رفع سریع گرمازدگی در خانه

فصل تابستان از راه رسیده است و آگاهی از روش های درمان و رفع سریع گرمازدگی در خانه می تواند نجات بخش باشد. پس این مطلب از آلامتو را از دست ندهید.

برای گرمازدگی چی بخوریم؟

گرمازدگی وضعیتی است که زمانی ایجاد می شود که بدن شما برای مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار گرفته باشد. وقتی دمای شما از یک نقطه خاص بالاتر می رود، بدن شما به صورت گرمازدگی به آن واکنش نشان می دهد! اگر گرمازدگی درمان نشود، می تواند آسیب قابل توجهی به اندام های حیاتی شما وارد کند. هیچ کس چنین چیزی را برای فرزندان خود نمی خواهد، به همین دلیل است که کاملاً مهم است که آنها را در طول تابستان با درمان های خانگی موثر، هیدراته نگه دارند. ما در ادامه این مطلب به شما می گوییم برای درمان گرمازدگی چی بخوریم و برای رفع سریع گرمازدگی در خانه باید چه کرد.

همچنین بخوانید: برای آبله مرغان چی بخوریم؟

برای درمان گرمازدگی چی بخوریم؟

1. آب نعناع و گشنیز

این یک راه حل بسیار موثر برای کاهش گرمای بدن شما است. کمی شکر به عرق نعناع و گشنیز اضافه کنید و می توانید احساس کنید که گیاهان در داخل بدن شما کار می کنند و به خنک ماندن آن کمک می کنند! این شربت مانند یک معجزه‌گر عمل کرده و به سرعت دمای بدن را کاهش می دهد.

2. آب آلوئه ورا

آلوئه ورا مانند یک گیاه معجزه آسا است که خواص درمانی خود را به بشریت برکت داده است! آلوئه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به بدن کمک می‌کند تا با تغییرات محیطی و آب و هوا سازگار شود. همچنین مکانیسم های دفاعی بدن را تحریک می کند و به خنک ماندن آن در گرمای سوزان تابستان کمک می کند.

3. دوغ برای درمان گرمازدگی

دوغ یکی از ساده ترین چیزهایی است که برای درمان گرمازدگی می توانیم بخوریم. در واقع دوغ منبع بسیار خوبی از پروبیوتیک ها است و به بازیابی مواد معدنی و ویتامین های ضروری در بدن شما پس از گرمازدگی کمک می کند.

همچنین بخوانید: مسموم شدم چی بخورم؟ درمان سریع مسمومیت غذایی در خانه

برای گرمازدگی چی بخوریم

4. نوشیدنی تمر هندی

این درمان کاملاً خوشمزه است و در هنگام گرمازدگی سرشار از خواص درمانی است! مقداری تمر هندی را در آب ولرم خیس کنید. آن را صاف کرده و مقداری شکر به آن اضافه کنید. آب تمر هندی خاصیت ملین ملایمی نیز دارد، بنابراین در صورت ابتلا به عفونت معده، می توانید این درمان را امتحان کنید.

5. هندوانه مفید برای درمان گرمازدگی

هندوانه آبدار و شیرین کاملاً بدون چربی، مملو از برخی از مهم ترین آنتی اکسیدان های موجود در طبیعت است. ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین های B لازم برای تولید انرژی، منیزیم و پتاسیم و سایر مواد مغذی را فراهم می کند.

از آنجایی که نسبت به بسیاری از میوه‌های دیگر دارای محتوای آب بالاتر و کالری کمتری است (یک فنجان کامل هندوانه حاوی تنها 48 کالری است)، مواد مغذی بیشتری در هر کالری ارائه می‌کند – یک مزیت فوق‌العاده!

6. سرکه سیب

سرکه سیب (ACV) یکی دیگر از داروهای خانگی مفید برای مقابله با گرمازدگی است. می توانید چند قطره سرکه سیب را در یک لیوان آب میوه مخلوط اضافه کنید. همچنین می توانید آن را در آب سرد ساده به همراه چند قطره عسل اضافه کنید. این می تواند به غنی سازی مواد معدنی و الکترولیت هایی که بدن شما در اثر گرمازدگی از دست داده است کمک کند. احتمال کمبود مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به دلیل تعریق زیاد است. این مواد معدنی را می توان با شربت تهیه شده با سرکه سیب احیا کرد.

