امروز تصمیم گرفته‌ایم به معرفی بهترین کیف پول‌ها برای ارز دیجیتال ریپل بپردازیم. پس اگر می‌خواهید روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید با ما همراه باشید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ریپل یک کیف پول مناسب برای ذخیره دارایی‌هایتان انتخاب کنید تا بعداً به مشکل نخورید.

انتخاب بهترین کیف پول برای ریپل و باقی ارزهای دیجیتالتان آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌رسد ساده نیست. ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از چه نوع کیف پولی برای ذخیره ریپل استفاده کنید، کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول نرم‌افزاری؟ چه چیزی بیش از باقی مسائل برایتان در اولویت است؟ امنیت یا دسترس‌پذیری؟

امروز پاسخ همه این سؤالات را در این مقاله پیدا می‌کنید. توجه به تفاوت‌های هرکدام از کیف پول‌های ریپل برای محافظت از ارزهای دیجیتالتان و ایمن ماندن از شر کلاه‌برداران اهمیت به سزایی دارد.

رمز ارز ریپل یا XRP چیست؟

XRP ارز دیجیتال بومی محصولاتی است که آزمایشگاه ریپل آن‌ها را توسعه می‌دهد. خدماتی که محصولات ریپل ارائه می‌کنند تقریباً مشابه همان خدماتی است که سوئیفت برای ارزهای فیات عرضه می‌دارد. ریپل به مؤسسات مالی گزینه‌ای سریع و قابل‌اعتماد برای تأمین نقدینگی ارائه می‌کند. محصولات این شرکت برای پرداخت، تبادل دارایی و سیستم‌های حواله مورد استفاده قرار می‌گیرند. XRP برای تسهیل تبدیل سریع ارزهای مختلف کارایی خوبی دارد. اگر شما هم می‌خواهید روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید خرید ارز دیجیتال از صرافی تبدیل را امتحان کنید تا تجربه سرمایه‌گذاری آسان و شیرینی برایتان به یادگار بماند.

معرفی بهترین کیف پول‌ها برای ریپل

کیف پول ریپل یا XRP چیست؟

حتی اگر از محصولات ریپل برای تبدیل ارز استفاده نمی‌کنید، می‌توانید روی ارز XRP سرمایه‌گذاری کنید، چراکه یکی از ارزهای دیجیتال معتبر و آینده دار بازار رمز ارزها محسوب می‌شود. هنگامی‌که توکن XRP را خریداری کردید، باید آن را در یک کیف پول رمزنگاری‌شده که از ارز XRP پشتیبانی می‌کند ذخیره کنید. پس با ما همراه باشید تا در ادامه به انواع کیف پول‌های مناسب برای ریپل بپردازیم.

انواع کیف پول ریپل

انواع مختلفی از کیف پول‌ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هرکدام از کیف پول‌ها ویژگی، قابلیت و سطح امنیتی متفاوتی دارند. اما قبل از همه این‌ها باید تصمیم بگیرید که کیف پول سخت‌افزاری می‌خواهید یا کیف پول نرم‌افزاری.

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال ریپل

کیف پول سخت‌افزاری یک دستگاه فیزیکی آفلاین است که پرایوت کی یا کلید خصوصی را در توکن‌های XRP شما ذخیره می‌کند. کیف پول سخت‌افزاری یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود است. این کیف پول‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارند، یعنی شما باید خود سخت‌افزار را از قبل خریداری کنید. بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری برای فروش نه‌تنها از XRP بلکه از سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده نیز پشتیبانی می‌کنند، یعنی با خرید یک کیف پول سخت‌افزاری می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال ریپل

در کل استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان است. این کیف پول‌ها، کلید خصوصی توکن‌های XRP شما را در دستگاهی که کیف پول را روی آن نصب کرده‌اید ذخیره می‌کند، مثلاً روی تلفن همراه، کامپیوتر یا لپ‌تاپتان. کیف پول‌های نرم‌افزاری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت کمتری دارند چون در برابر بدافزارها آسیب‌پذیر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ذخیره ریپل استفاده کنید باید حواستان باشد که تنها نرم‌افزارهای رسمی یا توصیه‌شده را دانلود کنید تا دارایی‌هایتان ایمن بمانند.

