خوراک گوشت بلدرچین مجلسی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید برای مهمانی های مجلل خود تدارک ببینید. گوشت بلدرچین سرشار از پروتئین بوده و به عملکرد و بهبود بدن انسان کمک می کند. بنابراین بلدرچین وعده ای عالی و مقوی برای کودک و بزرگسال خواهد بود. در ادامه این مقاله قصد داریم دستور غذایی شیک و جذاب به نام خوراک بلدرچین را به شما عزیزان ارائه دهیم.

مواد لازم برای پخت خوراک بلدرچین مجلسی

 خوراک گوشت بلدرچین مجلسی جزء آن دسته غذاهایی است که ارزش غذایی بالایی داشته و پزشکان تغذیه به افراد مسن پیشنهاد می کنند. علاوه بر اینکه پروتئین بالای بلدرچین باعث بازسازی و قوی تر شدن عضلات بدن می شود، سبزیجات کنار آن سیستم گوارش بدن را تنظیم کرده و سود زیادی خواهد داشت. پیشنهاد ما این است که حتما بلدرچین را تازه به تازه تهیه کنید یا آنها را در فریزر نگهداری کنید تا خواص گوشت از بین نرود.

بلدرچین کبابی

خوراک بلدرچین

مواد لازم خوراک بلدرچین با سبزیجات:

 بلدرچین : 1200 گرم (شما میتواینداین محصول مورد نیاز را از فروشگاه بارنج خریداری کنید)

لیمو ترش: 1 عدد

پیاز خام خلال شده: 3 عدد

زعفران: به میزان لازم

روغن زیتون: نصف فنجان

کرفس خرد شده: به میزان لازم

فلفل و نمک: به میزان لازم

سیر: به مقدار لازم

روش پخت غذا

1.در مرحله اول باید گوشت بلدرچین را کاملا تمیز کرده و با دقت بشویید تا اضافات پوست آن از بین برود و برای چخت آماده شود. فراموش نکنید داخل شکم بلدرچین را کاملا تمیز کنید.

2.بعد از شستن بلدرچین ها، سراغ پیازها بروید و آنها را به صورت کاملا ریز یا به وسیله رنده، رنده کنید.

3.اگر به مزه و بوی سیر علاقه دارید می توانید مقدار کمی را بکوبید. بعد لیو ترش را آورده و پوست آن را رنده کنید.

4.آب لیمو ترش را گرفته و به همراه مخلوطی از روغن زیتون، ادویه جات، نمک و زعفران بر سطح بلدرچین ها بمالید.

5.بلدرچین ها را درون ظرفی جداگانه قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت مزه مواد را به خود بگیرد و بوی زهم آن از بین برود. بعد از یک یا دو ساعت مزه دار شدن گوشت، فر را روشن کرده و روی 360 درجه فارنهایت قرار دهید.

بلدرچین کبابی

بلدرچین کبابی

6.برای ظرف درون فر ترجیحا از پیرکس یا سرامیکی استفاده کنید. درون ظرف را چرب کرده و بلدرچین ها را بچینید. برای اینکه بلدرچین ها مزه و بوی بهتری بگیرند چند قاشق از مواد درون طرف یا همان سس را روی بلدرچین ها بریزید.

7.سپس فویل را روی ظرف گذاشته و فر وسط اجاق گاز را برای پختن آماده کنید.

8.پس از یک ساعت  نیم می توانید بلدرچین ها را از فر در آورید اما سعی کنید مابین این یک ساعت و نیم به آنها سر بزنید و مطمئن شوید که نمی سوزند.

9.اگر علاقه دارید روی بلدرچین ها طلایی تر شوند، قسمت شعله گریل فر را روشن کنید و چند دقیقه بلدرچین ها را داخل آن قرار دهید و مجدد از فر درآورید.

10.خوراک بلدرچین مجلسی را در دیس های زیبا بکشید و به همراه سسی که درون ظرف مانده سرو کنید. یا سس را مجدد روی بلدرچین بریزید تا طعم لذیذتری بگیرند.

11. برخی افراد علاقه دارند در کنار غذای خود سبزیجات خام یا نیم پز قرار دهند. خوراک بلدرچین مجلسی از آن دسته غذاهایی است که بسته به علاقه خود می توانید تزیین کنید و برای مهمانان سرو کنید.

آخرین کلام

پختن خوراک بلدرچین مجلسی بسیار آسان بوده و زمان کمی می برد. اگر به دنبال غذایی هستید که در مهمانی های خود سرو کنید و نگران زمان نباشید، بلدرچین انتخاب مناسبی است. بلدرچین بافت نازک و نسبت به پرندگان دیگر حجم کمتری دارد، در نتیجه سریع تر آماده شده و انتخاب خوبی برای دورهمی های غافلگیر کننده است.