تحصیل در کانادا به دلیل شرایط بسیار عالی این کشور و سطح بالای آموزشی دانشگاه‌های آن، روزبه‌روز در حال افزایش است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند.

اما بهتر است بدانید که کانادا تنها کشوری نیست که دانشجویان ایرانی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آن را دارند. کشور استرالیا هم یکی از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان به شمار می‌آید. طبق آخرین آمار به‌دست‌آمده؛ تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در کشور استرالیا مشغول تحصیل هستند.

کشور استرالیا هم مانند کانادا در تمام مقاطع تحصیلی به متقاضیان ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد. همین امر باعث شده که افراد در هر سن‌وسالی برای اخذ ویزا اقدام کنند. اما دراین‌بین سؤال بزرگی که ذهن متقاضیان به مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج را مشغول می‌کند این است که کدام‌یک از کشورهای کانادا و استرالیا گزینه بهتری به شمار می‌آیند؟

برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری بگیرید و کشور بهتری را برای مهاجرت انتخاب کنید؛ بهتر است که آنها را از چند جهت باهم مقایسه کنید. در این مطلب قصد داریم تحصیل در کانادا و استرالیا را باهم مقایسه کنیم تا با آگاهی و اطلاعات بیشتری مقصد خود را انتخاب کنید.

تحصیل در کانادا یا استرالیا؟ مقایسه تحلیلی!

تحصیل در کانادا یا استرالیا بر اساس هزینه

دانشجویانی که در کشور کانادا یا استرالیا مشغول ادامه تحصیل می‌شوند؛ باید از عهده هزینه مخارج و شهریه دانشگاه بر بیایند. عوامل مختلفی مانند؛ سبک زندگی، مقطع تحصیلی، شهر که در آن اقامت دارید و… روی مقدار هزینه‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل نمی‌توان مبلغ دقیقی برای هزینه‌های تحصیل در کانادا و استرالیا اعلام کرد.

برای مثال؛ هزینه دوره مقاطع کارشناسی در کانادا، ماهیانه حدود 1000 الی 1600 دلار کانادا است. درحالی‌که این هزینه برای دانشجویان استرالیا، هزینه‌ای مابین 688 الی 12400  دلار کانادا در پی خواهد داشت.

همان‌طور که گفتیم؛ این هزینه‌ها بر اساس شرایط متقاضیان بام فرق می‌کند؛ پس بهترین کار این است که برای اطلاع از جزئیات هزینه‌ها، به یک مشاور حرفه‌ای مراجعه کنید تا بر اساس شرایط شما هزینه‌ها را اعلام کنید.

تحصیل در کانادا یا استرالیا بر اساس بازار کار

افراد بعد از تحصیل در کانادا و به اتمام رساندن دوره تحصیل، 6 ماه فرصت دارند که برای اخذ ویزای پس از تحصیل (PGWP) درخواست خود را ارائه دهند. با استفاده از این ویزا می‌توانند در کانادا بمانند و به دنبال کار بگردند. بعد از اینکه سابقه خوبی پیدا کردند؛ امکان درخواست برای اقامت دائم برای آنها فراهم می‌شود.

دانشجویانی که در کشور استرالیا و مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ با اخذ ویزای موقت فارغ‌التحصیل (ساب کلاس 485) می‌توانند 2 الی 4 سال در استرالیا کار کنند و سابقه بین‌المللی پیدا کنند.

البته دانشجویان می‌توانند تحت برنامه Graduate Work Stream در استرالیا کار کنند. اما در صورتی می‌توانند شرایط این برنامه را به دست بیاورند که در مهارت‌ها و مشاغل موجود در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت (MLTSSL) فارغ‌التحصیل شده باشند.

تحصیل در کانادا یا استرالیا؟ مقایسه تحلیلی!

تحصیل در کانادا یا استرالیا بر اساس کیفیت آموزشی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را مجاب به مهاجرت و ادامه تحصیل در کانادا یا استرالیا می‌کند؛ سطح آموزشی و امکانات این کشورها است.

