جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

اصفهان با داشتن بیش از صد اثر تاریخی، طبیعی و هنری مکانی جذاب را برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ باستانی ایران فراهم می‌کند. اگر شما ساکن تهران هستید و قصد سفر به اصفهان را دارید؛ به‌آسانی می‌توانید از طریق بلیط اتوبوس تهران اصفهان به این شهر دیدنی سفر کنید. درصورتی‌که سفر شما به اتمام رسید می‌توانید از طریق بلیط اتوبوس اصفهان به تهران با خیال راحت به سفر خود خاتمه دهید. طبیعت زیبای اصفهان بهترین فرصت را برای عکاسی فراهم کرده است. مکان‌های بی‌شماری در اصفهان برای گشت‌وگذار و عکاسی وجود دارد که ما آن‌ها را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

سی و سه پل

سی و سه پل یا زاینده‌رود یکی از جذاب‌ترین مکان‌های ممکن برای گشت‌وگذار و عکاسی است. انعکاس زیبا پل روی آب‌های زاینده‌رود مخصوصاً در هنگام شب، جلوه زیبایی دارد. هرچند متأسفانه در این روزها با اینکه آب چندانی در زاینده‌رود وجود ندارد؛ اما هنوز هم زیبای خود را حفظ کرده است. به عقیده جهانگردانی که به اصفهان سفر کردند؛ سی و سه پل یکی از باشکوه‌ترین و بی‌نظیرترین پل‌های دنیا بوده است. در دو طرف سی و سه پل طاق‌های زیبایی مشاهده می‌شود که ازیک‌طرف به رود و از طرف دیگر به روی پل اشراف دارند.

همچنین جالب است بدانید که در دوران صفویه، سی و سه پل محل اصلی برگزاری جشن باشکوه هفت‌روزه نوروز بوده است. این پل هم‌اکنون یکی از برجسته‌ترین نمادهای شهر اصفهان است. در مجموع تمام این زیبایی‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا افراد زیادی جذب این مکان شوند. اگر شما قصد دارید عکس‌های زیبایی بگیرید؛ سی و سه پل یکی از بهترین گزینه‌ها است.

میدان نقش‌جهان

از دیگر مکان‌های مناسب عکاسی در اصفهان، میدان نقش‌جهان یا شکوه نصف جهان است. نقش‌جهان به دلیل شکوهی که در سراسر آن وجود دارد علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است. بهترین لوکیشن برای عکس‌های تاریخی، هنری، دست جمعی، تک‌نفره و … است. هر طرف نقش‌جهان آثار فراوانی مشاهده می‌شود. مسجد امام، شیخ لطف‌الله، عالی قاپی و مکان‌های باشکوه دیگری در هر طرف این میدان قرار دارد.

دورتادور میدان سر در قیصریه، رستوران‌های زیبا، بازارهای سرپوشیده و… وجود دارد. یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن، درشکه سواری دور میدان است. اغلب کسانی که به اصفهان سفر کردند؛ حتماً حداقل یک عکس سوار بر درشکه دارند. افراد مختلفی مخصوصاً کودکان طرف‌دار درشکه سواری هستند. همچنین شما می‌توانید در این موقعیت عکس‌های جالبی را ثبت کنید. میدان نقش‌جهان آن‌چنان زیبا و باشکوه است که دلتان می‌خواهد از هر گوشه آن برای گرفتن عکس و فیلم استفاده کنید و از زیبایی آن غافل نشوید. در سفر به اصفهان می‌توانید مدت‌زمان زیادی را در میدان نقش‌جهان سپری کنید و از تماشای طبیعت و بناهای تاریخی آن لذت ببرید. میدان نقش‌جهان یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی است.

منارجنبان

منارجنبان با کاشی‌‌های ستاره‌ای لاجوردی یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای عکاسی در اصفهان است. این مکان جلوه‌ای تاریخی و هنری دارد. نکته جالب این است که با تکان دادن یک مناره تمامی این ساختمان می‌لرزد و مناره‌های دیگر به حرکت در می‌آیند. اما اخیراً تکان دادن منارجنبان را ممنوع کرده‌اند. اطراف این عمارت اثر تاریخی دیگری بنام آتشگاه قرار دارد.

