آموزش آرایش سبک و شیک برای تابستان

همیشه با فرا رسیدن فصل تابستان شاهد آرایش‌های رنگی، براق و جذاب هستیم. اما امروزه با توجه به اینکه استفاده از ماسک‌ بخشی از زندگی روزمره شده است میکاپ‌ها بیشتر متمرکز بر آرایش چشم‌ها هستند و آرایش لب سبک‌تر است.

اگر دوست دارید چند میکاپ ساده و شیک که مخصوص روزهای گرم تابستانی‌ هستند و ترند شده‌اند را یاد بگیرید، این مطلب برای شماست.

باید بدانید که برای داشتن آرایشی جذاب و ماندگار اولین قدم آماده‌سازی پوست است. شاید این نکته ساده به نظر برسد اما استفاده از محصول مناسب برای زیرسازیِ آرایش به خصوص برای هوای گرم و شرجی ضروری است.

با یک مرطوب کننده‌ی مناسب شروع کنید

به منظور بهتر خوابیدنِ آرایش بر روی پوست و تکه تکه نشدن کرم‌پودر، می‌بایست رسیدگی به پوست خود را جدی بگیرید و از یک مرطوب کننده‌ی مناسبِ نوع پوستتان استفاده کنید.
توصیه‌ی ما به شما برای تابستان استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی است که فاقد چربی هستند.

ضدآفتاب فراموش نشود

فرقی نمی‌کند که ماسک بر روی صورت دارید یا نه. حفاظت از پوست در برابر آفتاب امری ضروری است و با انتخاب ضدآفتابی مناسب می‌توانید از پوست خود در برابر مضرات آفتاب در این فصل به خوبی مراقبت کنید.

تنها نکته این است که اگر از دسته افرادی هستید که پوست چرب دارند می‌توانید مرحله‌ی استفاده از مرطوب‌کننده را حذف کرده (فقط در فصل تابستان این کار را انجام دهید) و فقط از ضدآفتاب زیر آرایش خود استفاده کنید.

پرایمر را حذف نکنید

ممکن است فکر کنید استفاده از پرایمر مرحله‌ای اضافه و غیر کاربردی است. اما باید بدانید که استفاده از زیرساز خوب و مناسب دقیقاً چیزی است که پوست شما در هوای گرم تابستانه به آن احتیاج دارد.
پرایمر آرایشی ماندگاریِ میکاپ را افزایش داده و از ماسیدن آن در طول روز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. پرایمری که انتخاب می‌کنید برای زیرسازی پوست به منظور افزایش دوام و ماندگاری آرایش شماست. در واقع پرایمر با جذب چربی اضافه پوست ظاهری یکدست و زیبا به میکاپ شما می‌دهد.

بعد از آماده‌سازی پوست برای میکاپ با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید یکی از میکاپ‌های محبوب و تابستانی زیر را انتخاب و امتحان کنید.

آرایش روزانه‌

اگر از دنبال کنندگان ترند‌های آرایشی باشید حتماً با آرایش‌های که تحت عنوان Glowy یا براق هستند آشنایی دارید. این نوع میکاپ‌ها طرفداران زیادی در فصل تابستان دارند زیرا ظاهری خیس، براق و شفاف به پوست می‌دهند و جزو میکاپ‌های سبک و روزانه به حساب می‌آیند.

آموزش آرایش سبک و شیک برای تابستان

در این مدل میکاپ میخواهیم جلوه‌ی پوست براق باشد نه چرب. بنابراین کسانی که پوست چرب دارند و یا تی زون آنها چرب است باید از محصولات مناسب برای زیرسازیِ آرایش خود استفاده کنند و حتماً بعد از اتمام میکاپ بر روی قسمت‌‌های چرب صورتشان از پودر فیکس استفاده کنند.

برای این میکاپ ساده پیشنهاد می‌شود به جای کرم‌پودر از مرطوب‌کننده‌های رنگی استفاده کنید تا آرایش جلوه‌ای طبیعی‌تر داشته باشد.

بی بی کرم‌ و سی سی کرم‌ها از جمله‌ کرم‌های رنگی هستند که با بافتی سبک پوششی قابل قبولی دارند و می‌تواند جایگزین کرم‌پودر شوند.

بعد از زدن کرم پودر یا بی بی کرم نوبت به کانسیلر می‌رسد. از آنجایی که در هوای گرم بعد از مدتی کانسیلر در خطوط ریز دور چشم می‌ماسد و ممکن است تکه تکه شود  بهتر است از یک کانسیلر مرطوب کننده استفاده کنید و اگر برق آن را دوست نداشتید با پودر فیکس کانسیلر را تثبیت و جلوه‌ی آن را مات کنید.

کانسیلرهای رطوبت‌رسان معمولاً تیرگی دور چشم را پوشش می‌دهند و در خطوط ریز چشم جمع نمی‌شود. همچنین به دلیل داشتن ذرات منعکس کننده‌ی نور جلوه‌ای طبیعی به آرایش شما خواهند داد و بسیار مناسب میکاپ‌های تابستانی است. بنابراین بهتر است برای این میکاپ به سراغ کانسیلر‌های سنگین و خشک نروید.

با اینکه چشم‌ها مرکز توجه این نوع میکاپ است اما آرایش چشم‌ها به هیچ عنوان غلیظ نیست. برای آرایش چشم‌ها میکاپی ساده و کلاسیک کافی است. برای سایه زدنِ چشمانتان تنها از دو رنگ سایه‌ی قهوه‌ای استفاده کنید؛ از رنگ روشن برای کل پلک و از رنگ تیره برای گوشه‌ی بیرونی چشم به منظور درشت جلوه دادنِ چشم‌ها از همان رنگ قهوه‌ای تیره، که برای گوشه‌ی بیرونی چشم خود استفاده کرده‌اید، زیر چشم‌ها هم بزنید.

