انشا در مورد ولادت امام حسین برای همه مقاطع

اگر به دنبال موضوع انشا در مورد ولادت امام حسین برای تمامی مقاطع هستید تا برای نوشتن انشای خود ایده بگیرید، این پست را از دست ندهید.

انشا در مورد ولادت امام حسین برای تمامی مقاطع

آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت امام حسین علیه السلام و اهداف ایشان یکی از اموری است که نتایج اخلاقی مثبتی برای آنها دارد. به همین منظور نوشتن انشاء درباره آن حضرت موجب آگاهی و تحقیق توسط دانش آموزان می شود و همه ساله توسط معلمان از دانش آموزان خواسته می شود. ما در این پست از آلامتو چند نمونه انشا در مورد ولادت امام حسین سالار شهیدان برای تمامی مقاطع گردآوری کردیم که می توانید الگو قرار داده و انشاء زیبای خود را تهیه کنید.

همچنین بخوانید: دلنوشته برای تولد امام حسین کوتاه و زیبا

انشا درباره امام حسین کوتاه

امام حسین (ع)، دومین فرزند خانواده‌ای است که رسول اکرم (ص) بعد از نازل شدن آیه تطهیر، به دفعات آن‌ها را با عنوان «اهل بیت نبوت» خطاب قرار داد.

مادر ایشان فاطمه (س)، دختر گرامی حضرت محمد (ص) و یکی از برترین زنان در تاریخ اسلام است. پدر ایشان نیز امام علی (ع)، پسر عموی نبی اکرم (ص) بود که مورد ستایش پیامبر بود و توسط آن حضرت به عنوان جانشین نیز انتخاب شده بود. اولین فرزند علی و فاطمه حسن نام داشت و حسین دومین فرزند ایشان بود.

رسول خدا (ص) توجه و علاقه ویژه‌ای به حسین (ع) داشتند. آنچنان که بسیاری از اصحاب، به این موضوع آگاهی یافتند. اصحاب پیامبر، بسیاری از اوقات رسول خدا (ص) را در حال بازی با حسن (ع) و حسین (ع) می دیدند. پیامبر چنان دو کودک را دوست می داشتند که فرمودند: «حسن و حسین دو گل خوشبوی من از این دنیا هستند.» ایشان از همان ابتدا می دانستند که چه سرنوشتی در انتظار حسین است. پرورش آن حضرت از کودکی در دامان پیامبر و پدر و مادر، شخصیتی بی نظیر به ایشان داد تا الگوی برای آیندگان باشد. با وجود گذاشت سالیان دراز از دوران زندگی و شهادت آن حضرت، هنوز نام ایشان زنده و راهشان پر رهرو است.

بر ما دانش آموزان نیز لازم است که تا آرمان های آن حضرت را شناخته و در راستای پیش برد آنها قدم برداریم، زیرا که کاملترین روش زندگی و صحیح مسیر را در خود دارد.

انشاء برای امام حسین برای کلاس ششم

در 3 شعبان سال 4 هجری قمری، امام حسین علیه السلام به دنیا آمد. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از ولادت او شادمان شد و به خانه دخترش فاطمه رفت تا نوزاد را برای او تبرک کند. جدش پیامبر صلی الله علیه و آله در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گذاشت و او را حسین نامید.

پدرش علی (علیه السلام) در روز هفتم ولادت از جانب او عقیقه کرد و گوشت عقیقه خود را بین فقرا و نیازمندان تقسیم کرد. مولای ما محمد (صلی الله علیه و آله) نوه اش حسین (علیه السلام) را دوست می داشت و پس از وحی، چشمانش پر از اشک غم و اندوه شد که به او خبر داد که سرنوشت حسین (علیه السلام) در آینده چه خواهد شد.

امام حسین (ع) شش سال را در آغوش جدش پیامبر اکرم (ص) گذراند و در این مدت بسیاری از اخلاق و ادب بزرگ جدش را آموخت. هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله رحلت کرد، 30 سال از عمر شریف خود را در عهد پدرش علی بن ابیطالب علیه السلام سپری کرده بود.

زمانی که مولای ما علی (علیه السلام) خلافت را به عهده گرفت، حسین (علیه السلام) سربازی فداکار بود که برای برافراشتن پرچم حق می جنگید. او در جنگ های الجمل، صفین و النهروان شرکت کرد. پس به شهادت رسیدن امام علی (ع) و پس از آن شهادت امام حسن (ع)، وقایع مختلفی در خلافت مسلمانان روی داد و مبارزه ای بین یزید، جانشین معاویه با امام حسین علیه السلام درگرفت.

مولای ما حسین می دانست که همراه با یاران و اهل بیتش در بیابان کشته می شود، اما می خواست مسلمانان را از خواب بیدار کند تا حقایق معاویه و فرزندش یزید را بدانند و هر کاری را انجام می دادند.

حالا که هزاران سال از آن ایام می گذرد نیز ما باید راه امام خود را دنبال کنیم و در مقابل معاویه های زمان مبارزه کنیم تا بتوانیم اسلام و زنده نگه داشته و آرمان های آن را دنبال کنیم.

