از رایج‌ترین روش های برداشتن چربی شکم و لاغری می‌توان به لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی اشاره کرد. جدیدترین روش تخلیه چربی شکم چیست؟ آیا برداشتن چربی شکم بدون جراحی امکان پذیر است؟ عوارض برداشتن چربی شکم چیست؟ هزینه عمل برداشتن چربی شکم چقدر است؟ این موارد بیشترین سوالاتی هستند که متقاضیان جراحی لاغری از پزشکان می‌پرسند. رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل گاهی اوقات با ورزش یا رژیم‌های سنگین نیز امکان پذیر نخواهد بود. چربی‌هایی که برای مدت زمان طولانی در نواحی چون شکم و پهلو انباشته می‌شوند به راحتی از بین نمی‌روند.

یکی از روش های برداشتن چربی شکم و پهلو جراحی لیپوماتیک و جراحی ابدومینوپلاستی است. لیپوماتیک یک جراحی لاغری شکم و پهلو است که به از بین بردن توده‌های چربی انباشته شده در نواحی شکم و پهلو کمک می‌کند. ابدومینوپلاستی نیز یک جراحی زیبایی شکم است که به حذف پوست‌های شل و آویزان شکم کمک می‌کند. ابدومینوپلاستی را به نوعی می‌توان مکملی برای جراحی لیپوماتیک در نظر گرفت. برخی مواقع ممکن است پس از لیپوماتیک نیاز باشد به صورت همزمان ابدومینوپلاستی نیز انجام شود.

توجه داشته باشید که همه افراد کاندید مناسبی برای جراحی لاغری شکم نیستند. اگر می‌خواهید با روش های برداشتن چربی شکم به وزن و تناسب ایده آل خود برسید ابتدا باید راجع‌به هر یک از روش‌های پیکرتراشی به خوبی تحقیق کنید و ببینید آیا شما کاندید مناسبی برای این روش‌های لاغری هستید یا خیر. مناسب‌ترین افراد برای جراحی شکم و لاغری افرادی هستند که راه‌های رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اما به نتیجه نرسیده‌اند. از آن گذشته افرادی که می‌خواهند روش های برداشتن چربی شکم را امتحان کنند نباید بیش از 30 درصد اضافه وزن داشته باشند.

با توجه به اینکه روش های برداشتن چربی‌های شکم و پهلو هر یک تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند توصیه ما به شما این است که پیش از گرفتن تصمیم قطعی برای انجام جراحی‌های لاغری شکم حتما با یک جراح متخصص مشورت کنید و از او بخواهید مزایا، معایب و عوارض‌ هر یک از روش‌ها را برای شما توضیح دهد. اگر به دنبال یک کلینیک برای جراحی شکم و پهلو در تهران هستید می‌توانید به بیتاکلینیک مراجعه کنید.

لیپوماتیک چیست

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک عمل جراحی لاغری شکم و پهلو است. بسیاری از افراد پس از یک دوره رژیم غذایی و ورزش لاغر شده و به وزن ایده آل خود نیز رسیده‌اند اما چربی‌های موضعی انباشته در شکم و پهلو که با ورزش از بین نرفته‌اند برای آن‌ها آزاردهنده است. در این صورت می‌توان با کمک یکی از روش های برداشتن چربی شکم این چربی‌های اضافه را از میان برداشت. البته که بهترین نتیجه جراحی لیپوماتیک شکم با تغییر سبک زندگی امکان پذیر است. به عبارتی افرادی که جراحی لیپوماتیک انجام می‌دهند قرار نیست که دیگر دچار اضافه وزن نشوند!

مناسب‌ترین افراد برای جراحی لیپوماتیک افرادی هستند که ابتدا با ورزش و رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده‌اند. این افراد می‌توانند برای خارج کردن چربی‌های انباشته شده لیپوماتیک انجام دهند. توجه داشته باشید که پس از جراحی لیپوماتیک دیگر فرد نباید کاهش یا افزایش وزن داشته باشد. جراحی لیپوماتیک بی خطر بوده و عوارض کمتری برای فرد دارد. هزینه عمل لیپوماتیک شکم و پهلو نیز از سایر روش های برداشتن چربی شکم مناسب‌تر است.