برای خط چشم و ریمل نیز بهتر است به سراغ محصولات ضدآب بروید که در گرمای تابستان ماندگاری بیشتری دارند. ریمل‌های ضدآب در برابر تعریق، رطوبت و چربی مقاوم هستند، بنابراین تکه تکه نمی‌شوند و نمی‌ریزند.

مرحله‌ی بعد استفاده از رژگونه‌ی مناسب است.برای داشتن آرایشی سبک و ملیح رنگ صورتی ملایم گزینه خوبی است. یا اینکه از انواع رژگونه مایع استفاده کنید که حالت رژگونه عروسکی به نمای آرایش شما می‌دهد.

قدم آخر و مهم‌ترین بخش این نوع میکاپ، ایجاد جلوه‌ی خیس و براق با انواع هایلایتر استیکی و پودری است .استفاده از انواع هایلایتر که امروزه در بین لوازم آرایشی بسیار ترندی است بسیار مناسب برای این نوع آرایش است.

این ترفند را برای آرایش تابستانی به کارببرید؛ برای درخشش بیشتر چهره زیر ابرو و گوشه‌ی داخلی چشم‌ها را این بار هایلایتر بزنید و نتیجه را با قبل مقایسه کنید.

چشم‌های هلویی

همانطور که اشاره شد یکی از ترندهای تابستان امسال در میکاپ تمرکز بر آرایش چشم‌هاست و رنگ محبوبی که می‌توانید در آرایش روزانه از آن استفاده کنید هلویی است.

به منظور داشتنِ آرایش چشمی ماندگارتر حتماً از پرایمر سایه استفاده کنید. بعد از زیرسازی پلک‌ها از یک سایه‌ی قهوه‌ای کمرنگ که نزدیک به رنگ پوستتان است استفاده کرده و بر روی کل پلک بکشید.

سپس از یک سایه‌ی قهوه‌ای پررنگ برای گوشه‌ی داخلی چشم و خط زیر مژه‌های پایین استفاده کنید. در نهایت با یک رنگ هلویی یا نارنجی استفاده کنید و قسمت بالایی پلک خود را مانند عکس زیر سایه بزنید. از این رنگ برای زیر خط مژه‌های پایین هم استفاده کنید.

آموزش آرایش سبک و شیک برای تابستان

پیشنهاد می‌کنیم گوشه‌ی داخلی چشم‌ها را نیز هایلایتر بزنید تا میکاپتان حال و هوای تابستانی پیدا کند!

آرایش لب‌ها

شاید آرایش لب‌ها امسال با توجه به استفاده از ماسک کمتر مورد توجه قرار بگیرد اما همیشه در با گرم شدن هوا و در فصل تابستان استفاده از لیپ گلاس‌ها و رژلب‌های مایع براق بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تابستان بهترین فصل استفاده از رژ لب‌های مایع اکلیلی است. این رژ لب‌ها براق و درخشان هستند و باعث ایجاد نمایی خیس بر روی لب می‌شوند.

توصیه‌ها

آرایش کردن در فصل گرم تابستان با چالش‌هایی همراه است که با توجه به نکات زیر می‌توانید آرایشی ماندگارتر داشته باشید

  • با اینکه فصل تابستان زمانِ آرایش‌های رنگی و جسورانه است اما برای آرایش صورت از کرم‌پودرهای کاور بالا و سنگین استفاده نکنید که در طول روز آرایشتان نماسد.
    برای آرایش چشمانتان ولی می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر و حتی جیغ‌تر استفاده کنید.
  • برای گرمی بخشیدنِ به صورت استفاده از یک برانزر پودریِ خوب می‌تواند به تنهایی صورت شما را شاداب‌تر جلوه دهد. برای زدن برانزر تنها آن را به قسمت‌های برجسته‌ی صورت بزنید. اگر از طرفداران آرایش سبک براق هستید از برانزرهای شیمردار استفاده کنید.
  • یکی از راه‌های بالا بردن ماندگاری آرایش در هوای گرم و شرجی استفاده از پودرها و اسپری‌های تثبیت کننده است. بنابراین حتماً به خرید یک تثبیت کننده‌ی مناسب فکر کنید.
  • جالب است بدانید که رژگونه‌های مایع از ماندگاری بالاتری برخوردارند. پس اگر در آرایش خود از رژگونه استفاده می‌کنید در هوای گرم و تابستانی به سراغ نوع مایع آن بروید.
  • بهتر است در این فصل استفاده از محصولات ضدآب و تعریق را جایگزینِ محصولات عادی کنید. همانطور که از اسم محصولات پیداست، اگر ضدآب و تعریق باشند در هوای گرم و شرجی ماندگاری بالاتری دارند و در نهایت مانع از ماسیده شدن آرایش شما در طول روز می‌شوند.
  • درست است که میکاپ‌هایی با جلوه‌ی خیس و براق در این فصل طرفداران بیشتری دارد اما باید حواستان باشد که این جلوه‌ی نهایی براق را با چرب بودنِ پوست اشتباه نگیرید. بنابراین قسمت‌هایی از صورتتان که در طول روز بیشتر ترشح چربی دارد (معمولاً تی زون) را همواره خشک نگه دارید. برای این قسمت‌ها از پرایمر مخصوص استفاده کنید و در نهایت با پودرهای تثبیت کننده چربی آن را بگیرید.
  • در نهایت باید بدانید برای اینکه آرایش بر روی صورتتان به خوبی بنشیند و در طول روز اصطلاحاً تکه تکه نشود لازم است روتین مراقبتی پوست داشته باشید و در این روتین از یک شوینده‌ی مناسب برای پاک کردنِ آرایشتان استفاده کنید.