انشا در مورد روز معلم

انشا در مورد روز معلم

انشا با موضوع روز معل یکی از موضوعاتی است که بایستی دانش آموزان هر سال در مورد آن انشا نوشته و در کلاس بخوانند. امروز در آلامتو انشا در مورد معلم و روز معلم زیبا، کوتاه و ادبی با مقدمه و نتیجه را قرار داده ایم تا دانش آموزان عزیز با مطالعه این مطلب ایده گرفته و انشای منحصر به فرد خود را به نگارش درآورند. با ما همراه باشید.

انشا در مورد روز معلم با مقدمه، بدنه و نتیجه

مقدمه: معلمی شغل انبیاست؛ با آنکه همه مشاغل در جامعه مفید بوده و هر کدام به نوبه خود گره ای را باز می کنند. اما معلمی شغل پیامبر است و از مقام و منزلت بالای برخوردار است. معلم ها مانند پدر و مادر برای دانش آموزان دلسوزی کرده و برای تعلیم و تربیت آنها تلاش بسیاری می کنند.

بدنه: وقتی وارد مدرسه شدیم با دیدن افراد ناشناس و غریبه ترسیدیم و دوست نداشتیم از خانواده جدا شویم. اما بعد از گذشت چند روز و آشنا شدن با شخصیت معلم و همچنین آشنایی با همکلاسی ها دیگر ترسی از مدرسه نداشتیم و معلم را جزئی از خانواده می دانستیم. در پایان سال نیز برای جدا شدن از معلم ناراحت بودیم و برای اینکه چند ماه معلممان را نمی دیدیم غصه می خوردیم. این شخصیت والای معلم است که در دل ما جایگاه ویژه ای باز کرده و اینگونه در دل ما نشسته است. زیرا ما در طی سال تحصیلی دیدیم که معلم چگونه با دل و جان برای آموزش و یادگیری ما زحمت کشید. علاوه بر یادگیری درس ها چگونه به ما درس گذشت و ایثار داد و دوستی و مهر و محبت را به ما آموخت.

نتیجه: من همیشه قدردان معلم عزیزم هستم زیرا تا پای جان برای من و همکلاسی هایم زحمت کشیده است و در این سال تحصیلی چیزهای زیادی به ما آموخته است. همچنین با رفتار و عمل خود راه درست زندگی کردن و ادب را به ما آموزش داده است. به نظر من روز معلم تنها یک روز یا یک هفته نیست بلکه تمام روزهای سال روز معلم هستند و ما باید برای معلم های خود احترام زیادی قائل باشیم.

انشا در مورد معلم و روز معلم کوتاه برای ابتدایی

می خواهم در مورد روز معلم انشا بنویسم اما نمی دانم چیزی بگویم جز اینکه معلم عزیزم خیلی دوستت دارم. چون در این چند ماه که در کلاس شما بودم خیلی چیزها از شما یاد گرفتم و برای همین همیشه قدردان شما هستم و از شما تشکر می کنم.

حضرت محمد (ص) فرموده اند: “هر کس به من چیزی بیاموزد برای همیشه بنده او خواهم بود” پس من هم از شما به جز درس خیلی چیزها یاد گرفتم. یاد گرفتم که با دوستانم چطور رفتار کنم. آداب نشستن در کلاس را یاد گرفتم. حتی احترام به پدر و مادر را شما به من آموختید.

پس من هیچوقت این محبت شما را فراموش نمی کنم و برای همیشه در یاد من هستید. می گویند دعای بچه ها زود مستجاب می شود من هم به خاطر تشکر و قدردانی از شما دعا می کنم که همیشه سلامت باشید تا بتوانید دانش آموزان بیشتری را درس دهید تا آنها هم مثل ما چیزهای خوبی از شما یاد بگیرند.

همچنین بخوانید: انشا در مورد امام علی

4 انشا در مورد معلم و روز معلم زیبا، کوتاه و ادبی با مقدمه و نتیجه

انشا روز معلم ادبی برای تمامی مقاطع با مقدمه، بدنه و نتیجه

مقدمه: معلمی شغل انبیاست و اولین معلم پیامبر (ص) بوده است که برای نجات و هدایت انسان ها برگزیده شد. از آنجاییکه انسان همواره در حال رشد بوده و به آموزش مسائل مختلف نیازمند است بنابراین در طول زندگی خود به معلمینی نیاز دارد که در هر لحظه از زندگی آنها را الگوی خود قرار داده و برای بهبود اعمال و رفتار خود از آنها کمک بگیرد.

بدنه: اگر به واژه “معلم” دقت کنیم از سه حرف اصلی ع ل م تشکیل شده است که همان علم می باشد دلیل نامگذاری این کلمه زیبا برای معلم این است که به ما علم می آموزد. معلمی عشق است که اگر کسی معلمی را تنها به چشم یک شغل ببیند نمی تواند در این راه شریف موفق بوده و مانند پیامبران عمل نماید اما اگر کسی معلمی را با عشق و با هدف هدایت انسانها انتخاب کرده باشد قطعا در کار خود موفقیت بیشتری داشته و قدم موثری برای بهبود بشریت برداشته است. زیرا با روشن کردن چراغ علم در وجود حتی یک نفر؛ یک چراغ بیشتر در بشریت روشن شده و با آموزش بیشتر هر روز تعداد چراغ های روشن شده با علم بیشتر خواهد شد و شاهد آینده ای بهتری برای جامعه بشری خواهیم بود.

