برای سفر بین چابهار و قشم کدام را انتخاب کنم؟

سفر به جنوب کشور و دیدن زیبایی های طبیعت جنوب ایران طرفداران زیادی دارد. اگر شما قصد سفر به جنوب ایران را داشته باشید، احتمالاً از خود می‌پرسید باید کدام شهر را برای سفر انتخاب کنم؟‌ در بین شهرهای جنوب ایران همیشه بین چابهار و قشم رقابت تنگاتنگی برقرار است. امروز سفرمارکت به بررسی و مقایسه چابهار و قشم می‌پردازد.

 

معرفی اجمالی قشم و چابهار

جزیره قشم در استان هرمزگان قرار دارد و بزرگ‌ترین جزیره ایران به حساب می‌آید. این جزیره زیبا مناطق گردشگری فراوانی دارد و هرساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. البته بسیاری از افراد به دلایل تجاری و بازرگانی به قشم سفر می‌کنند زیرا قشم یکی از نقاط مهم خرید در کشور ما به حساب می‌آید.

چابهار نیز که در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده، مجهزترین بندر اقیانوسی ایران است. این بندر علاوه بر جذابیت‌های فراوان گردشگری، از نقاط مهم بازرگانی ایران به حساب می‌آید. در این مطلب این دو منطقه یعنی چابهار و قشم را مقایسه کرده و شمارا در انتخاب مقصد سفر، راهنمایی می‌کنیم.

آب و هوای قشم بهتر است یا چابهار؟

در مرحله اول بهتر است این دو منطقه را از لحاظ آب و هوایی مقایسه کنیم، آب و هوای قشم گرم و مرطوب است و بهترین زمان برای سفر به قشم بهار و زمستان مخصوصاً دی و بهمن است. در این فصول هوای قشم معتدل بوده و در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

تابستان‌های قشم بسیار گرم است و دما تا ۴۶ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. در فصل تابستان گردشگران کمتری به این جزیره سفر می‌کنند اما افرادی که قصد خرید در فروشگاه‌ها را دارند، به دلیل خلوت بودن قشم در این فصل و همچنین ارزان‌تر بودن شرایط سفر به قشم، تابستان را انتخاب می‌کنند.

با شروع فصل پاییز هوا هم هر روز معتدل‌تر می‌شود و از اواسط آبان‌ماه مسافران کم‌کم شروع به تهیه بلیط هواپیما تهران قشم می‌کنند یا برای سفر در شرایط آب و هوایی معتدل به تهیه بلیط قطار قشم می‌پردازند.

با اینکه فاصله قشم و چابهار زیاد نیست اما از نظر آب و هوایی تفاوت‌هایی دارند. باید بدانید که چابهار گرم‌ترین نقطه کشور در زمستان و خنک‌ترین بندر جنوبی ایران در فصل تابستان به حساب می‌آید. اختلاف دما در چابهار و در فصل‌های مختلف زیاد نیست و تقریباً در تمام سال شرایط آب و هوا یکسان و معتدل است اما اگر درباره بهترین زمان سفر به چابهار می‌پرسید، باید بگوییم بهتر است از اوایل پاییز تا اوایل بهار بلیط چارتر چابهار را تهیه کنید.

 

مناطق گردشگری قشم و چابهار

اگر برای یک سفر تفریحی قصد رزرو هتل یا گرفتن اقامتگاه دارید باید ببینید کدام مقصد، تفریحات بیشتر و مکان‌های دیدنی جذاب‌تری در اختیار شما می‌گذارد البته اگر دوست داشته باشید با رزرو تور قشم به مسافرت بروید کار شما راحت خواهد بود. شما با انتخاب یک تور مناسب می‌توانید مکان‌های دیدنی مقصد مسافرت خود را ببینید.

جزیره قشم زیبایی های فراوانی دارد: بندر چاهکوه، روستای لافت، جزیره هنگام، دره ستارگان، جنگل حرا، جزیره ناز، ‌غار خربس، ساحل نقره‌ای، پارک کروکودیل، دره پرتغالی، غار نمکدان و روستای شیب‌دراز تنها بخشی از دیدنی های جزیره قشم هستند.

با اینکه مردم فکر می‌کنند دیدنی‌ها و تفریحات قشم بیشتر از چابهار است اما باید بدانید که اگر مکان‌های دیدنی چابهار بیشتر نباشد، کمتر هم نیست! ساحل صخره‌ای چابهار، تالاب لیپار یا همان دریاچه صورتی، کوه‌های مریخی، اسکله رمین، غارهای بان مسیتی، قلعه پیروزگت و… بخشی از دیدنی‌های چابهار هستند.