در کشورهای کانادا و استرالیا دانشگاه‌های بسیار معتبری وجود دارند که اگر به لیست بهترین دانشگاه‌های جهان نگاه کنید؛ همواره اسم آنها را در این لیست خواهید دید.

دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا هستند که همواره در لیست بهترین‌های دنیا حضور دارند. در آخرین رده‌بندی اعلام شده بر اساس رنکینگ QS؛ دانشگاه تورنتو در رتبه 26، مک گیل در رتبه 27 و بریتیش کلمبیا 46 قرار گرفته‌اند. البته لازم است بدانید که در کانادا بیش از 200 دانشگاه و کالج وجود دارد.

دانشگاه‌های ملبورن استرالیا، سیدنی هم از آن دسته دانشگاه‌های معتبر هستند که نام آنها در لیست بهترین‌های جهان حضور دارد. این دانشگاه‌ها به ترتیب در رتبه 78 و 70 رنکینگ جهانی قرار دارند.

رتبه بهتر دانشگاه‌های کانادا نشان از برتری آنها دارد. البته لازم است بدانید که در کانادا بیش از 200 دانشگاه و کالج وجود دارند درحالی‌که استرالیا از 42 دانشگاه برخوردار است. تعداد بالای دانشگاه‌های کانادا باعث شده که تحصیل در کانادا راحت‌تر باشد.

تحصیل در کانادا یا استرالیا بر اساس شرایط اخذ ویزا

برای ادامه تحصیل در کانادا یا استرالیا باید  شرایط خاصی را داشته باشید. هرکدام از این کشورها شرایط خاصی را تعیین کرده‌اند که این شرایط بر اساس وضعیت متقاضی باهم فرق می‌کند. برای مثال داشتن مهارت زبان انگلیسی و گواهی تمکن مالی از جمله مهم‌ترین شرایطی است که کانادا و استرالیا تعیین کرده‌اند.

داشتن مدرک زبان بسیار مهم است؛ اما سطح آن را دانشگاه موردنظر تعیین می‌کند. بعضی از دانشگاه‌ها بر اساس رشته متقاضی ممکن است سطح بالاتری را درخواست کنند.

هزینه تمکن مالی یکی دیگر شرایط مهم مهاجرت به کانادا و استرالیا است. این مقدار برای دانشجویان کانادا، سالانه 10 هزار دلار کانادا است و برای هر عضو اضافه به‌عنوان همراه، 3 هزار دلار افزایش می‌یابد. این مقدار برای دانشجویان دانشگاه‌های استرالیا حدود 72592 هزار دلار است.

البته شرایط دیگری هم وجود دارد که دولت‌های کانادا و استرالیا آنها را برای متقاضیان وضع کرده‌اند؛ اما برای اطلاع از جزئیات این شرایط، باید به یک مشاور حرفه‌ای و باتجربه مراجعه کنید.

تحصیل در کانادا یا استرالیا را از کجا آغاز کنیم؟

برای تحصیل در کانادا یا استرالیا باید به مؤسسه‌های مهاجرتی معتبر مراجعه کنید. مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که در ایران فعالیت می‌کند. این مؤسسه بیش از 200 مشاور و وکیل حرفه‌ای و باتجربه را دور هم جمع کرده تا به بهترین شکل ممکن متقاضیان را راهنمایی کرده و در امر مهاجرت یاری کنند.

اگر می‌خواهید بدون هیچ دردسری ویزای تحصیلی کانادا یا استرالیا را اخذ کرده و بهترین انتخاب را بر اساس شرایط خود انجام دهید؛ به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

سخن نهایی

کانادا و استرالیا کشورهایی هستند که دانشجویان آنها را برای مهاجرت و ادامه تحصیل در اولویت قرار می‌دهند. در این مطلب  تحصیل در کانادا و استرالیا را از جهات مختلفی باهم مقایسه کردیم تا بهتر و راحت‌تر کشور موردنظر خود را انتخاب کنید.