برای سردی بدن چی بخوریم

اگر دائما احساس سرما می کنید و می خواهید بدانید برای سردی بدن چی بخوریم، این مطلب از آلامتو را تا انتها دنبال کنید.

برای سردی بدن چی بخوریم؟

احساس سرما به طور دائم می تواند نشانه برخی از بیماری ها یا یک بیماری مزمن باشد که نیاز به درمان دارد. در این صورت مراجعه به یک پزشک برای کمک به شما در شناسایی دلیل سرد بودن همیشه بدن لازم است تا درمان مناسب را دریافت کنید. در این مقاله شرح می دهیم که برای سردی بدن چی بخوریم و درمان فوری سردی شدید بدن چیست.

همچنین بخوانید: برای آبله مرغان چی بخوریم؟ چه چیزی برای آبله مرغان ضرر دارد؟

علل سردی بدن چیست؟

احساس سرما در آب و هوای سردتر طبیعی است. شاید دست ها و پاهای شما به خصوص تمایل به احساس سرما داشته باشند. اما اگر متوجه شدید که مدام احساس سرما می‌کنید، حتی زمانی که در دمای سردتر نیستید، ممکن است یک دلیل زمینه‌ای وجود داشته باشد.

در اینجا 9 دلیل احتمالی وجود دارد که چرا همیشه احساس سرما می کنید.

  1. وزن کم بدن
  2. کم کاری تیروئید
  3. کم خونی فقر آهن
  4. گردش خون ضعیف
  5. کم آبی بدن
  6. کمبود ویتامین B12
  7. دیابت
  8. کم خوابی
  9. مسدود کننده های بتا

برای سردی بدن چی بخوریم؟

آنچه می خورید و می نوشید می تواند به شما در گرم کردن بدن در هنگام سرما موثر باشد. انتخاب غذاهای با دمای بالا یا آنهایی که گرما ایجاد می کنند، مانند فلفل، می تواند به افزایش دمای بدن شما کمک کند. طبق نظر متخصصین تغذیه: وقتی سردتان است، بهترین گزینه برای گرم کردن بدنتان این است که به دنبال غذاهایی باشید که نه تنها از نظر بدنی گرم هستند، بلکه دارای ادویه‌های گرم‌کننده مانند دارچین، زنجبیل، زردچوبه و هل هستند.

همچنین بخوانید: برای آرامش اعصاب چه داروی گیاهی و دمنوشی بخوریم؟

دفعه بعد که احساس سرما کردید به سراغ این غذاها بروید:

1. بلغور جو دوسر برای سردی بدن

بلغور جو دوسر یک غلات کامل غنی از فیبر است که می توان آن را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد، اگرچه بهتر است زمانی که به دنبال غذایی برای گرم کردن خود هستید، جو دوسر را گرم تهیه کنید. یک متخصص تغذیه گیاهی و صاحب مرکز تغذیه گیاهی می‌گوید: «یک صبحانه گرم در صبح راهی خوب برای گرم کردن و بیدار شدن از خواب است» . من یک کاسه بلغور جو را با میوه های تازه یا فرنی کینوآ با آجیل و میوه های خشک توصیه می کنم.

2. ابگوشت برای سردی بدن

نوشیدن آبگوشت گرم یک راه عالی برای کمک به گرم کردن شما در زمانی است که احساس سرما می کنید. اگر از یک لیوان جرعه جرعه بنوشید، گرمای فیزیکی آبگوشت دستان شما را گرم می کند و اگر بخواهید ادویه های بیشتری به آبگوشت خود اضافه کنید، احتمالاً گرمای بیشتری را از طعم های تند دریافت خواهید کرد.

