چند ترفند برای درشت کردن چشم‌های ریز در آرایش صورت

چند ترفند برای درشت کردن چشم‌های ریز در آرایش صورت

بسیاری از خانم‌ها چشم‌های ریزی دارند و دوست دارند که در آرایش آنها چشم‌ها درشت‌تر جلوه کند. یکی از راه‌های ساده برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌های ریز استفاده از برخی ترفندهای آرایشی است. شما به راحتی و با استفاده از چند ترفند آرایشی می‌توانید ریز بودن و یا حتی گود بودن چشم‌ها را مخفی کنید و به این صورت چهره‌ زیباتری داشته باشید. ما در ادامه به بررسی چند ترفند برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌های ریز می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. استفاده از کانسیلر برای دور چشم

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن قسمت‌های تیره دور چشم هم کمک می‌کند تا چشم‌های شما بزرگ‌تر نمایش داده شود و افراد نظرشان به تیرگی زیر چشم شما جلب نشود. پیشنهاد ما به شما در این زمینه استفاده از کانسیلر استیکی، پودری شون،  هدی بیوتی، کالیستا، تارت، رولوشن است. این کانسیلرها قیمت مناسبی داشته و  پوشش آنها برای تیرگی دور چشم خوب است. از انواع مایع، استیکی و مدادی کانسیلر برای پوشاندن جای جوش صورت، تیرگی زیر چشم و غیره می‌توان استفاده کرد. این برندها اصل بوده و هنگام استفاده دچار مشکل نخواهید شد.

در ابتدای آرایش چشم‌های ریز این مرحله بسیار مهم و ضروری است. شما با استفاده از یک کانسیلر رنگ روشن می‌توانید لکه‌ها و سیاهی دور چشم خود را اصلاح کنید. بهتر است از رنگ کم رنگ‌تر از فونداسیون خود استفاده کنید تا زیباتر شود.

  1. استفاده از خط چشم

استفاده از خط چشم هم ترفند دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان دهید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خط چشم ضخیم موجب درشت‌تر دیده شدن چشم‌های آنها می‌شود؛ درحالیکه یک لایه خط چشم نازک در طول مژه‌های بالایی می‌تواند چشم‌های شما را بزرگ‌تر نشان بدهد.

  1. استفاده از مداد سفید چشم
استفاده از مداد سفید چشم

استفاده از مداد سفید چشم

افرادی که چشم‌های ریزی دارند به هیچ عنوان نباید در قسمت داخلی چشم از مداد مشکی استفاده کنند زیرا این کار باعث ریزتر شدن چشم‌های آنها خواهد شد. بهتر است از یک مداد سفید برای داخل چشم و پلک پایین کمک بگیرید و به این ترتیب چشم‌ها را درشت‌تر جلوه دهید.

  1. استفاده از رنگ‌های متعدد بر روی پلک

شما قبل از استفاده از سایه، باید از یک پنکیک مناسب برای صورت خود استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما پنکیک صورت از مارک فلورمار، ام وان، مک یا کالیستا است. این پنکک‌های آرایشی قیمت خوبی داشته و پوشش آنها به میزانی است که جایگزین خوبی برای کرم پودر هستند. سپس می‌توانید برای ایجاد عمق به چشم‌ها و بعد بخشیدن به آنها که موجب بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شود؛ از چندین رنگ متعدد استفاده کنید. شما می‌توانید از یک خط چشم آبی به همراه سایه چشم بنفش استفاده کنید. با این کار هم متفاوت خواهید شد و هم چشم‌هایی زیبا و درشت خواهید داشت.

  1. کشیدن زیر چشم با خط چشم

شما می‌توانید از قسمت پایین مژه‌ها برای کشیدن خط چشم استفاده کنید و مطمئن شوید که آن را بر روی قسمت خارجی پلک کشیده‌اید. سپس با یک قلم مو می‌توانید آن را یک دست و صاف کنید. بهتر است این خط چشم‌ها هر چقدر بیشتر نزدیک مژه‌ها کشیده شود. بهتر است این قسمت‌ها کم رنگ بوده و انتهای کار ضخیم‌تر کشیده شود.

  1. توجه به مدل ابروها

زمانی که مدل ابروها درست و مناسب باشند؛ می‌توانند چشم‌ها را بازتر نشان دهند. ابروها قاب بسیار زیبایی برای صورت شما درست می‌کنند که اگر با قاب صورت شما هماهنگ نباشند زیبایی بخش‌های دیگر به خصوص چشم‌ها را کم می‌کنند.

  1. استفاده از ریمل

استفاده از ریمل برای آرایش معجزه می‌کند. زمانی که چشم‌های شما ریز است استفاده از یک ریمل خوب می‌تواند کاری کند که چشم‌های شما بزرگ‌تر به نظر برسد. برای آنکه مژه‌های شما بلندتر و شاداب‌تر باشد؛ گوشه‌های چشم بهتر است بلندتر کشیده شود. بهتر است اول از ریمل بلند کننده و سپس از انواع حجم دهنده و پرپشت کننده استفاده کنید. مرکز مژه ها باید به سمت بالا برس کشیده شود تا چشم‌ها درشت و گرد به نظر بیایند.

  1. استفاده از مژه مصنوعی
استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی

اگر می‌خواهید چشم‌های شما حالت عروسکی و فانتزی داشته باشد می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. قسمت پایینی چشم شما باید مژه‌های کوتاه‌تری داشته باشد. در انتها هم باید مژه‌های کمی بلندتر باشند. این کار باعث می‌شود تا چشم‌های شما بزرگ‌تر دیده شود.

  1. یک دست کردن چین و چروک روی پلک

زمانی که چین و چروک بر روی پلک‌ها یک دست شوند چشم‌ها عمق بیشتری گرفته و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. شما برای این کار می‌توانید از یک سایه قهوه‌ای مات استفاده کنید و آن را بر روی گوشه خارجی چشم به طرف چین و چروک‌ها بکشید. این کار به خوبی آنها را یک دست می‌کند. معمولا آرایش بالای پلک موجب غلیظ شدن آرایش شما خواهد شد.

  1. استفاده از براق کننده چشم

شما می‌توانید برای گوشه چشم‌های خود از یک هایلایتر هم استفاده کنید. استفاده از سایه روشن براق می‌تواند برای شما این کار را انجام دهد. این کار یک گزینه اضافی در آرایش صورت است اما شما را خاص‌تر هم نشان خواهد داد. شما می‌توانید سایه براق را به سمت بیرو پخش کنید و با این کار شاداب‌تر نشان داده شوید یا آنکه آن را پخش نکنید و به چشم‌ها درخشندگی بیشتری بدهید. درواقع روش دوم برای زمانی است که آرایش چشم شما کمتر است.

  1. استفاده از فر مژه

فر مژه برای خانم‌ها بسیار ضروری است و جزو وسایل لازم در هر آرایشی است. استفاده از فر مژه موجب می‌شود تا چشم‌های ریز درشت نشان داده شود. برای این کار دقت کنید که همه مژه‌ها در داخل فر مژه قرار داده شوند. همچنین شما می توانید استفاده اصولی و صحیح از فر مژه را در این مقاله مطالعه کنید.

نویسنده: وحیده امینی