نتیجه: معلمانی که با عشق این شغل را انتخاب نموده اند عاشق تدریس و دانش آموزان خود هستند و کسی که با عشق به دانش آموزان خود آموزش دهد قطعا دانش آموزانی عاشق و عالم به جامعه تحویل خواهد داد. خداوند با کسانی است که قدمی موثر برای بهبود جامعه بشری برمی دارند قطعا دست خداوند با معلمان است.

همچنین بخوانید: انشا در مورد هدف زندگی

انشا ادبی در مورد معلم و روز معلم با مقدمه، بدنه و نتیجه

مقدمه: معلم عزیزم سپاس و هزاران سپاس بر تو که وجود خشک و خالی از دانشم را بذر محبت کاشتی و با باران دانشت آبیاری نمودی و مرا در راه شناخت بهتر خود و پروردگارم به بهترین نحو ممکن یاری نمودی. ای معلم عزیزم که همواره با چراغی در دست پیشاپیش ما حرکت نموده و مسیر ما را برای رسیدن به درجات عالی موفقیت روشن و هموار نمودی تو را به بلندای مقام والایت سپاس می گویم.

بدنه: معلم مقامی فراتر از انسان داشته و می توان گفت فرشته ایست بر اریکه زمین تا راه پیامبران را ادامه داده و مانند شمعی در راه هدایت انسانها بسوزد. معلم برای خارج نمودن انسانها از جهل و نادانی هواره در تلاش است و از هیچ کمکی دریغ نمی نماید؛ همین است که نام معلم در تاریخ جاودانه است و با آمدن نام معلم انسانی شریف با درجاتی رفیع و مقامی والا به ذهن خطور می کند. معلم کوه صبر و بردباری و دریایی از عشق است که عاشقانه بر زمین بایر دانش آموزان بذر عشق و نهال علم کاشته و برای ورود آنها به جامعه و رسدن به مدارج بالای علمی و معنوی از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

نتیجه: همه ما در مراحل مختلف زندگی خود معلمانی داشته ایم و از دریای بی کران علم آنها دانشی برای خود برداشته و بر آگاهی خود افزوده ایم. انسان رو به رشد مانند گلی که نیاز به رسیدگی و آبیاری دارد نیاز به معلمی دارد که در راه صحیح خود رشد نموده و به بیراهه کشانده نشود. همانطور که اگر باغبان گلی را رها نموده و به آن رسیدگی ننماید خشک و پژمرده می شود. انسان نیز بدون معلم به رشد و تعالی صحیح خود نخواهد رسید.

همچنین بخوانید: انشا زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد

4 انشا در مورد معلم و روز معلم زیبا، کوتاه و ادبی با مقدمه و نتیجه

انشا در مورد روز معلم برای خواندن در کلاس با مقدمه، بدنه و نتیجه

مقدمه: دوست دارم انشای خود را با جملاتی از شهید رجایی آغاز نمایم که می فرمایند: معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، آن را رها کن و اگر معلمی عشق توست مبارکت باد. اگر مقداری مکث کرده و خوب به عمق جملات بیندیشید در می یابید که شهید رجایی معلمی را نه به عنوان یک منبع درآمد بلکه به مانند عشقی می داند که فرد عاشق را مجذوب خود نموده است.

بدنه: عاشق همواره به دنبال معشوق و معلم به دنبال آموختن علم دانش خود و برداشتن قدمی مفید و موثر برای روشن نگاه داشتن چراغ بشریت است. همانطور که پیامبران برای روشن نمودن چراغ راه بشریت تلاش بسیاری نمودند معلمان نیز با ادامه دادن راه آنها در روشن نگاه داشتن این چراغ بسیار مفید و موثر واقع شده اند. پیامبران همواره می کوشیدند تا بشر در مدار کرامات و ارزشهای انسانی در حرکت بوده و هیچ بیگانه ای بر خارج نمودن انسان از مسیر شناخت پروردگار و مکتب اسلام پیروز نباشد. معلمین نیز در این راه پای بر جای پای معلمین اصلی یعنی پیامبران نهاده و انسان را در مسیر مکتب دین اسلام برای رسیدن به قله های رفیع ارزشها یاری نموده اند.

نتیجه گیری: نام معلم در تمامی دوران بر صفحه تاریخ بشریت درخشیده و خواهد درخشید زیرا معلم تداعی کننده نام پیامبران در سنگر تعلیم و تربیت بوده است. پس به نام نامی معلم بر ما وارثان چراغ دانش واجب است که پرچم دانش را برافراشته و جملگی دست در دست هم بر تاریکی و ظلمت بتازیم.