همچنین بخوانید: متن ادبی تبریک میلاد امام حسین

انشا درباره امام حسین کوتاه

انشا در مورد امام حسین کلاس چهارم

مقدمه: سلامی می کنم بر حسین که رشادت و مظلومیت او است که اسلام را در سراسر جهان زنده نگه داشته است. درود بر حسین (ع) پسر فاطمه (س) که داستان رشادت او چیزی نیست که از حافظه روزگار پاک شود. او بود که برای مقابله با ظلم و کفر به مبارزه برخاست تا آموزگاری باشد برای قرن ها بعد که درس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را می‌آموزد.

روز میلاد امام حسین روزی عجیب است. دراین روز آسمان و زمین، آغاز این تجلی را به یکدیگر تبریک گفتند و جمله «حسین منّی و انا من حسین»، بر لبان رسول خدا نقش بست. جبرئیل پیش از آن این مژده را به پیامبر داده بود. در روز ولادت امام حسین بال‌های سبز جبرئیل، سایبان آسمان خانه ولایت شد و فرشتگانِ سفیدپوش، به سمت زمین پر گشوده‌اند.

امام حسین علیه‌السلام در عصری چشم به جهان گشود که نیزه‌های ظالم، گلوی انسانیت را هدف گرفته بود و قصد داشتند پرچم علوی را بر خاک ببینند، نه چشم دیدن عدالت علی (ع) را داشتند و نه نجابت امام حسن (ع) را تحمل می کردند. اینجا بود که تنها، قانون شمشیر می‌توانست به مقابله با ظلم و فساد برخیزد. شاید خداوند او را مامور کرده بود تا این هدف را پیش گیرد و واقعه کربلا فرصتی بود تا آن نبرد نا برابر شکل گیرد که نتیجه اش اگر چه در ظاهر پیروی ظلم بود، اما چیزی که از آن باقی ماند زنده ماندن اسلام پس از هزاران سال است.

در واقع می توانیم بگوییم زندگینامه ایشان شرح حماسه‌ای است جاویدان که نهال اسلام را بارور ساخت و درس آزادگی و سر خم نکردن در برابر ستمگران را به بشریت آموخت.

همچنین بخوانید: بهترین عکس استوری برای ولادت امام حسین

انشاء با موضوع امام حسین برای متوسطه

انشاء با موضوع امام حسین برای متوسطه

امام حسین علیه السلام دومین فرزند امام علی و حضرت فاطمه بودند. ایشان که در خانه پیامبر بزرگ شد، به خاطر فطرت عادلانه، مهرورزی و اخلاق بسیار مورد توجه بود. امام حسین (ع) از دوران جوانی تا بزرگسالی با خضوع زندگی می کرد و به یاد جدّ عزیزش حضرت محمد (ص) بود.

امام حسین (ع) پس از شهادت پدرش، امام علی (ع) و برادرش امام حسن (علیه السلام) از بیعت با ظالم زمان خود سرباز زد. امام حسین (ع) در سفر به مکه، برای پرهیز از درگیری با دیگران برنامه ریزی کرد و خطبه ای قوی برای مردم ایراد کرد که در آن می فرماید: «وظایف خود را به عنوان پیشوای خود سبک انگاشته اید. حقوق مستضعفان و فرومایه را نادیده گرفته‌اید، اما آنچه را که حقوق شخصی خود می‌دانید، با جدیت دنبال کرده‌اید.

ایشان در راه اسلام راستین، اسلامی که برای حاکمان و سلسله ها اولویت ندارد، ثابت قدم بود. دعوت او به عدالت و وحدت امت در همه اقدامات، چه در میدان جنگ و چه خارج از آن، محور بود.

اقدامات حسین (ع) در میدان های کربلا چیزی از روحیه کامل اسلامی و در بهترین شخصیت او کم نداشت. کاروان امام حسین (ع) در سفر به کوفه توسط لشکریان به نفع ظالم وقت رهگیری شد. امام علیه السلام به جای جنگ، تلخی و احساسات خیانت، به اسب ها و سربازان مخالف آب نثار کرد. این یکی از مصادیق واقعی مردی است که امام حسین (ع) بود. متأسفانه با قطع آب توسط لشکریان و رها کردن حسین علیه السلام و اهل بیت و یارانش که روزها از تشنگی فریاد می زدند، محبت های فداکارانه او بازگردانده شد. اما این واقعه ای را رقم زد که هرگز از حافظه تاریخ پاک نمی شود و داستان این دلاوری تا انسان بر زمین زندگی می کند، سینه به سینه منتقل خواهد شد.

همچنین بخوانید: نقاشی تولد امام حسین کودکانه

سخن آخر

امیدواریم این پست از آلامتو با موضوع انشا در مورد ولادت امام حسین سالار شهیدان برای تمامی مقاطع مورد پسند شما همراهان قرار گرفته باشد و دانش آموزان گرامی بتوانند از آن برای نوشتن انشاء خود بهره مند گردند.