بهترین کیف پول‌ها برای ریپل کدم‌اند؟

در این بخش بهترین کیف پول‌ها برای ریپل یا همان XRP را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

1. بایننس

بایننس یک کیف پول نرم‌افزاری است. این کیف پول یکی از امن‌ترین کیف پول‌های XRP است و طیف گسترده‌ای از ابزارهای ترید را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. پلتفرم بایننس از طریق وب، iOS و اندروید به‌راحتی در دسترس است. بایننس امکانات مبادله ارزهای دیجیتال را در سطوح مبتدی و پیشرفته به تریدرها ارائه می‌کند. بنابراین اگر تازه با دنیای رمز ارزها آشنا شده باشید هم به‌راحتی می‌توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

معرفی بهترین کیف پول‌ها برای ریپل

2. بیتکوین IRA

بیتکوین IRA پلتفرمی است که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی بیتکوین خریدوفروش کنید. بیتکوین IRA فقط برای ترید کردن با بیتکوین نیست. در این پلتفرم می‌توانید XRP و رمز ارزهای دیگرتان را هم ذخیره کنید. در ضمن، قابلیت SSL این پلتفرم امنیت ریپل‌های شما را تضمین می‌کند.

3. کوین بیس

کیف پول کوین بیس یکی دیگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد به‌راحتی کیف پول‌های متفاوتی را برای ارزهای دیجیتال مختلف ایجاد کنید. می‌توانید پرداخت‌های رمزنگاری‌شده را از طریق اپلیکیشن ارسال کنید و کلیدهای خود را در گوگل درایو ذخیره کنید. این سهولت دسترسی کوین بیس را به کیف پول خوبی تبدیل می‌کند، بااین‌حال، باعث می‌شود در مقابل هکرها آسیب‌پذیرتر باشد.

4. لجر نانو (Ledger Nano)

معرفی بهترین کیف پول‌ها برای ریپل

لجر نانو یک کیف پول سخت‌افزاری است. کیف پول‌های لجر نانو XRP ایمن و قابل‌اعتماد هستند و از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، بنابراین در صورت نیاز به ذخیره بیش از یک رمز ارز، نیازی به تعویض کیف پولتان نخواهید داشت. امنیت بارزترین ویژگی این کیف پول است. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را از شبکه خارج کنید، همین امر سبب می‌شود سرقت دارایی‌های شما به دست هکرها تقریباً غیرممکن شود.

5. ترزور (Trezor)

ترزور هم یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. امنیت بالا و پشتیبانی چندارزی آن را به انتخاب بسیار خوبی تبدیل می‌کند. طراحی منبع باز آن هم سبب شده است که دائماً در حال بهبود و ارتقا باشد.

6. رابین‌هود کریپتو

رابین‌هود کریپتو پلتفرمی است که به شما در خریدوفروش ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. شما می‌توانید با حفظ امنیت اطلاعات شخصی خود، ارزهای دیجیتالتان را معامله کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از اپلیکیشن موبایل، به‌راحتی ترید کنید.

7. اج والت

اج والت کیف پولی نرم‌افزاری با ویژگی‌های بسیار است. اج یک رابط کاربری آسان برای استفاده و یک رویکرد منحصربه‌فرد برای امنیت وجوه شما در نظر گرفته است. رابط کاربری آن برای کاربرانی که قبلاً با اپلیکیشن‌های بانکی کار کرده‌اند بسیار آسان است. علاوه‌براین، اج یک لایه امنیتی با کاربری آسان به شما می‌دهد که کنترل کامل آن را در اختیار خواهید داشت. همچنین، کیف پول اج امکانات ارسال، دریافت، ذخیره و ترید رمز ارزهای مختلف ازجمله ریپل را فراهم کرده است.

8. الکتروم

الکتروم یکی از بهترین کیف پول‌های XRP موجود در بازار است. الکتروم هم کیف پولی نرم‌افزاری است، اما می‌توانید این کیف پول رایگان ریپل را به کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود ازجمله کیپ‌کی، ترزور و نانو لجر متصل کنید. این امر سطح امنیت دارایی‌هایتان را به‌شدت بالا می‌برد و زمان انتظار برای تراکنش‌ها و پرداخت‌های آنلاین را کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، اگر می‌خواهید همیشه در بازار ارزهای دیجیتال دست‌به‌نقد باشید و این زمان انتظار برای خریدوفروش را کاهش دهید می‌توانید مقداری استیبل کوین بخرید و همواره در کیف پولتان نگهداری کنید. برای اینکه بفهمید آیا امکان ریزش استیبل کوین‌ها نیز وجود دارد یا نه می‌توانید همین مقاله را مطالعه کنید. در ضمن، الکتروم امنیت بالایی دارد و از سرقت و از دست دادن سرمایه‌تان جلوگیری می‌کند.

9. اتمیک والت

اتمیک والت یکی دیگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است. این پلتفرم، کیف پولی غیرمتمرکز است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ثبت‌نام و تأیید حساب خود از آن استفاده کنید. بنابراین اگر طرفدار حفاظت از حریم خصوصی هستید، اتمیک والت مخصوص شماست.