یک پیک نیک عصرانه و یا صرف وعده غذایی به دنبال محیطی آرام و دلنشین هستید، پارک وکیل آباد می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کمی دورتر از این پارک همچنین می توانید به بازدید از یکی بزرگ ترین باغ وحش های ایران بروید. این باغ وحش 26 هکتار وسعت داشته و می توانید در آن حیوانات مختلفی از شیر، ببر، میمون و خرس ببینید.

آرامگاه فردوسی

اگر برای مشاهده قیمت هتل های مشهد و پیدا کردن یک تور ارزان در جست وجو بین آژانس های مسافرتی مختلف هستید، حتما توری را انتخاب کنید که بازدید از آرامگاه فردوسی را جز برنامه های خود داشته باشد. فردوسی شاعر نام دار و بزرگ ایرانی است که مقبره او در طوس واقع شده است. مقبره فردوسی بنایی زیبا و محیطی آرام و دلنشین داشته و مقبره شاعر معاصر ایران مهدی اخوان ثالث و استاد آواز ایران استاد همایون شجریان را نیز در خود جای داده است. در این مجموعه همچنین یک موزه نیز وجود دارد که می توانید از آن بازدید کنید.

طرقبه

بازدید از طرقبه در برنامه سفر برخی از تورهای گردشگری مشهد قرار می گیرد اما اگر خودتان به مشهد سفر کردید، حتما بازدید از طرقبه را جز برنامه های خود قرار دهید. طرقبه یکی از خوش آب و هواترین بخش های مشهد است که با توجه به توریستی بودن آن رستوران ها و مجتمع های رفاهی بسیاری در آن ساخته شده است. اگر شکم گردی را دوست دارید، حتما سری به طرقبه بزنید!

راهنمای مشهد گردی با تور ارزان پنج روزه

مجموعه تفریحی شاندیز

نام شاندیز نامی آشنا برای تمامی ایرانیان است. شاندیز نیز در اطراف مشهد واقع شده و یک مجموعه تفریحی لاکچری و لوکس دارد. در مجموعه شاندیز رستوران های بین المللی و زنجیره ای وجود دارد که طعم واقعی و لذیذ غذا را به شما عیان خواهد کرد.

دهکده موج های آبی

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های سفر برای شما بدون شک می تواند بازی و آب تنی در یکی از پارک های آبی مشهد مانند دهکده موج های آبی باشد. در این مجموعه جدیدترین و بهترین سرسره های آبی، تورنادو، موج های خروشان و بازی های آبی دیگری وجود دارد که شما را اوج هیجان و لذت خواهد برد.