برای سفر بین چابهار و قشم کدام را انتخاب کنم؟

مراکز خرید چابهار و قشم

شاید قصد شما از سفر، خرید و بازارگردی باشد مخصوصا بندرها و شهرهای نزدیک به خلیج فارس که بهترین مکان برای خرید و فعالیت تجاری هستند. اما بازارهای قشم بهتر است یا چابهار؟

اگر قصد سفر به قشم دارید می‌توانید از بازارهای متعدد قشم دیدن کنید؛ بازار قدیم قشم، بازار ستاره، مجتمع تجاری سیتی سنتر، بازار بزرگ فردوسی قشم، مرکز خرید پردیس قشم و بازارهای درگاهان همه از مراکز خرید قشم هستند.

چابهار نیز مراکز تجاری فراوانی دارد، سفر به چابهار و خرید از چابهار ارزان‌تر است. بیشتر مردم برای خرید لوازم برقی، لوازم خانگی، پارچه بلوچی و ظرف و ظروف، چابهار را انتخاب می‌کنند همچنین اگر به دنبال خرید کالای استوک هستید بهتر است به چابهار بروید. در حالی که قشم بیشتر برای خرید لباس و لوازم آرایشی و کالاهای لوکس‌تر… مناسب است. خرید در قشم از نظر قیمت کمی گران‌تر به نظر می‌رسد.

 

زیبایی و امکانات شهری قشم و چابهار

اگر می‌خواهید قبل از خرید بلیط هواپیما یا رزرواسیون هتل، این دو مقصد را از لحاظ امکانات شهری مقایسه کنید باید بدانید که قشم نسبت به چابهار امکانات شهری بیشتری دارد و همچنین تمیزتر از چابهار به نظر می‌رسد اما به همین نسبت قیمت کلی سفر به چابهار نیز ارزان‌تر است. اگر می‌خواهید به یک سفر ارزان و کم خرج بروید، چابهار را انتخاب کنید اما اگر به دنبال بازدید از جاهای دیدنی قشم هستید جزیره قشم را انتخاب کنید.

مقایسه هتل ‌های قشم و چابهار

اگر قصد رزرو هتل دارید و می‌خواهید پیش از سفر، از طریق سفرمارکت هتل رزرو کنید بهتر است هتل‌های این دو شهر را بهتر بشناسید. باید بدانید که هم قشم و هم چابهار هتل‌های خوبی برای اقامت دارند اما هتل‌های قشم بیشتر، متنوع‌تر و لوکس‌تر است درحالی که گران‌تر نیز هست.

هتل‌های چابهار تنوع کمتری دارند و اقامت در آنها ارزان‌تر است اما شاید به اندازه قشم لوکس نباشند چابهار یک هتل پنج ستاره دارد و هتل‌های چهارستاره آن نیز نسبت به هتل‌های چهار ستاره قشم کمترهستند اگر قصد رزرو آنلاین هتل در قشم یا چابهار دارید، می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت و با مقایسه قیمت‌ها این کار را به راحتی انجام دهید.

 

مقایسه رستوران ‌های قشم و چابهار

همه می‌دانند که غذاهای جنوبی طعم خاص و به یاد ماندنی دارند. اگر به جنوب سفر کردید حتما غذاهای دریایی فوق‌العاده جنوبی را امتحان کنید. در این قسمت، چابهار پیشتاز است. چابهار تنوع بیشتری در منوی غذاهای دریایی خود دارد و انواع غذاهای محلی بلوچی را ارائه می‌دهد درحالی که غذاهای قشم بیشتر به غذاهای عربی شبیه است. رستوران‌های چابهار بیشتر ساحلی هستند و لذت خوردن غذای خوشمزه در ساحل را برای شما به ارمغان می‌آورند.

برای سفر بین چابهار و قشم کدام را انتخاب کنم؟

مقایسه راه های سفر به قشم و چابهار

سفر به هر دو مقصد از طریق هواپیما امکان پذیر است و شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما از طریق سفرمارکت، به این مناطق سفر هوایی داشته باشید. بهتر است پیش از خرید آنلاین بلیط هواپیما چابهار بدانید که چابهار فرودگاه مستقل ندارد و شما باید در فرودگاه کنارک پیاده شده و یک مسافت ۵۰ کیلومتری را تا چابهار طی کنید.

سخن آخر

در این مقاله ساحل، غذا مراکز خرید و دیگر مسائل مرتبط به این دو مقصد سفری را بررسی کردیم. و با یک نتیجه‌گیری کلی باید بگوییم قبل از سفر باید از خودتان بپرسید قصدم از مسافرت چیست؟ چه هوایی را بیشتر دوست دارم؟ چه تفریحاتی را می‌خواهم تجربه کنم و چقدر می‌خواهم برای این سفر هزینه کنم؟

چابهار و قشم هر دو در فصل پاییز و زمستان آب و هوای معتدلی دارند اما چابهار در همه فصل‌های سال این اعتدال هوا را حفظ می‌کند. چابهار شهر ارزان‌تری برای سفر است. اگر قصد خرید آنلاین تور ارزان دارید بهتر است چابهار را انتخاب کنید.