7. آلو برای گرمازدگی

مقداری آلو را در آب خیس کنید تا نرم شوند. آنها را در آب له کرده و صاف کنید و سپس میل کنید. این نوشیدنی را می توان به عنوان یک درمان برای گرمازدگی مصرف کرد. آلو منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها است و برای آبرسانی مفید است.

همچنین بخوانید: چی بخورم شیرم زیاد و مقوی شه؟ سریعترین راه برای افزایش شیر مادر

برای درمان گرمازدگی چی بخوریم

8. آب نارگیل برای گرمازدگی

آب نارگیل یک نوشیدنی معجزه آسای تابستانی است که الکترولیت های از دست رفته بدن را متعادل می کند. حتماً در تابستان به کودکان خود آب نارگیل را در کنار وعده های غذایی آنها سرو کنید.

9. ادویه های خنک کننده برای درمان گرمازدگی

زنجبیل تازه، مرزنجوش، گشنیز، بادرنجبویه، نعناع فلفلی و دانه فلفل سفید را در حال خنک شدن انتخاب کنید. از دارچین و زنجبیل خشک خودداری کنید زیرا گرم می شوند.

رفع سریع گرمازدگی در خانه

1. غوطه ور شدن در آب یا دوش آب سرد

برای رفع سریع گرمازدگی دوش بگیرید. ثابت شده است که حمام آب سرد یا یخ موثرترین راه برای کاهش سریع دمای مرکزی بدن شما است. هر چه سریعتر غوطه ور شدن در آب سرد را دریافت کنید، خطر مرگ و آسیب اندام کمتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید: برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم تا علائم آن کمتر شود؟

رفع سریع گرمازدگی

2. رفع گرمازدگی با کمپرس یخ

بهتر است بدن را با کمپرس یخ خنک کنید. روش دیگر این است که شما را در یک پتوی خنک کننده مخصوص بپیچند و روی کشاله ران، گردن، پشت و زیر بغل خود کمپرس یخ بمالند تا دمای بدن شما کاهش یابد.

3. رفع گرمازدگی با ملحفه خیس

با ملحفه‌های مرطوب و پنکه خنک شوید. اگر کسی در اطراف شما دچار گرمازدگی شده است، با پوشاندن او با ملحفه های مرطوب یا اسپری کردن با آب خنک، فرد را خنک کنید. با کمک یک پنکه هوا را به سمت فرد گرمازده هدایت کنید.

4. آب بنوشید

آب کافی به بدن برسانید. اگر دچار گرمازدگی شده اید، مقدار زیاد مایعات بنوشید. همچنین، به دلیل از دست دادن نمک از طریق تعریق، می توانید نمک و آب را با برخی نوشیدنی های ورزشی پر کنید. برای آبرسانی مجدد از نوشیدنی های شیرین یا الکلی استفاده نکنید. این نوشیدنی ها ممکن است با توانایی بدن در کنترل دمای بدن شما تداخل داشته باشند. همچنین نوشیدنی های بسیار سرد می توانند باعث گرفتگی معده شوند.

5. آب پیاز

استفاده از آب پیاز یک درمان سنتی با سابقه طولانی برای رفع سریع گرمازدگی در خانه است! مقداری آب پیاز را روی سینه فرد بمالید و در صورت گرمازدگی شدید پشت گوش او بمالید. بلافاصله دمای بدن را پایین می آورد و بیشتر علائم ناشی از گرمازدگی را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید: برای قطع پریودی چی بخوریم؟ روش قطع فوری پریود خانگی

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از الامتو برای رفع سریع گرمازدگی در خانه برای شما همراهان سایت مفید بوده باشد و خوراکی های مفید برای درمان گرمازدگی را به خاطر سپرده باشید. توجه کنید که در گرمازدگی های شدید فرد باید توسط پزشک معاینه شود و در مواردی رسیدگی اورژانسی برای ادامه حیات بیمار ضروری است.


نظر خود را بیان کنید