برای بالکن از چه نوع شیشه ای می توان استفاده کرد؟

دانستن نوع و جنس شیشه های به کار رفته در آسانسور شیشه ای و بالکن شیشه ای شاید باعث شود تا اگر این بار در چنین فضایی قرار گرفتید، به راحتی و با ترس کمتری از منظره و ارتفاع لذت ببرید. ادامه مطلب را همراه ما باشید تا هم در خصوص شیشه بالکن، شیشه سکوریت و…اطلاعات به دست آورید و هم بتوانید دیگر محصولاتی را که یک شرکت معتبر و فعال در این زمینه به نام رامادُر تولید می کند، بشناسید.

شاید اگر در حال مطالعه این صفحه هستید، فقط قصد داشته باشید تا در خصوص جنس شیشه بالکن،  آسانسور شیشه ای و یا تراس و بالکن شیشه ای اطلاعات کسب کنید؛ شاید هم جز آن گروه از افرادی باشید که همواره سر یک کلاف سردرگم و به هم پیوسته اطلاعات را گرفته و جلو می روند و در نهایت نیز چندین برابر اطلاعاتی که می خواستند را به دست می آورند.

شیشه های بالکن شیشه ای را بهتر بشناسیم

در ابتدا بهتر است در خصوص شیشه بالکن، نوع طراحی آن، انواع طراحی آن و همچنین مزیت ها و معایب آن با یکدیگر صحبت کنیم تا بهتر بتوانید این خلاقیت مدرن و امروزی را درک کنید. بالکن شیشه ای در واقع تلفیقی از شیشه و سنگ است. این نوع از کار در خانه ها، اداره ها و… که دارای تراس یا همان بالکن هستند، استفاده می شود. فضای بازی که در تراس قرار می گیرد را با شیشه مخصوص پوشانده و آن فضا را کاملا عایق می کنند، در واقع شکل این بالکن به نحوی است که گویا یک پنجره را در آنجا قرار داده اید.

مزایای بالکن شیشه ای

در اینجا ممکن است بسیاری از افراد بگویند که خب چه کاری است که از بالکن شیشه ای و شیشه بالکن استفاده کنیم؟ می توانیم همان پنجره را آنجا قرار دهیم و حتی امکان باز و بسته کردن پنجره را نیز داریم. درست است که بالکن شیشه ای و پنجره کاربرد مشابهی دارند، اما برخی از موارد هستند که باعث می شوند تا استفاده از بالکن شیشه ای نسبت به پنجره در این مواقع الویت پیدا کند. این موارد در ادامه مطلب آورده شده اند.

1-سرتاسری بودن

پنجره ها همیشه دارای قاب و حفاظ هستند و ظاهر مشخصی دارند، اما بالکن شیشه ای نهایتا یک حفاظ ساده و سرتاسری دارد که نمای بهتری را می تواند برای شما رقم بزند.

2-مناسب برای انواع بالکن

پنجره را نمی توانید برای بالکن های نیم دایره، خمیده و دارای اشکال متنوع به کار ببرید، اما شیشه بالکن به کار رفته در بالکن شیشه ای به این شکل نیست و به راحتی توانایی آن را دارید که تما فضای بالکن را به هر شکل خمیده و زاویه داری که دوست دارید، پوشش دهید.

شرکت رامادُر توانسته است تا با نهایت دقت، ظرافت و همچنین کیفیت، بالکن های شیشه ای را ساخته و پیاده سازی کند که هم عایق بسیار خوبی هستند و هم آن که به راحتی می توانند زیبایی ساختمان شما را چندین برابر کنند.

3-برگ برنده بالکن شیشه ای!

این مورد می تواند برگ برنده بالکن شیشه ای باشد که در رقابت با پنجره رو می شود، در موارد قبل گفتیم که احتمالا بسیاری از افراد به دلیل آن که می توانند پنجره را باز کنند، تمایل و رغبت بیشتری را به استفاده از پنجره در برابر بالکن شیشه ای از خود نشان می دهند. یک پنجره 3 لنگه را در نظر بگیرید، در این پنجره نهایتا یک لنگه از آن، یعنی یک سوم فضا قابل باز شدن است؛ اما در بالکن شیشه ای متحرک و یا ریلی می توانید از تمام فضا استفاده کنید.

در بالکن شیشه ای ریلی که معمولا در هتل ها، خانه های لوکس، تالارها و رستوران ها استفاده می شود، می توان شیشه های این قسمت را همچون پرده ریلی به کنار زد. تصور کنید دارای یک رستوران و یا کافی شاپ هستید و قسمتی از کافی شاپ را که رو به مناظر طبیعی و یا حتی مناظر شهری است، بالکن ساخته اید.

اگر بتوانید از یک بالکن شیشه ای ریلی در این قسمت استفاده کنید، به راحتی و حتی در زمانی که هوا برفی، بارانی، طوفانی و به طور عمده نامساعد است، می توانید بالکن را بسته و فضای امن و راحتی را در اختیار مشتریانتان قرار دهید. حتی اگر از بالکن شیشه ای ثابت و ساده هم استفاده کنید، باز هم چشم انداز سرتاسری که به دلیل استفاده از آن دارید، قابل مقایسه با پنجره نیست.

برای بالکن از چه نوع شیشه ای می توان استفاده کرد؟

تفاوت شیشه بالکن با شیشه های عادی

همان طور که می دانید، شیشه بالکن با شیشه های عادی که برای پنجره ها استفاده می شوند تفاوت دارند. این شیشه ها بایستی حتما دارای مقاومت بالایی باشند تا در برابر باد و طوفان و همچنین وزن افراد که گه گاهی به آن ها تکیه می دهند، شکسته نشوند و پابرجا بمانند. به همین دلیل است که در طراحی شیشه بالکن از شیشه سکوریت برای قسمت شیشه ای آن استفاده می شود.

معمولا بسیاری از افراد گمان می کنند که شیشه بالکن هایی که در ساخت بالکن شیشه ای استفاده شده اند، همان شیشه های دو جداره هستند؛ اما این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. شیشه بالکن هایی که در بالکن های شیشه ای خانه ها و ساختمان ها می بینید همگی از جنس شیشه سکوریت هستند که اصطلاحا به آن ها شیشه نشکن نیز گفته می شود.

چه چیزی باعث می شود از شیشه سکوریت برای شیشه بالکن استفاده شود؟

یکی از شیشه هایی که امروزه در سازه های شیشه ای و به خصوص شیشه بالکن ها  می بینید، شیشه سکوریت است اولین موضوع مهمی که در مورد شیشه سکوریت مطرح می شود آن است که این نوع از شیشه به نوعی همان شیشه معمولی است، اما نوع ساخت آن متفاوت است. در واقع پروسه متفاوتی که شیشه سکوریت از سر می گذارند، کوره های مخصوص شیشه سکوریت و گرمای بیش از حدی که این شیشه تحمل می کند، باعث می شود تا شیشه نشکن یا همان شیشه سکوریت به وجود بیاید. شیشه بالکن ها بایستی همچون یک دیوار عمل کنند، معمولا بسیاری از بالکن های شیشه ای از نوع بدون فریم یا بدون قاب هستند که همین موضوع تاکیدی بر اهمیت بالا بودن مقاومت شیشه بالکن در برابر فشارهای مختلف دارد.

برای بالکن از چه نوع شیشه ای می توان استفاده کرد؟