مقایسه کردن خود با دیگران یکی از عادت های مضر و منفی است که میتواند موضوع خوبی برای انشای بعدی شما باشد.

در این صفحه مقالات مرتبط با موضوع مقایسه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم، سعی کنید با خواندن آنها انشای خود را به خوبی آماده کنید.

چگونه خود را با دیگران مقایسه نکنیم؟

وقتی که خودمان را با دیگری مقایسه می‌کنیم معمولاً فقط نقاط ضعف خودمان را در برابر نقاط قوت دیگران قرار می‌دهیم و این فاجعه بار است.

درست مثل انسانها، سیب و پرتقال هم از یک خانواده هستند اما آنقدر با هم تفاوت دارند که مقایسه کردن آنها با هم هیچ دلیلی ندارد.

همه ما با اینکه با هم متفاوت هستیم اما میل زیادی به مقایسه خود با دیگران داریم. این طبیعت و ذات انسان است و بااینکه یاد گرفتن از دیگران بخش مهمی از تصمیم‌گیریهای انتقادی است، مقایسه اگر برای تقویت یک تصویر بدن منفی یا غیرواقع‌بینانه استفاده شود، میتواند عادتی بسیار ناسالم باشد.

ادامه مقاله: چگونه خود را مقایسه نکنیم؟

راههای مقایسه نکردن خود با دیگران

چمن همسایه همیشه سبزتر است. من هم این تجربه را داشته‌ام، وقت گشتن در شبکه‌های اجتماعی، گفت‌و‌گو با دوستان، دیدن آدم های موفق این طرف و آن طرف.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ همین وقت‌هاست که آن احساس آرام‌آرام به درون ذهن می‌خزد که «من کمم»، به اندازه کافی انگیزه ندارم، لازم است بهتر باشم.

این طور که به نظر می‌رسد ما معمولا روی افرادی متمرکز می‌شویم که به نظر از ما موفق‌تر بوده‌اند، نه روی خودمان یا آنهایی که گرفتاری بیشتری دارند.

ادامه مقاله: راههای مقایسه نکردن خود با دیگران