مزایای جراحی لاغری لیپوماتیک

  • احتمال بروز عفونت در این روش پایین است.
  • نتایج این روش نسبت به دیگر روش های برداشتن چربی شکم مطلوب‌تر است.
  • این جراحی نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می‌شود.
  • لیپوماتیک امنیت بالایی دارد و احتمال آسیب رسیدن به دیگر بافت‌های بدن کاهش می‌یابد.
  • احتمال شل شدگی و افتادگی پوست در این روش لاغری کمتر است. اما در صورت لزوم می‌توان برای جلوگیری از افتادگی پوست همزمان با لیپوماتیک شکم ابدومینوپلاستی نیز انجام داد.
  • احساس خستگی و کوفتگی بدن پس از لیپوماتیک از دیگر روش‌ها کمتر است.
  • امکان آمبولی چربی در این روش وجود ندارد.

لیپوماتیک شکم

لیپوماتیک شکم چگونه انجام می‌شود؟

در این روش ابتدا به کمک لوله کوچکی به نام کالونا چربی‌های بدن تکه‌تکه شده و از بدن خارج می‌شوند. یکی از مزایای جراحی لیپوماتیک این است که می‌توان از چربی‌های خارج شده از شکم برای تزریق در نواحی دیگر استفاده کرد. چربی‌هایی که توسط سایر روش های برداشتن چربی شکم خارج می‌شوند چنین قابلیتی را ندارند. از دیگر مزایای لیپوماتیک این است که سلولیت را نیز از بین می‌برد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی نیز نوعی جراحی زیبایی شکم است که می‌توان آن را یکی از روش های برداشتن چربی شکم نیز نام برد. ابدومینوپلاستی یا تامی تاک نسبت به سایر روش‌های لاغری شکم تهاجمی‌تر است اما با کمک آن می‌توان طی یک یا دو جلسه چربی‌های اضافه و به همراه آن پوست‌های شل و آویزان شکم را از میان برداشت.

بنابراین می‌توان اینطور گفت که ابدومینوپلاستی همان جراحی شکم است با این تفاوت که علاوه بر برداشتن چربی شکم، به برداشتن پوست‌های اضافه و افتاده شکم نیز کمک می‌کند. از طریق این روش برداشتن چربی های شکم ماهیچه‌های شل و پاره شده شکم به سمت هم کشیده شده و دوخته می‌شود. توجه داشته باشید ابدومینوپلاستی بیش از آنکه یک جراحی لاغری باشد، جراحی زیبایی شکم است. بنابراین اگر اضافه وزن زیادی دارید کاندید مناسبی برای این جراحی شکم نخواهید بود.

مزایای ابدومینوپلاستی

مزایای ابدومینوپلاستی

  • این روش برداشتن چربی های شکم برای خانم‌هایی که به دفعات باردار شده‌اند بسیار مناسب است.
  • این جراحی زیبایی موجب سفتی شکم می‌شود.
  • چربی‌هایی که در این روش از بدن خارج شده‌اند در صورت رعایت رژیم غذایی و در پیش گرفتن سبک سالمی از زندگی غیر قابل برگشت خواهند بود.
  • عوارض احتمالی این روش نسبت به سایر روش‌ها کمتر خواهد بود.
  • دوره نقاهت و روند بهبودی فرد در این روش از دیگر روش های برداشتن چربی شکم سریع‌تر رخ می‌دهد.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

در این روش ابتدا برش‌هایی افقی و عمودی در اطراف و زیر ناف و همچنین قسمت بالای ناحیه شرمگاهی زده می‌شود. پس از ایجاد این برش‌ها پوست‌های آویزان برداشته می‌شود و بافت‌های چربی نیز به میزان محدودی قابل برداشتن خواهند بود. بهترین کاندیدهای جراحی زیبایی شکم افرادی هستند که طی یک دوره کاهش وزن شدیدی را تجربه کرده و اکنون دچار افتادگی پوست شده‌اند. همچنین خانم‌هایی که بارداری‌های مکرر داشته‌اند نیز می‌توانند با انجام جراحی ابدومینوپلاستی به زیبایی اندام دست یابند.