3. فلفل تند برای سردی بدن

اگر از گرم ماندن با غذاهای تند لذت می برید، فلفل تند انتخاب خوبی است. یک مختصص تغذیه می‌گوید: «اگر می‌توانید گرما را تحمل کنید، فلفل‌های تند را توصیه می‌کنم، چه فلفل دلمه‌ای، چه فلفلی تند، زیرا این عوامل ادویه می‌توانند به تولید گرمای بدن کمک کنند.» این مواد آنقدر همه کاره هستند که می توانید از آنها در غذاهای مختلف در غذاهای مختلف استفاده کنید، بنابراین همیشه گرم خواهید بود و هرگز خسته نمی شوید.

4. سوپ یا کاری برای سردی بدن

سوپ‌ها و کاری‌های گرم شبیه آبگوشت هستند، زیرا می‌توانند هم گرمای فیزیکی و هم گرمای ناشی از گرم کردن ادویه‌ها را ارائه دهند. یک متخصص طب سنتی می‌گوید: «غذاهایی که من اغلب برای گرم کردن غذا به آن روی می‌آورم، قطعاً سوپ‌ها و کاری هستند، زیرا شما ادویه‌ها را به‌جای خیساندن کامل مصرف می‌کنید و همزمان یک غذای فوق‌العاده گرم کننده را روی میز می‌خورید». اگر ترجیح می دهید از غذاهای تند پرهیز کنید، از سوپ های کم ادویه مانند سوپ سیب زمینی، سوپ رشته مرغ خامه ای یا سوپ ارزو مرغ لیمویی با کلم پیچ استفاده کنید.

5. قهوه یا چای

نوشیدنی های گرم یک راه عالی برای کمک به گرم کردن شما در زمانی است که احساس سرما می کنید. بیشتر اوقات، یک نوشیدنی گرم مانند قهوه یا چای در یک لیوان سرو می شود که به شما امکان می دهد با گرمای فیزیکی نوشیدنی در تماس باشید. این نه تنها دستان شما را گرم می کند، بلکه نوشیدن قهوه و چای نیز می تواند گرمای بیشتری به شما بدهد.

همچنین بخوانید: برای سقط جنین در خانه چی بخورم؟ روش های طبیعی سقط جنین سریع خانگی

درمان فوری سردی شدید بدن

درمان فوری سردی شدید بدن

برخی از خوراکی ها دارای طبع گرم هستند و در درمان فوری سردی شدید بدن توصیه می شوند.

  •  از جمله می توان به دمنوش زنجبیل، زعفران، دارچین، نعناع، آویشن، گل گاو زبان، سنبل الطیب، مرزنجوش و همچنین نبات داغ برای رفع فوری سری اشاره کرد.
  • از میان میوه ها نیز خوردن موز، خرما، خربزه، نارگیل، انجیر، انگور و … برای گرم کردن مزاج و در نتیجه بدن توصیه می شود.
  • به علاوه برای افرادی که به خصوص در زمستان دائما احساس سرما در بدن دارند، توصیه به قورت دادن یک حبه سیر کوچک در کنار صبحانه شده است.

همچنین تغییراتی وجود دارد که می توانید برای حفظ گرما بیشتر خود ایجاد کنید:

  • اگر سیگار می کشید، ترک سیگار می تواند جریان خون شما را در رگ های خونی  بهبود بخشد و شما را گرم تر نگه دارد.
  • همچنین می توانید چندین لایه بپوشید تا به مدیریت دمای خود از بیرون کمک کند
  • تنظیم گرمایش همچنین می تواند کمک کند و همچنین در صورت نیاز تغییر محیط می تواند کمک کند.

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو گفتیم که برای سردی بدن چی بخوریم و درمان فوری سردی شدید بدن چطور ممکن است. اما اگر مرتباً شما احساس سرما می‌کنید، بهتر است علائم خود را با پزشک در میان بگذارید تا از تشخیص درست اطمینان حاصل کنید. وقتی به سراغ غذاها یا نوشیدنی‌ها می‌روید تا به شما کمک کند گرم بمانید، مطمئن شوید که مواد مغذی را انتخاب کنید که بدون توجه به فصل، غذا و گرما را ارائه می‌کنند.


نظر خود را بیان کنید