پارک جنگلی ناژوان

از مناطق سرسبز و خوش‌آب‌وهوا در اطراف زاینده‌رود، جنگل ناژوان است. در این مکان درختان سرسبز و بلند قرار دارد که شما می‌توانید بهترین عکس‌ها را در این مکان ثبت کنید. این گردشگاه در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد. در این جنگل زمین‌های ورزشی، استخر، اسب‌سواری، درشکه، ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری و قایق‌رانی وجود دارد. اگر عاشق ثبت عکس در طبیعت هستید حتماً به این مکان جذاب و خوش‌آب‌وهوا سر بزنید.

محله جلفا

این محل متعلق به ارمنی‌ها است. محله جلفا به بافت زیبای آن شهرت دارد و پنج کوچه بزرگ دارد. در این محله زیبا چند حمام و بازارهای خوب و دو کاروان‌سرا و یک میدان و 11 کلیسا قرار دارد. همه این مکان‌ها که نام بردیم بهترین انتخاب برای عکاسی در اصفهان است. اگر شما عاشق بناهای تاریخی هستید ما به شما محله جلفا را پیشنهاد می‌کنیم.

کاخ چهل‌ستون

یکی دیگر از مکان‌های زیبایی که شما می‌توانید برای عکاسی انتخاب کنید کاخ چهل‌ستون است. این کاخ در زمان شاه‌عباس اول بنا شد. این بنا برای به‌رخ‌کشیدن قدرت و جلال حکومت وقت ساخته شد. زیبایی کاخ چهل‌ستون آن‌چنان زبانزد است که از آن به‌عنوان بهشتی در قلب اصفهان یاد می‌شود. همان‌طور که می‌دانید باغ‌ها برای عکاسی از محبوبیت خاصی برخوردارند. باغی که کاخ چهل‌ستون را در‌بر‌گرفته از این قاعده جدا نیست.

همچنین چهل‌ستون نقاشی، آینه‌کاری و کاشی‌کاری بی‌نظیری دارد. این کاخ 20 ستون بلند دارد. ستون‌ها با خودنمایی در آب حوض مقابل، تعدادشان دوبرابر می‌شود. البته درباره علت این نام‌گذاری چیزهای دیگری بیان شده است و آن نقش عدد 40 در شکوه ادبیات پارسی است. تصور کنید عکس گرفتن در کنار این کاخ و حوض زیبا چقدر جذاب است.

آثار چهل‌ستون

  • اولین نمونه کاشی، مجموعه سفال
  • مجموعه قدیمی‌ترین سکه ماقبل تاریخ
  • مجموعه آثار دوران اسلامی و دوران تاریخی
  • مجموعه آبگینه، فرش، نسخ خطی کوفی قرآن
  • انواع سنگ‌نوشته‌ها
  • مجموعه فرش‌های قدیمی
  • آثار دوران صفویه شامل قباله ازدواج قرن نهم به بعد تا آخر قاجار

شما می‌توانید در این قسمت به ثبت عکس‌های تاریخی و هنری زیبا بپردازید.

عمارت هشت بهشت

زیباترین باغ عالم در این عمارت قرار دارد. عمارت هشت‌بهشت یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی به شمار می‌رود. این عمارت با دستور شاه اسماعیل بنا شد. این عمارت هشت ضلعی است و در دوطبقه ساخته شده است. هشت‌بهشت چهار نما دارد و هر نما با یکدیگر متفاوت است. حوض هشت ضلعی از جنس مرمر در این عمارت قرار دارد و نام آن حوض مروارید است. بسیاری از گردشگران خارجی هنوز هم از شگفتی این عمارت سخن می‌گویند.

در و پنجره‌های این عمارت خاتم‌کاری است و زیبایی عمارت را دوبرابر کرده است. در‌های کاخ هشت‌بهشت توسط صفویان زینت داده شدند. اگر به اصفهان سفر کردید حتماً عمارت هشت‌بهشت را برای عکس گرفتن در نظر بگیرید. هرسال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از این مکان بازدید می‌کنند و عکس‌های زیبایی ثبت می‌کنند.

در آخر

اگر شما قصد دارید به اصفهان سفر کنید؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً برای ثبت عکس به سی و سه پل، میدان نقش‌جهان، منارجنبان، پارک جنگلی ناژوان، محله جلفا، کاخ چهل‌ستون، عمارت هشت بهشت سر بزنید. اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرها در ایران، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیبایی را در خود جای‌داده است. افرادی که در ایران زندگی می‌کنند به‌راحتی و از راه زمینی می‌توانند به اصفهان سفر کنند. بسیاری از مردم پایتخت، می‌توانند بلیت اتوبوس تهران اصفهان و بلیت اتوبوس اصفهان به تهران را با کمترین هزینه از علی بابا تهیه ‌کنند.